آمار: یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به فشارخون بالا هستند

به گزارش وبلاگ شیرین، فشارخون بالا یکی از بیماری های مزمن است که از آن به عنوان قاتل خاموش نیز یاد می گردد و حداقل یک میلیاردنفر به آن مبتلا هستند.

آمار: یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به فشارخون بالا هستند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ شیرین، فشار خون بالا که به آن فشار خون نیز می گویند ، یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است. طبق گفته سازمان دنیای بهداشت دنیای (WHO) اغلب از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می گردد زیرا علائم واضحی را نشان نمی دهد اما خطر بیماری های مرتبط به قلب، مغز، کلیه و سایر بیماری ها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

کارشناسان بهداشتی تأکید می نمایند، فشار خون بالا منجر به مسائل سلامتی از جمله درد قفسه سینه یا آنژین سینه، بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی کلیه و انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی می گردد.

از جمله عوامل خطر این بیماری می توان به رژیم های غذایی ناسالم - مصرف زیاد سدیم، نمک و چربی، چاقی، استرس ذهنی، اثرات دارویی، استعمال دخانیات و نوشیدن و عدم تحرک جسمی اشاره نمود.

سازمان دنیای بهداشت همچنین سابقه خانوادگی فشار خون بالا، سن بالای 65 سال و بیماری های همزمان مانند دیابت یا بیماری کلیوی را به عنوان عوامل خطر غیر قابل اصلاح مرتبط با فشار خون بالا ذکر نموده است.

این سازمان بهداشت در سال 2019 بیان کرد که تخمین زده می گردد 1.13 میلیارد نفر در سراسر دنیا دچار فشار خون بالا باشند.

در چین، مرگ و میرهای قلبی عروقی و مغزی بیش از 40 درصد از کل مرگ و میرها را تشکیل می دهد که فشار خون بالا اولین عامل خطر است. بیش از 70 میلیون چینی زیر 35 سال از فشار خون بالا رنج می برند. با این حال، بیماران همواره از این مسئله بی اطلاع هستند، زیرا این بیماری معمولاً هیچ علائمی ندارد.

دینگ چونهوا متخص قلب می گوید: رایج ترین علائم فشار خون بالا که بیماران احساس می نمایند سرگیجه و سردرد است. با این حال بعضی از آنها هیچ علامتی ندارند. آنها فقط در هنگام معاینه سلامتی، یا گاهی اوقات هنگام اندازه گیری فشار خون، فشار خون خود را بالا می بینند.

کارشناسان می گویند، بزرگسالان بالای 18 سال باید بطور منظم و حداقل سالانه یکبار فشار خون خود را کنترل نمایند؛ افرادی که در معرض خطر پرفشاری خون، دارای اضافه وزن، سیگاری، مصرف طولانی مدت الکل هستند و استرس ذهنی طولانی مدت و عدم تحرک جسمی را تجربه می نمایند باید فشار خون آنها به طور منظم اندازه گیری گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمار: یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به فشارخون بالا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار: یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به فشارخون بالا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید