آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام

به گزارش وبلاگ شیرین، از آبشار بیشه لرستان حرف می زنیم، آبشاری که شاید به مقدار آبشار نیاگارا آفریقا بر سر زبان ها نیامده است ولی قطعا زیبایی ای که به شما عرضه می نماید بزرگتر از نامش است.

آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام

شاید بزرگترین مشکل آبشار بیشه لرستان این است که نامش آنقدرها هم سخت نیست و معمولی به نظر می رسد وگرنه این آبشار پتانسیل این را داشت که در اطرافش بزرگترین دهکده های گردشگری بنا گردد. با وبلاگ شیرین همراه باشید تا بیشتر در مورد آبشار بیشه لرستان و زیبایی هایش بدانید.

یک قدم آشنایی با آبشار بیشه لرستان

لقب دیگر لرستان در بین طبیعت روها و آنهایی که طبیعت گردی را به صورت حرفه ای دنبال می نمایند سرزمین آبشارها است. لرستان آبشارهای متعددی دارد ولی معروفترین و سرشناس ترین آنها، آبشار بیشه است. نزدیک به پنجاه متر ارتفاع آبشار است. این آبشار در سرانجام به رود سزار می رسد. عرض تاج آبشار تا نقاطی بالای پانزده متر مقدار گیری شده است، این آبشار به روستای بیشه و شهر سپید دشت نزدیک است.

راههای رسیدن به آبشار بیشه لرستان

فاصله آبشار بیشه لرستان از شهر درود سی وپنج کیلومتر و از شهر خرم آباد 65 کیلومتر است. برای رسیدن به این مکان دو نوع روش وجود دارد.

روش قطار، یک تجربه کوتاه

راه آهن لرستان یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین خط آهن هایی است که در کشور وجود دارد، سرعت قطار در این منطقه آنقدر بالا نیست ولی لذت تماشای منظره ها و منظره های طبیعی برای شما انچنان محیا نیست.

شما می توانید از ایستگاه درود به قصد ایستگاه بیشه قطار سوار شوید بعد از پیاده شدن از ابشار بیشه به راحتی می توانید با طی فاصله کمی به آبشار بیشه لرستان برسید. این شیوه رفتن بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارن تجربه قطاری داشته باشند و از داشتن ماشین بی بهره هستند. اگر وسایل زیادی همراه خود دارید واقعا این جهت پیشنهاد نمی گردد چرا که تا رسیدن به آبشار اذیت خواهید شد.

روش ماشین با هدیه پل آهنی

اگر با ماشین هستید می توانید هم از سمت خرم آباد و هم از سمت درود به روستا و آبشار بیشه بروید. جهت درود تا آبشار بیست کیلومتر بیشتر از جهت خرم آباد به آبشار بیشه لرستان است. وقتی با ماشین به روستا می رسید باید ماشین خود را پارک کنید. فاصله روستا تا آبشار آنقدرها زیاد نیست و شما می توانید با طی مسافتی به آبشار برسید، در جهتتان از پل آهنی عبور می کنید که منظره بسیار جالب و جذابی دارد.

چرا باید به آبشار بیشه لرستان برویم؟

به طبیعت رفتن و آبشار تماشا آنقدر ها علت نمی خواهد، می توانیم با نشان دادن چند عکس ساده از آبشار بیشه لرستان شما را بدون هیچ حرفی به رفتن متقاعد کنیم ولی ترجیح می دهیم چهار پنج لذتی که می توانید در آبشار بیشه لرستان تجربه کنید را به شما نشان بدهیم.

تماشا یک سرگرمی اساسی است

ما با چشم هایمان زندگی می کنیم تماشا برای ما بسیاری از جاها فرایند سرگرمیی نیست و تنها برای انجام امور روزمره چون پیدا کردن وسایل و درست کردن برخی چیزها از آن استفاده می کنیم. ولی تماشا برخی منظره ها خود یک سرگرمی اساسی است. لحظه برخورد آب به صخره های زاگرس، درختان استواری که در اطراف آبشار قد کشیده اند، رودخانه نیمه خروشان سزار، از منظره هایی است که تماشا را به یک سرگرمی اساسی تبدیل می نماید. در کنار این تماشا، تنفس در آب و هوایی که آب در آن از هوا بیشتر به نظر می رسد همراه با نسیمی که به صورت تان می خورد، احساسی را در شما به وجود می آورد که نمی توانید بر روی آن نامی بگذاریم. ساده اینکه تماشا آبشار بیشه لرستان خود یک سرگرمی اساسی است. به تماشا سرگرمی نخواهید رفت ، شما با تماشا سرگرمی خواهید کرد.

اسب سواری

در نزدیکی آبشار، اسب هایی در دست افراد مختلف می بینید که آنها را کرایه می دهند. بودن با حیوان لمس آن در دل طبیعت تجربه جذابی است اگر تا به حال آن را تجربه نکرده اید امتحان آن قطعا یک سرگرمی به شمار می آید.

مکان هایی برای دورهمی

در اطراف آبشار بیشه لرستان، صخره ها با مردم مهربان شده اند و شما می توانید جایی را برای نشستن و پهن کردن سفره و دورهمی های خود پیدا کنید.

عکاسی آبشار بیشه لرستان

عکس از رضا ناظمی

عکس نگرفتن یکی از حسرت هایی است که تا مدتها با خود خواهید داشت اگر که در آبشار بیشه لرستان عکس نگیرید. در آبشار بیشه لرستان، گوشی ها آنچنان خوب آنتن نمی دهند ولی شانس اگر همراهتان باشد می توانید چند استوری اینستاگرامی بزارید اما با این حال عکس های آبشار بیشه لرستان هیچ وقت از دهن نمی افتند.

پیشنهاد درگوشی سفر زون، لطفا نشینید!

در اطراف هر آبشاری طبیعت جان دوباره می گیرد، این نکته در مورد آبشار بیشه لرستان نیز صدق می نماید. تماشا و نشستن خود را به آبشار بیشه محدود نکنید، شما می توانید کمی پیاده روی داشته باشید در اطراف شما جنگل های بلوط زاگرس هستند که خود را به زاگرس رسانده اند. دو نکته ای که باید در این پیاده روی در نظر داشته باشید این است، یک جهت عجیب و غریب نروید و سعی کنید از جهتهای تعیین بروید تا برگشت برایتان سخت نگردد، در جهت وسوسه شنا کردن را سرکوب کنید چرا که معلوم نیست اگر از غرق شدن نجات پیدا کنید از سرمای آب یخ نزنید و بدترین سرماخوردگی زندگیتان را تجربه نکنید.

فصل سفر به آبشار بیشه لرستان

لرستان استان چهار فصل است و این یعنی زمستان اش واقعا زمستان است. آبشار بیشه لرستان زمستان سردی را تجربه می نماید در زمستان به این آبشار نروید در اواخر پاییز هم به این آبشار سر نزنید، سفر در تابستان آنچنان توصیه نمی گردد چرا که گرما شاید کمی شما را اذیت کند، فصل آبشار بیشه لرستان بهار است، گرچه شاید بهار فصل همه جا باشد!

نکته ای که بدانید بد نیست

عکس از chamedanmag - عکاس حسین جوادی

وجود روستای بیشه در اطراف آبشار بیشه لرستان، تقریبا نگرانی شما را از جهت نبود امکانات خلاص می نماید، شما در این روستا می توانید بمانید و از برگشتن در شب خود را خلاص کنید. خانه های روستایی بسیاری وجود دارد که می توانید شب خود را به آنها بسپارید، از این جهت نگران نباشید.

سخن پایانی، آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه لرستان برگ زرینی از طبیعت لرستان است که در اختیار ما واقع شده است، همانطور که گفتیم تماشا در آنجا تبدیل به سرگرمی می گردد، همه چیز رنگ و بوی طبیعت واقعی دارد. شما با انتخاب آبشار بیشه لرستان، به خود و چشمهایتان لطف می کنید. در وبلاگ شیرین شاد خواهیم شد تا نظرات شما را در مورد، زیبایی های آبشار بیشه لرستان و تجربه ای که از آنجا داشته اید را بشنویم.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید