تیمچه حاجب الدوله کجاست؟

به گزارش وبلاگ شیرین، تیمچه حاجب الدوله کجاست؟ امروز به یکی از بناهای زیبای درون بازار بزرگ تهران سری می زنیم تا با مشخصات و جهت دسترسی با آن بیشتر آشنا شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

تیمچه حاجب الدوله کجاست؟

معرفی

شاید وقتی تابلوهای راهنمای درون بازار را می بینید که اشاره به تیمچه ای خاص دارند، از خود سوال کنید که تیمچه چیست؟ تیمچه حیاطی است که چهار طرف آن مغازه یا اتاق دارد. بازار تهران هم مثل همه بازارهای کشورمان از تعداد زیادی تیمچه تشکیل شده است. هر کدام از این تیمچه های مشخصات معماری خاص خود را دارند و در آن ها محصولاتی از یک دسته به فروش می رسد. یکی از معروف ترین و زیباترین تیمچه های بازار تهران تیمچه حاجب الدوله است. تیمچه حاجب الدوله یکی از بازارچه های اطراف سبزه میدان است که معماری زیبا و خیره نماینده ای دارد.

طبق توضیحاتی که شهرداری منطقه 12 در این تیمچه نصب نموده است، تیمچه حاجب الدوله در زمان ناصرالدین شاه به وسیله حاج علی خان حاجب الدوله ساخته شد.

تیمچه حاجب الدوله ترکیبی است از یک سرا و تیمچه کوچک که محوری شرقی - غربی به موازات بازار امین الملک می سازند و دو راسته شمالی - جنوبی بازار بزرگ در شرق و بازار کفاش ها در غرب مجموعه را به هم پیوند می دهد.

پوشش زیبای تیمچه و هورنو ها

آدرس

ورودی تیمچه حاجب الدوله در تهران، خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان، بازار کفاش ها واقع شده است.

دسترسی

برای رسیدن به تیمچه حاجب الدوله برترین راه استفاده از مترو است. کافی است در خط یک مترو در ایستگاه 15 خرداد که در چهارراه گلوبندگ واقع شده است از قطار پیاده شوید یا با تاکسی هایی که به این چهارراه تردد می نمایند به این محل بروید. سپس در خیابان پانزده خرداد به سمت شرق حرکت کنید تا به سبزه میدان برسید و از ورودی بازار کفاش ها به بازار وارد شوید. پس از حدود پنج دقیقه پیاده روی به ورودی تیمچه حاجب الدوله می رسید که در بالای آن تابلوی راهنمای ورودی تیمچه هم واقع شده است.

آیا شما قبلا در تیمچه حاجب الدوله حضور داشته اید؟ تجربه خود را با وبلاگ شیرین و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "تیمچه حاجب الدوله کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیمچه حاجب الدوله کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید