کاشیما &ndash پرسپولیس، زیر نور آفتاب

به گزارش وبلاگ شیرین، نقشه ها نشان می دهند که میزان رطوبت هوا در زمان بازی تا 65% افزایش خواهد یافت که این تغییر کار پرسپولیسی ها را سخت خواهد نمود.

کاشیما &ndash پرسپولیس، زیر نور آفتاب

به گزارش وبلاگ شیرین ، مهم ترین موضوعی که در روزهای اخیر در مورد بازی پرسپولیس و کاشیما در ژاپن مطرح و باعث نگرانی شده، اختلاف زمانی ایران و ژاپن است. موضوعی که ذهن برانکو ایوانکوویچ را هم آنقدر به خود مشغول نموده که پیش از نشست خبری امروز درباره اش به وبلاگ شیرین ایرانی گفت: میک مقدار اختلاف ساعت ما را اذیت می نماید اما تا شنبه باید همه چیز سر جای خودش باشد.

از حرفش این طور برمی آید که پرسپولیسی ها هنوز با جت لگ کنار نیامده اند اما این تنها چالش آنها برای بازی در ژاپن نیست. نقشه های هواشناسی نشان می دهد دمای استان ایباراکی و شهر کاشیما روز شنبه ساعت 15:00 به وقت محلی، 18-17 درجه سانتیگراد خواهد بود که تفاوت زیادی با هوای تهران ندارد. مشکل اما میزان رطوبت موجود در هوای کاشیما است که باعث نگرانی شده.

نقشه ها نشان می دهند که میزان رطوبت هوا در زمان بازی تا 65% افزایش خواهد یافت اما زیاد شدن میزان رطوبت چه تاثیری در بازی خواهد گذاشت؟ رطوبت هوا به معنای بخار آب موجود در هوا است و البته آنقدر شفاف که دیده نمی گردد اما تاثیر خود را روی بدن می گذارد. رطوبت بیش از حد می تواند عروق پا را متورم کند و همچنین ممکن است باعث سردرد، افزایش درد مفاصل و تشدید مصدومیت های احتمالی گردد. موضوعی که نگرانی پرسپولیسی ها را برای بازی روز شنبه زیاد می نماید و البته همان طور که مربیان و پزشکان پرسپولیس گفته بودند، آنها قطعا کادر تمهیداتی برای برطرف این خطر اندیشیده اند.

حال آنکه در تهران معمولا رطوبت هوا کمتر از 40 درصد است و افزایش حدود دو برابری آن، تطبیق پذیری را سخت می نماید. به ویژه که باتوجه به تقویم ای اف سی، تیم های غرب آسیا امکان دارد هر سال تنها یک بار به شرق قاره سفر نمایند و آشنایی چندانی با آب و هوای این بخش از آسیا ندارند.

شرایط جوی شهر کاشیما یک نکته امیدوارنماینده هم دارد و آن، اینکه احتمال بارندگی در این شهر در ساعت 15 تا 17 زیاد نیست و بیشترین سرعت باد نیز 30 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نکته دیگر اینکه در شهر کاشیما ساعت 16:41 دقیقه غروب می گردد و با توجه به این موضوع، بیشتر دقایق بازی زیر نور آفتاب برگزار خواهد شد.

2 – 350

منبع: ایران ورزشی

به "کاشیما &ndash پرسپولیس، زیر نور آفتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشیما &ndash پرسپولیس، زیر نور آفتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید