عوامل موثر در انتخاب خرید مواد بهداشتی و آرایشی از نگاه مردم
به گزارش وبلاگ شیرین، نتایج نظرسنجی های ایسپا نشان می دهد کیفیت خوب محصولات بهداشتی و آرایشی و پیرایشی بیش از عوامل دیگر در انتخاب و خرید آن ها موثر است.

به گزارش وبلاگ شیرین، نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای 17 و 18 تیر ماه 98 به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) صورت گرفته است، نشان می دهد 78.1 درصد مردم اعلام نموده اند که کیفیت خوب محصول عامل موثر برای انتخاب و خرید مواد بهداشتی است. 49.6 درصد قیمت مناسب را عامل موثر در انتخاب و خرید این محصولات دانستند.
در این نظرسنجی که طی آن، از جوابگویان پرسیده شده: چه عواملی در تصمیم گیری شما در انتخاب و خرید مواد بهداشتی موثر هستند؟ 10.5 درصد مردم اعلام کردند خوشنامی کالا برایشان اهمیت دارد. 4.8 جوابگویان تبلیغات کالا، 3.9 درصد دسترسی آسان به کالا و 2.9 درصد هم جذابیت و ظاهر مواد بهداشتی را در انتخاب و خرید آن ها موثر دانستند. گفتنی است که جوابگو می توانسته دو گزینه را انتخاب کند.
نتایج یکی دیگر از نظرسنجی های ایسپا که در روزهای 17 و 18 تیر ماه 98 صورت گرفته، نشان می دهد 67.8 درصد جوابگویان کیفیت خوب مواد آرایشی و پیرایشی را در انتخاب و خرید آن ها موثر دانسته اند.
در این نظرسنجی که به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) صورت گرفته است، از جوابگویان پرسیده شده: معمولا چه عواملی در تصمیمی گیری شما برای انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی موثر هستند؟. 44.9 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، قیمت مناسب، 9.6 درصد خوشنامی کالا، 5 درصد تبلیغات، 4 درصد جذابیت و ظاهر کالا و 3.9 درصد دسترسی آسان به کالا را از عوامل موثر در انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی دانستند. در این نظرسنجی، جوابگو می توانسته دو گزینه را انتخاب کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا