7 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و 11

به گزارش وبلاگ شیرین، چه سیستم عامل ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب نموده باشید یا هنوز به ویندوز 10 پایبند باشید، گرفتن اسکرین شات از قسمتی و یا تمام صفحه نمایش سیستم شما کار بسیار ساده ای است. شاید بخواهید یک رسید اینترنتی و یا بخشی از تصویر بازی خود را ذخیره کنید، ویندوز 10 و 11 ابزار های داخلی یکسانی را ارائه می دهند و چندین میانبر صفحه کلید نیز به شما این امکان را می دهند که در یک لحظه از صفحه نمایش سیستم خود یک اسکرین شات بگیرید.

7 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و 11

به گزارش وبلاگ شیرین، در اینجا به آنالیز نحوه استفاده از ابزار های داخلی اسکرین شات ویندوز و سایر میانبر ها برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و ویندوز 11 می پردازیم.

Snip & Sketch

دسترسی، اشتراک گذاری و حاشیه نویسی اسکرین شات ها در ابزار Snip & Sketch نسبت به ابزار قدیمی Snipping آسان تر است. ساده ترین راه استفاده از این ابزار استفاده از کلید های میانبر Windows + Shift + S است. بعلاوه می توانید Snip & Sketch را در قسمت سرچ استارت ویندوز خود نیز جستجو کنید. در صورتی که بطور مکرر احتیاج به گرفتن اسکرین شات دارید، توصیه می گردد این اپلیکیشن را در نوار وظیفه سیستم خود پین کنید.

در صورتی استفاده از میانبر Windows + Shift + S، صفحه نمایش سیستم شما کم نور می گردد، و یک منوی کوچک در بالای صفحه باز می نماید که به شما امکان می دهد نوع اسکرین شات را انتخاب کنید - مستطیل، آزاد، پنجره یا تمام صفحه. پس از گرفتن اسکرین شات، تصویر آن در کلیپ بورد سیستم شما ذخیره شده و بصورت لحظه ای به عنوان یک اعلان در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش شما نشان داده می گردد. برای نمایش تاریخچه کلیپ بورد ضروری است از کلید میانبر Windows+V بهره ببرید. پس از کلیک روی اعلان، اسکرین شاتی که گرفته اید در برنامه Snip & Sketch باز می گردد و پس از آن امکان حاشیه نویسی، ذخیره یا اشتراک گذاری آن را خواهید داشت. (در صورتی که اعلان را از دست دادید، پنل اعلان را باز کنید، اسکرین شات را در آنجا مشاهده خواهید کرد.)

در صورتی که Snip & Sketch را از منوی Start یا با جستجوی آن باز کنید، به جای پنل کوچک در بالای صفحه، پنجره Snip & Sketch باز می گردد. پس از آن باید روی دکمه New در بالا سمت چپ کلیک کنید تا تصویر برداری آغاز گردد. این یک مرحله اضافی برای ادامه دادن به این روش است، این روش به شما امکان می دهد زمان گرفتن اسکرین شات را به تاخیر بیندازید. روی دکمه فلش رو به پایین در کنار دکمه New کلیک کنید؛ می توانید انتخاب کنید که گرفتن اسکرین شات 3 یا 10 ثانیه به تاخیر بیفتد.

Snipping tool

Snipping tool از زمان ویندوز ویستا وجود داشت، ویندوز چند سال است که اعلام می نماید که ویژگی Snipping Tool حذف خواهد شد، اما همچنان این ویژگی در دسترس است.در حال حاضر این ویژگی در ویندوز 11 نیز در دسترس می باشد. ابزار Snipping از فهرست برنامه های منوی Start حذف شده است، اما به راحتی به وسیله نوار جستجو قابل دسترسی است.

برای آغاز فرآیند اسکرین شات روی دکمه New کلیک کنید. نوع برش پیش فرض یک برش مستطیلی است، اما می توانید برش های آزاد، تمام صفحه و پنجره را نیز انتخاب کنید. ابزار Snipping به طور اتوماتیک اسکرین شات های شما را ذخیره نمی نماید و شما باید پیش از خروج آن ها را بصورت دستی ذخیره کنید. این ابزار عکس های شما را در کلیپ بورد کپی می نماید.

Print Screen

در صورتی که می خواهید از تمام صفحه نمایش سیستم خود اسکرین شات بگیرید، روی کلید Print Screen (گاهی اوقات با برچسب PrtScn نمایش داده می گردد) ضربه بزنید. اسکرین شات شما به عنوان فایل ذخیره نمی گردد، این اسکرین شات در کلیپ بورد کپی می گردد. سپس باید یک ابزار ویرایش تصویر (مانند Microsoft Paint) را باز کنید، اسکرین شات را در ویرایشگر قرار دهید و فایل را از آنجا ذخیره کنید.

کلید Windows + Print Screen

برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه و ذخیره اتوماتیک آن روی کلید های Windows + Print Screen بصورت همزمان ضربه بزنید. صفحه شما برای مدت کوتاهی کم نور می گردد تا نشان دهد که به تازگی اسکرین شات گرفته اید؛ سپس اسکرین شات شما در پوشه Pictures > Screenshots ذخیره می گردد.

Alt + Print Screen

برای گرفتن اسکرین شات سریع از یک پنجره از میانبر Alt + Print Screen بهره ببرید. با این کار پنجره فعال فعلی شما باز شده و اسکرین شات در کلیپ بورد کپی می گردد. برای ذخیره باید تصویر را در یک ویرایشگر تصویر باز کنید.

Game bar

چه در حال بازی باشید یا خیر شما می توانید از Game bar برای گرفتن اسکرین شات بهره ببرید. برای استفاده از این ابزار کلید Windows+G را همزمان نگه دارید. در پنجره باز شده روی دکمه screenshot در نوار بازی کلیک کنید یا از کلید میانبر پیش فرض Windows + Alt + PrtScn برای گرفتن یک اسکرین شات تمام صفحه بهره ببرید. برای تنظیم میانبر صفحه کلید اسکرین شات نوار بازی خود می توانید به قسمت Settings > Gaming > Game bar بروید.

Windows Logo + کاهش صدا

اگر از یک دستگاه مانند سرفیس مایکروسافت استفاده می کنید و دستگاه شما حین استفاده ساکن نیست و مجبور به تکان دادن آن هستید، می توانید مانند همان کاری که در تبلت و یا تلفن همراه خود برای گرفتن اسکرین شات انجام می دهید انجام دهید. برای این کار دکمه لمسی Windows Logo را در پایین صفحه سرفیس خود نگه دارید و سپس دکمه فیزیکی کاهش صدا را در کنار دستگاه خود فشار دهید. صفحه برای مدت کوتاهی کم نور می گردد و اسکرین شات به طور اتوماتیک در پوشه Pictures > Screenshots ذخیره می گردد.

منبع: cnet

منبع: فرارو

به "7 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 و 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید