آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران

به گزارش وبلاگ شیرین، به منظور افزایش آمار ورود گردشگران فنلاندی به کشور، باید ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران به گردشگران فنلاند شناسانده گردد.

آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ملاقات با پروین فرشچی سفیر کشورمان در فنلاند گفت:

گردشگران کشورهای اروپایی به حوزه های فرهنگی و تمدنی ایران علاقه مند هستند و بعلاوه این گردشگران از اسکان در اقامتگاه های بوم گردی استقبال می نمایند.

این گردشگران به کویرگردی علاقه دارند و خوشبختانه با توجه به زیرساخت های مناسبی که در این منطقه ها از کشورمان ایجاد شده است، می تواند گردشگران بیشتری را جذب کرد، معرفی ایران و جاذبه های متنوع کشورمان به مردم فنلاند مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

عدم آگاهی از جاذبه های ایران و بعلاوه ایران هراسی از موضوعاتی است که باید بر آن تمرکز کرد، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که می تواند در معرفی ایران موثر و مفید باشد. برگزاری نمایشگاه هایی از آثار تاریخی به صورت متقابل با سایر کشورها نیز با هدف تعامل فرهنگی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است و این امکان برای کشور فنلاند نیز وجود دارد.

یکی از راه های شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به گردشگران فنلاند برگزاری شب فرهنگی ایران در کشور فنلاند است، حضور تورگردانان و رسانه های مطرح کشور فنلاند در ایران و تهیه برنامه های مستند از جاذبه های کشورمان نیز می تواند به شناخت مردم این کشور از ایران یاری کند.

تهیه بسته های طبیعت گردی و کویرگردی برای معرفی و ارائه به گردشگران کشور فنلاند می تواند باعث جذب بیشتر گردشگران به کشور باشد.

با شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ ایران و فنلاند به مردم ارتباط فرهنگی بین دو کشور تقویت خواهد شد مقدمه این کار استفاده از ظرفیت های موجود همانند بروشورها و فیلم های مستند جاذبه های متنوع کشورمان است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشناسازی گردشگران فنلاند با ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید