بی دقتی در شارژ باتری های لیتیوم یونی دردسرساز شد

به گزارش وبلاگ شیرین، آتش نشانان این هفته بابت دو آتش سوزی در هتل های تک اتاقه در ونکوور فراخوانده شدند که هر دو به علت باتری های لیتیوم یونی بودند که به یک نگرانی فزاینده در سراسر شهر تبدیل شده اند.

بی دقتی در شارژ باتری های لیتیوم یونی دردسرساز شد

به گزارش وبلاگ شیرین به نقل از سی تی وی، مرکز خدمات امداد و نجات آتش نشانی ونکوور گفت که اولین آتش سوزی دوشنبه شب رخ داد و باعث آسیب تماشا چندین اتاق هتل شد. آتش سوزی دوم یک روز بعد در محل دیگری شعله ور شد.

به گفته مقامات در هر دو مورد، یک دوچرخه برقی با باتری لیتیومی به وسیله یک شارژر اصلاح شده یا موقت شارژ می شده است، نه با شارژر عرضه یا توصیه شده به وسیله سازنده.

به گفته کارشناسان، این کار باعث ایجاد گرمای بیش از حد و اثرات فرار حرارتی در این باتری ها و در نهایت انفجارشان می گردد.

خوشبختانه، سیستم های اسپرینکلر هر دو آتش سوزی را مهار کردند تا زمانی که خدمه آتش نشانی توانستند به آنجا برسند و آتش را خاموش نمایند.

باتری های لیتیوم یونی یکی از نگرانی های فزاینده آتش نشانان ونکوور است که می گویند این شهر از سال 2016 شاهد افزایش 500 درصدی آتش سوزی های مرتبط با آنها بوده است.

باتری های لیتیومی هم تا به حال با پنج مورد مرگ ناشی از آتش سوزی در امسال مرتبط بوده اند.

در 11 ژوئن، یک دوچرخه الکترونیکی دیگر در هتل Empress منفجر شد و باعث پرت شدن مردی به بیرون از پنجره و کشته شدنش شد.

کارشناسان می گویند که باتری ها برای ایجاد خطر احتمالی نیازی به شارژ شدن نادرست ندارند. آنها بالقوه خطرناک هستند. آتش سوزی باتری در لپ تاپ ها و دوچرخه ها و انواع منابع دیده شده اند و با سرعت بالایی هم اتفاق می افتند.

اما استفاده از شارژرهای اصلاح شده خیلی خطرناک است.

در حال حاضر کارشناسان در حال جمع آوری داده های بیشتر در خصوص آتش سوزی های مرتبط با باتری در شهر برای درک بهتر چگونگی کاهش خطرات به وسیله آتش نشانان و مردم هستند.

منبع: خبرکانادا

به "بی دقتی در شارژ باتری های لیتیوم یونی دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی دقتی در شارژ باتری های لیتیوم یونی دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید