باقری:مرادی امیال شخصی را به وزنه برداری ترجیح می دهد، فدراسیون در بحث استعداد یابی فقط تبلیغ می نماید

به گزارش وبلاگ شیرین، کارشناس وزنه برداری گفت: مرادی باید نام رضا زاده را برای عضویت در هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ارسال کند، اما او امیال شخصی اش را بیشتر از شرایط وزنه برداری در نظر می گیرد.

باقری:مرادی امیال شخصی را به وزنه برداری ترجیح می دهد، فدراسیون در بحث استعداد یابی فقط تبلیغ می نماید

کوروش باقری در مصاحبه با خبرنگار ورزشی وبلاگ شیرین، درباره اینکه تیم ملی وزنه برداری چه نتیجه ای در مسابقات دنیای عشق آباد کسب خواهد نمود، اعلام کرد: باید بگویم طبیعی است با توجه به اینکه خیلی از نفرات تیم در گذشته عضو تیم ملی بودند اما اکنون به دلیل بالاتر رفتن سن در تیم نیستند ، افراد جوان تر جایگزین آنها در ترکیب تیم ملی شده اند ، به نظرم این موضوع هم یک مسئله طبیعی است.

سهراب مرادی تنها شانس مدال است

او درباره پیش بینی نتیجه تیم ایران در رقابت های دنیای ترکمنستان گفت: برگشت 10 کشور محروم به صحنه رقابت ها مطمئناً پیش بینی نتیجه تیم ایران را سخت تر می نماید. گر چه بعضی از مسئولان فدراسیون سال قبل بعد از قهرمانی ایران در دنیای آمریکا با حرف های تبلیغاتی عنوان کردند اگر این کشور ها هم بودند باز ایران قهرمان می شد. در این دوره هم اعتقادم بر این است که از لحاظ تیمی پتانسیل قرار دریافت در بین چهار تیم برتر دنیا را داریم اما از لحاظ مدالی به غیر از سهراب مرادی کسی دیگری نیست که برایمان مدال آوری کند و این موضوع هم بخودی خود می تواند برایمان دردسرساز گردد. البته رضا بیرالوند شاید در حرکت دو ضرب به مدال نزدیک گردد.

شاید تکرار عنوان قهرمانی برای هاشمی، با بازگشت ورزشکاران محروم کمی سخت گردد

باقری درباره حضور ایلیا ایلین در وزن هاشمی اعلام کرد: به هر حال نباید فراموش کرد علی هاشمی سال گذشته مقام نخست مسابقات دنیای را بدست آورد و طبیعی است که سایر ورزشکاران به چشم یک قهرمان به او نگاه نمایند. او با رکورد 404 کیلوگرم سال گذشته در آناهایم آمریکا مدال طلا را برای کشورمان کسب کردم اما با تکرار همین رکورد در بازی های آسیایی سوم شد و از سوی دیگر بازگشت ورزشکاران کشورهای محروم هم پس از اتمام دوران محرومیت مقداری می تواند برای علی هاشمی خطر ساز گردد ولی در هر صورت امیدوارم او در عشق آباد دوباره بر بام دنیا بایستد، از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

مرادی امیال شخصی را به وزنه برداری ترجیح می دهد

او درباره اینکه آیا علی مرادی نام حسین رضا زاده را به عنوان کاندید حضور در هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در اختیار این کنفدراسیون قرار می دهد یا خیر، گفت: علی مرادی باید با درنظر دریافت شرایط وزنه برداری چنین کاری انجام دهد اما به صورت معمول او امیال شخصی اش را بیشتر از شرایط وزنه برداری در نظر می گیرد. علی مرادی باید حسین رضا زاده را معرفی کند اما تا جایی که می دانم به دلیل اینکه رضازاده اکنون عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا است خودش هم می تواند برای کاندید شدن اقدام کند.

مرادی هنگامی که دبیر کل کنفدراسیون آسیا بود چه گلی به سر وزنه برداری ایران زد؟

باقری درباره اینکه آیا نماینده نداشتن در هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به وزنه برداری کشورمان ضربه خواهد زد یا خیر، گفت: علی مرادی 12 سال دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بوده است. باید دید آیا او این بار شرایط ملی را در نظر می گیرد یا اهداف شخصی را لحاظ می نماید. زمانیکه نگاه ملی نباشد بود یا نبود خیلی ها بی تاثیر است . دورانی که مرادی دبیر کل کنفدراسیون آسیا بود چه گلی به سر وزنه برداری ایران زد.

نباید در کار کادر فنی دخالت کنیم

او درباره بالا رفتن فشار تمرینات ملی پوشان وزنه برداری در آستانه رقابت های دنیای گفت: این موضوع از اختیارهای کادرفنی است و هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم وارد چنین مسائلی شوم. بی شک محمد حسین برخواه قابلیت سرمربیگری تیم ملی را دارد و باید اجازه دهیم کارش را انجام دهد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره احتمال معرفی یک پدیده برای وزنه برداری ایران در رقابت های دنیای عشق آباد توضیح داد: به این موضوع امیدوار هستیم و باید ببینیم چه اتفاقی در رقابت های دنیای رخ می دهد.

طلای سهراب مرادی را باید قطعی دانست

باقری درباره ارزیابی اش از عملکرد سهراب مرادی در رقابت های دنیای گفت: طبق معمول همه مدال طلای سهراب را قطعی می دانند و من هم در جریان هستم که او به سختی کوشش می نماید. آرزوی قلبی ام اینست سهراب ضمن کسب مدال طلای رقابت های دنیای رکوردخوبی هم در این رقابت ها ثبت کند.

باید روی علی داوودی سرمایه گذاری گردد تا جای خالی بهداد سلیمی را پر کند

او درباره اینکه آیا تیم ملی وزنه برداری با غیبت بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته سنگین وزن و حضور علی داوودی و همایون تیموری به جای آنها در رقابت های دنیای با مشکل روبرو نمی گردد، گفت: سعید به دلیل آسیب دیدگی مسابقات دنیای را از دست داد اما طبیعی است بهداد سلیمی پس از نزدیک به یک دهه حضور در تیم ملی باید وزنه برداری را کنار بگذارد. باید روی نفراتی مانند علی داوودی کار گردد تا این خلا را پر نمایند. همایون تیموری هم سال 2012 که خودم سرمربی تیم ملی جوانان بودم چهارم دنیا شد اما مدتی وزنه برداری را کنار گذاشت. با این وجود امیدوارم همایون در بازگشت به این رشته به آنچه پتانسیلش را دارد دست یابد.

فدراسیون تنها به دلیل تبلیغات و شعار دادن خودش را در استعداد یابی وسط می اندازد

دارنده مدال طلای دسته 94 کیلوگرم رقابت های دنیای 2001 درباره اینکه آیا فدراسیون وزنه برداری در بخش استعدادیابی عملکرد خوبی داشته است یا خیر، اعلام کرد: استعدادیابی کار فدراسیون نیست که به دلیل تبلیغات و شعار دادن خودش را وسط می اندازد. در این میان وظیفه هیئت های استانی چیست؟ فدراسیون تنها باید خط مشی را معین کند و هیئت های وزنه برداری به عنوان بازوی اجرایی فدراسیون استعدادیابی انجام دهند. اینکه چهار وزنه بردار به اردو بیایند و حرکات یک ضرب و دوضرب انجام دهند به این معنی نیست که فدراسیون استعدادیابی انجام داده است بلکه این وزنه برداران پیش از این از سوی هیئت ها شناسایی شده اند.

او اضافه کرد: فدراسیون به صورت مستقیم نقشی در شناسایی نفرات مستعد ندارد بلکه باید به صورت غیر مستقیم در این باره نظر بدهد. فدراسیون باید ضمن برگزاری کلاس های آموزشی برای مربیان شهرستانی به آنها امکانات بدهد تا بتوانند استعدادیابی نمایند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری درباره مدعی بودن فدراسیون وزنه برداری نسبت به اهدای مدال طلای دسته 94 کیلوگرم رقابت های المپیک 2012 لندن به سعید محمدپور توضیح داد: هرکسی می تواند ادعا کند اما باید این را هم در نظر بگیرید که اگر از میان 60 وزنه برداری که تست دوپینگشان مثبت شد یک نفر ایرانی یود چه بلوایی به وجود می آمد. جای خوشحالی دارد با وجود اینکه وزنه برداران کشورهای زیادی در المپیک لندن به مشکل خوردند از جمع 6 وزنه بردار ایرانی تست یک نفر هم مثبت نبود و این موضوع به دوره خاصی هم تعلق ندارد. چنین موضوعی نشان می دهد ما در المپیک لندن وظیفه مان را انجام داده و درست کار کردیم. امیدواریم فدراسیون فعلی هم وظیفه اش را انجام دهد.

باقری درباره کوشش های فدراسیون برای قراردادن نام 3 وزنه بردار دیگر در فهرست نفرات اعزامی به رقابت های دنیای گفت: اطمینان دارم فدراسیون نام آنها را هم برای رقابت های دنیای رد نموده است اما برخی مواقع این مسائل در فدراسیون دنیای پیش می آید. البته مشکل خاصی هم نیست و بی شک این سه وزنه بردار هم در رقابت های دنیای شرکت می نمایند.

بیشتر بخوانید:

باقری: تصمیم مرادی بچه گانه است/ کار های غیرحرفه ای فدراسیون، روحیه عسگری را نابود کرد

باقری:طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد

باقری: قانون کم شدن سهمیه ها برای تمام کشور ها اجرا شده است /برخی چهر ها می توانند جایگزین ورزشکاران ملی پوش شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باقری:مرادی امیال شخصی را به وزنه برداری ترجیح می دهد، فدراسیون در بحث استعداد یابی فقط تبلیغ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری:مرادی امیال شخصی را به وزنه برداری ترجیح می دهد، فدراسیون در بحث استعداد یابی فقط تبلیغ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید