آسیب های ناشی از آموزش مجازی دانش آموزان

به گزارش وبلاگ شیرین، دبیر علمی سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران برای کاهش آسیب های ناشی از آموزش مجازی دانش آموزان راه حل هایی را مطرح نمود.

آسیب های ناشی از آموزش مجازی دانش آموزان

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ شیرین، به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، فیزیوتراپیست ایرج عبداللهی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره پیامد های ناشی از آموزش مجازی بچه ها و نوجوانان در پاندمی ویروس کرونا اظهار کرد: کم تحرکی بچه ها و نوجوانان در همه گیری کووید-19 مسائل گوناگونی را از جمله اضافه وزن و اختلالات اسکلتی-عضلانی برای آن ها ایجاد نموده است.

وی اعلام کرد: اگر دانش آموزان در هنگام کار کردن با تبلت، رایانه یا گوشی تلفن همراه در شرایط ثابت و نامناسب به مدت طولانی قرار بگیرند، با مسائلی مانند انحرافات ستون فقرات، افزایش قوس گردن و پشت روبرو می شوند که این مسائل در طولانی مدت زمینه بروز کمر درد، گردن درد، درد های شانه و کتف را فراهم می نماید به طوری که اکنون تعداد زیادی از بچه ها از کمر درد و گردن درد رنج می برند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اضافه کرد: کم تحرکی بچه ها، تغذیه مفاصل را در سنین رشد دچار مشکل می نماید، بنابراین رشد بچه ها نامتناسب می گردد و حجم توده چربی در بدن آن ها افزایش پیدا می نماید.

دبیرعلمی سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران انجام روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در خانه را برای بچه ها و نوجوانان در پاندمی کرونا ویروس ضروری دانست و گفت: میز و جایگاه دانش آموزان باید ارتفاع مناسبی داشته باشد به طوری که هنگام مطالعه، مجبور نشوند سر خود را به سمت پایین خم نمایند. هنگام کار با گوشی تلفن همراه از نگه دارنده گوشی استفاده نمایند. صفحه نمایش تبلت، رایانه و گوشی تلفن همراه هم باید روبه روی صورت دانش آموزان قرار بگیرد و هر 30 دقیقه یکبار از جای خود بلند شوند و حرکات کششی را انجام بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آسیب های ناشی از آموزش مجازی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های ناشی از آموزش مجازی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید