روزانه 130 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش وبلاگ شیرین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا برای چهارمین روز پیاپی که از یکصدهزار نفر عبور کرد و اکنون به 130 هزار مبتلا در یک روز رسید.

روزانه 130 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا می شوند

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در آمریکا، تنها در روز شنبه (روز گذشته) به 131هزار و 420 نفر رسید.

در حالی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا دیگر بطور روزانه فراتر از یکصدهزار نفر رسیده است که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای به دست دریافت اوضاع وخیمی که حاصل سوءمدیریت دونالد ترامپ در کاخ سفید بوده، میخواهد تا روز دوشنبه (19 آبان ماه) اعضای 12 نفره کارگروه مقابله با کووید-19 را اعلام کند.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا مقابله با ویروس کرونا در آمریکا را مهم ترین اولویت بایدن در بازه زمانی دو ماهه، از زمان پیروزی در انتخابات تا سوگند ریاست جمهوری، قبل از پرداختن به هر امور مهمی دراین کشور دانسته اند.

رویترز درادامه گزارش داد: شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس برای پنجمین روز متوالی فراتر از یک هزار نفر رسیده است.

بنابراین گزارش ایالت ایلینویز اکنون به کانون همه گیری ویروس کرونا تبدیل گشته است، تنها در یک هفته گذشته 60 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 دراین ایالت اعلام شده که بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در سراسر آمریکا بوده است.

رویترز اضافه کرد: درهمین حال 10 ایالت آمریکا همچون آرکانزاس، ایداهو، مینه سوتا، نبراسکا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و جنوبی، یوتا، ویرجینیای غربی و وایومینگ در هفته نخست ماه نوامبر (آبان) بالاترین میزان جان باخته از مبتلایان به ویروس کرونا را داشته اند.

بنابر گزارش تارنمای ورودومترز (worldometers) آمریکا با بیش از 10 میلیون و 180 هزار نفر مبتلا به کووید-19 بالاترین نرخ مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا را دارد؛ از این تعداد نیز بیش از 243هزار نفر از مبتلایان به این ویروس در آمریکا جان باخته اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "روزانه 130 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 130 هزار آمریکایی به کرونا مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید