برترین کتاب های گردشگری

به گزارش وبلاگ شیرین، با مطالعه کتاب های گردشگری، علاقه مندان به سیر و سفر می توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص نقاط و مکان های موردنظرشان به دست آورند.

برترین کتاب های گردشگری

یکی از تفریح های بسیار لذت بخش برای افرادی که به توریستی و سیر و سیاحت علاقه دارند، مطالعه کتاب های توریستی است. با مطالعه این دسته از کتاب ها، علاقه مندان به سیر و سفر می توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص نقاط و مکان های موردنظرشان به دست آورند. در حال حاضر، کتا ب های زیادی در این زمینه به نگارش عایدیه است. از جمله این کتاب ها می توان متونی را نام برد که به زبان فارسی تدوین شده اند یا کتاب هایی که به زبان انگلیسی به نگارش عایدیه و کتاب های جهانی به شمار می فرایند. در این مقاله قصد داریم بعضی از برترین کتاب ها در زمینه توریستی را معرفی کنیم.

یکصد و پنجاه کشور در 40 سال

یکی از برترین کتاب ها برای مطالعات توریستی و سیر و سیاحت، کتاب یکصد و پنجاه کشور در 40 سال است. این کتاب به وسیله مهندس فرهاد کاشانی به رشته تحریر عایدیه است. وی با انتشار این کتاب، توانسته در سراسر جهان معروفیت قابل قبولی را از آن خود کند. نویسنده این کتاب، در همه نقاط ایالات متحده آمریکا، تمامی قاره ها و بعلاوه قطب شمال و جنوب و دورتادور کره زمین، به گردش و سیر و سیاحت پرداخته است و نکات و تجربیات خوبی را برای توریستان مطرح نموده است.

سباستین

این کتاب به وسیله منصور ضابطیان به رشته تحریر در آمده و ماجراهای آن، سفر شخصی نویسنده به کوبا است. در این کتاب نویسنده سعی داشته به توضیح مطالبی در زمینه سیگار برگ، کمونیسم و فیدل کاسترو بپردازد. در صورتی که قصد دارید با شهر کوبا آشنایی بیشتری داشته باشید، می توانید از این کتاب یاری بگیرید.

مسئولیت پذیری در صنعت توریستی

این کتاب از جمله متونی است که به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمده و نویسنده آن هارولد گودین است. هارولد گودین در این نوشته سعی نموده است تا به ضرورت توریستی و شناخت این رشته بپردازد و از طرف دیگر به توریستی مسئولانه و ارتباط آن با تجارت پایدار اشاره کند.

این کتاب به وسیله پاتریشیا اسکولتز نوشته شده است. 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید را می توان یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه توریستی به شمار آورد. در این کتاب نویسنده سعی دارد گوشه و کنار جهان را به خواننده بشناساند. بنابراین، در این نوشتار با مطالب زیادی در خصوص قاره آفریقا، اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه و… روبرو خواهید شد. لذا می توانید در سفرهای آینده خود از این کتاب بهره ببرید.

ببر سفید

ببر سفید کتابی در زمینه کشور هندوستان است. این کتاب به وسیله فردی به نام آراویند آدیگا به رشته تحریر در آمده است. مطالعه کتاب ببر سفید برای افرادی که قصد شناخت کشور هند را دارند انتخاب بسیار مناسبی است؛ لذا می توانید پس از خواندن این کتاب به کشور هندوستان سفر کنید.

بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید

کتاب بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید، یکی دیگر از کتاب هایی است که برای علاقه مندان به توریستی به نگارش در آمده است. این کتاب را الیزابت گیلبرت به نگارش درآورده و از جمله کتاب های بسیار پرفروش در زمینه توریسم و توریستی به شمار می رود. الیزابت گیلبرت، این کتاب را بر اساس تجربیات شخصی خود و از سفرهایش به کشورهای ایتالیا، هند، اندونزی و… به رشته تحریر در آورده است.

سفرنامه برادران امیدوار

برادران امیدوار از جمله افرادی هستند که به جهانگردی و توریستی به صورت کاملا حرفه ای اقدام نموده اند. سفر این دو برادر توریست، به نخستین سال های دهه 30 می رسد. در آن سال ها این دو برادر سفرهای بسیار زیادی را به کشورهای جهان انجام داده اند و تمامی تجربیات خود را به نگارش درآورده اند. بنابراین در صورتی که این کتاب را برای مطالعه در نظر بگیرید اطلاعات بسیار زیادی را در خصوص کشورهای مختلف و قاره های متعدد به دست خواهید آورد.

کسب و کار رو به توسعه سفر و توریستی

یکی دیگر از برترین کتاب هایی که در زمینه توریستی و سیر و سیاحت به رشته تحریر عایدیه است کتاب کسب و کار رو به توسعه سفر و توریستی است. این کتاب به وسیله الیزابت بکر نوشته شده است و از جمله بزرگ ترین کتاب ها در این زمینه به شمار می رود. الیزابت بکر در این کتاب سعی نموده نشان دهد که چطور یک فعالیت به ظاهر سرگرم کننده و سپری کننده اوقات فراغت، می تواند به یک کسب و کار تجاری و بسیار بزرگ برای کشورهای مختلف تبدیل گردد.

ماجراجویی های بزرگ

کتاب ماجراجویی های بزرگ را آلاستیر هومریز به نگارش در آورده است. او از جمله افرادی است که به عنوان ماجراجوی برتر نشنال جئوگرافیک نیز شناخته شده است. بنابراین مطالعه کتاب وی می تواند اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی را در اختیار ماجراجویان و توریستان قرار دهد. نویسنده در این کتاب سعی نموده تمامی تجربیات خود را در طول سفرهایش در اختیار مخاطبان قرار دهد. از جمله این موارد می توان به دوچرخه سواری های وی در کیپ تاون اشاره نمود که در کشور آفریقای جنوبی رخ داده است یا کایاک سواری او را در رودخانه های آلاسکا نام برد. بعلاوه بسیاری از مسیرهایی که نویسنده به صورت پیاده از یک کشور تا کشور دیگر پیموده است نیز در این کتاب مطرح شده است.

هنر سیر و سفر

هنر سیر و سفر یکی دیگر از برترین کتاب ها در عرصه توریستی به شمار می رود. این کتاب به وسیله آلن دو باتن نوشته شده است. نویسنده در این کتاب سعی دارد دیدگاه های متعدد در زمینه سیر و سفر را مورد آنالیز دقیق قرار دهد و از این طریق به خواننده و مخاطب یادآوری کند که اهمیت سیر و سفر تا چه میزان است.

توریسم: اصول، روش ها، فلسفه

در این کتاب، مفاهیم بسیار پایه و کاربردی در زمینه توریستی مورد آنالیز قرار گرفته است. در این کتاب به این نکته پرداخته شده که چگونه می توان توریستی یا صنعت توریسم را به عاملی برای افزایش عایدی ملت ها تبدیل کرد. توریسم: اصول، روش ها، فلسفه، از جمله مشهورترین کتب در زمینه توریستی در سراسر جهان به شمار می رود. در این کتاب، خواننده با موضوعات اساسی توریستی مانند توریستی پایدار، رسانه های اجتماعی، تغییرات اقلیمی و… روبرو خواهد شد و جنبه های مختلف توریستی را درک خواهد نمود.

در این مقاله سعی کردیم بعضی از برترین کتاب های توریستی را معرفی نماییم. برای فراهم کردن این کتاب ها، خرید کوله پشتی مدرسه، دفترچه یادداشت و… می توانید به وب سایت های مربوطه مراجعه کنید.

منبع: کجارو

به "برترین کتاب های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کتاب های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید