شهرداری امکانات و خدمات را عادلانه توزیع کند

به گزارش وبلاگ شیرین، خبرنگاران/مازندران نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خواهان توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر از سوی شهرداری شد.

شهرداری امکانات و خدمات را عادلانه توزیع کند

محمدعلی محسنی بندپی در آیین تودیع معارفه شهردار نوشهر که در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار گردید از مسئولیت به عنوان دوی امدادی یاد کرد و گفت: آنچه مهم است اینکه مردم به عنوان ولی نعمتان ما از عملکرد مسئولان راضی و خاطره خوبی از یک مدیر در زمان مسئولیت وی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران نقش کلیدی در توسعه یک شهر دارند، اضافه کرد: اگر ما مسئولان در کنار هم نباشیم و دست به بدست هم ندهیم این توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های خوبی که در بخش خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: کل سهم استان در سال 99 تنها سه هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه تنها یک سرمایه گذار در نوشهر 3500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می نماید و این عدد در غرب و شرق استان بیشتر خواهد شد و این هوشمندی شهردار و سایر مسئولان است که از سرمایه گذاری بخش خصوصی به نحو شایسته بهره ببرند.

محسنی بندپی از فاصله کم دریا و جنگل در نوشهر به عنوان یک فرصت یاد کرد و ادامه داد: اگر این فرصت به درستی استفاده نگردد تبدیل به تهدیدی در دو دهه آینده خواهد شد.

وی با متفاوت بودن اندازه سرانه مردم منطقه با سرانه ای که مصرف می گردد، توضیح داد: در یک روستایی تنها 88 اشتراک بومی آب وجود دارد در حالیکه این عدد در افراد غیر بومی به 947 اشتراک می رسد و این موضوع نشان دهنده عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است که مصیبتی برای ما خواهد بود.

این مسئول تنها راه برون رفت از مسائل را وحدت بین مسئولان اعم از مجریان دستگاهها، قوه مقننه و اعضای شورای شهر و شهرداری و امام آدینه دانست و یادآور شد: باید اختلاف سلیقه ها کنار گذاشته گردد.

سعید یزدانی فرماندار نوشهر نیز در این آیین با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر از سوی شهرداری گفت: مردم انتظار دارند آنچه که در شهر در حوزه زیباسازی و توسعه انجام می گردد به صورت عادلانه صورت گیرد.

وی با گله مندی از نا مناسب بودن راههای دسترسی شهر اظهار کرد: راه ورودی به شهر از سمت کمربندی بسیار نامناسب و غیر استاندارد است بعلاوه ورودی نوشهر از سمت کپورچال نیز نیازمند سرمایه گذاری مناسب است.

فرماندار نوشهر بر استفاده از نخبگان در حوزه های مختلف برای شهردار تاکید نمود و ادامه داد: زمانی در شهر رشد طولانی خواهد شد که شریانهای شهر با خون تازه جریان داشته باشد.

یزدانی با بیان اینکه فروپاشی شهرها به واسطه عدم انسجام شوراها است، اضافه کرد: در نوشهر در کنار اختلاف نظری که وجود دارد اما خوشبختانه انسجام هست و این موضوع خواسته هم مردم و مسئولان است.

محمدصالح خویی رئیس شورای شهر نوشهر در مراسم تودیع و معارفه شهردار نوشهر که در بندر نوشهر برگزار گردید، ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای دوره پنجم و علی امانی شهردار دوره پیشین، اظهار کرد: شورای ششم به برکت نگاه دقیق شهروندان با مشارکت حدااکثری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه شورای دوره ششم در این راه پذیرای نقد و نظرات درست و خردمندانه از جانب شهروندان، رسانه های مستقل، به ویژه جوانان دانش اموخته حوزه شهرسازی است، اضافه کرد: این نظرات را چراغ راه توسعه شهرمان قرار می دهیم.

خویی توضیح داد: عمران و آبادی شهر با توسعه زیرساختها نظیر پیگیری برای طرح جامع شهری که سالیان دراز بر زمین مانده، ساماندهی کارآمد زباله، راه اندازی سواحل سیترا و کپورچال با جذب سرمایه گذار واقعی، ساماندهی حوزه آبریز جهت جلوگیری از سیلابهای فصلی، به سامان دادن قراردادهای پیمانکاری در حوزه های زیرساختی و آسفالت و نیز انضباط اقتصادی در این قرار دادها صورت می گیرد.

رئیس شورای شهر نوشهر گفت: آرایش شهر با سازه های تجاری کم مصرف و حتی بی مصرف هزینه های غیر واجب در موارد مختلف آنهم بدون نظر کارشناسی صرفا تلف کردن سرمایه شهر و شهروندان و ریختن این سرمایه به جیب پیمانکاران برای این پروژه های کم اهمیت است.

خویی با بیان اینکه تجربه های خوب و بد تجربه پنج دوره مدیریت شهری پیش روی ما و ناظران خردمند است خاطر نشان کرد: باید با درس گرفتن از این تجربیات به سمت کارآمدی، بهبود شرایط زندگی و رفاه شهروندان در حرکت باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرداری امکانات و خدمات را عادلانه توزیع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری امکانات و خدمات را عادلانه توزیع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید