اتاق زنجان از توسعه تولید و معرفی ملیله حمایت می کند

به گزارش وبلاگ شیرین، رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه اتاق زنجان می تواند در بحث صادرات ملیله و حضور در بازارهای جهانی همکاری و فعالیت داشته باشد، از آمادگی اتاق زنجان برای همکاری در بخش های مختلف به منظور توسعه تولید و معرفی ملیله خبر داد.

اتاق زنجان از توسعه تولید و معرفی ملیله حمایت می کند

علی یگانه فرد در نخستین جلسه دبیرخانه شهر دنیای ملیله اضافه کرد: شناسایی و تبلیغ این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شناساندن ملیله باید در پیمان های شهری و جانمایی و المان ها، کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس اتاق زنجان با تأکید بر اینکه معرفی ملیله نیازمند کارهای تبلیغاتی از جمله ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی رسانه ای محصول است، گفت: معرفی استادکارهای ملیله موضوع مهمی بوده و همچنین در پذیرش و اعزام هیئت های تجاری به استان می توان از این محصول به عنوان هدیه برای معرفی هرچه بیشتر استفاده کرد.

یگانه فرد با تأکید بر اینکه توسعه و تجاری سازی محصول ملیله نیازمند تشکیل تیم تخصصی برای طراحی و ساخت و همچنین تولید محصولات جدید است، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کارگاه ها و افزایش آن تعداد آن و ایجاد اشتغال همراه با آموزش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او تهیه شناسنامه برای آثار ملیله زنجان را از دیگر پیشنهاد های اتاق زنجان برای توسعه این محصول در کشور و دنیا مطرح کرد و اضافه کرد: معرفی و امتیاز معنوی استادکاران ملیله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه در حوزه صادرات و حضور در بازارهای دنیای می توان با کشور مالت که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان ملیله در جنوب ایتالیاست، به عنوان شریک فرهنگی همکاری های متقابلی داشت، گفت: در بحث خواهرخواندگی نیز می توان با شهر ترابزون ترکیه که در تولید محصول ملیله و جواهرات دارای تجربیات خوبی است، از ظرفیت موجود استفاده کرده و همکاری های دو طرف را توسعه داد.

یگانه فرد با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سوی نوآوری در تولید محصولات است، گفت: حضور در نمایشگاه های بین المللی در حوزه تولید محصولاتی چون ملیله و جواهرات و بدلیجات مهم است که در این زمینه حضور در نمایشگاه های جواهرات تایلند و هنگ کنگ از اهمیت برخوردار است.

او در انتها سخنان خود با تأکید بر اینکه اتاق زنجان در زمینه حضور در نمایشگاه ها و معرفی استادکاران و همکاری با آنها فعالیت و همکاری خواهد داشت، گفت: در صورت فروش و صادرات ملیله ضمن کسب سود برای استادکاران، ارزآوری خوبی نیز برای کشور و فعالان این عرصه در پی خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اتاق زنجان از توسعه تولید و معرفی ملیله حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق زنجان از توسعه تولید و معرفی ملیله حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید