تاثیر آزادشدن ورود خودروهای خارجی به کشور در کاهش تصادفات

به گزارش وبلاگ شیرین، رییس پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در شهرهایی که به توسعه و تجهیز دوربین ها ، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذرها و روگذرها برای ترددها توجه بیشتری شده، آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

تاثیر آزادشدن ورود خودروهای خارجی به کشور در کاهش تصادفات

به گزارش وبلاگ شیرین، سردار سید کمال هادیانفر در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان شهرها که در اصفهان برگزارشد،؛ گفت: در سال گذشته 17 هزار و 138 نفر در جاده ها و شهرهای کشور بر اثر تصادف جان باختند و بیش از 365 هزار نفر معلول و مجروح شدند. این نشان می دهد که در تصادف راه برگشتی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: شرایط فعلی کشور در حوزه حوادث ترافیکی نسبت به سال 85 به دلیل افزایش سطح دانایی و هوشمندی مردم، استفاده از دوربین و تجهیزات بهبود یافته ولی کافی نیست. امروز ترافیک دغدغه همه کشورهاست چراکه سالانه یک و نیم میلیون نفر در جهان بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: آنچه باعث نگرانی است ناهنجاری، بی نظمی ، جانباختگان و شدت تصادفات است که باید از روش ها و شرایط جدید جهان استفاده گردد.

هادیان فر اضافه نمود: افزایش جهشی بنزین از یکصد به یکهزار تومان که باعث کاهش سفرها شد ، تشدید مجازات های بازدارنده ، تغییر قانون جرایم و آزاد شدن ورود خودروهای خارجی به کشور ، تا سال 96 به کاهش آمار حوادث ترافیکی منجر شد.

وی اضافه نمود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، خودروهای داخلی خیلی ایمن نیست و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارد. اغلب تصادفات بر اثر آن است که به دلیل معیوب بودن قطعه مسائل خودرو بصورت مستمر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه نمود: براساس آنالیز های انجام شده در شهرهایی که به توسعه و تجهیز دوربین ها ، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذرها و روگذرها برای ترددها بیشتر توجه شده آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

هادیان فر اضافه نمود: رانندگان 24 درصد و موتورسیکلت سواران 30 درصد در تصادفات جان خود را از دست می دهند که این معضل نیازمند توجه بسیار جدی در بحث توسعه انضباط در کشور است.

وی یکی از برنامه های پلیس راهور را رفتن به سمت حوزه فناوری اطلاعات عنوان نمود و گفت: باید ظرفیت حوزه استارتاپ ها و نرم افزارهای هوشمند در حوزه ترافیک استفاد بهتری گردد. امروزه در کشور با 80 میلیون نفر جمعیت، 110 میلیون گوشی تلفن همراه فعال وجود دارد که 73 درصد آن هوشمند است.

رییس پلیس هدایت و رانندگی ناجا اضافه نمود: در حوزه ITS به معنای واقعی کاری نشده، خط کشی ها فاقد سنسور است، امروز دوربین وجود دارد اما هوشمندی نیز وجود دارد؟ به طور مثال هوشمندی یعنی اینکه قبل از خط عابر پیاده زیر خط سفیدی که باید خودرو متوقف گردد سنسور گذاشته شده و لاستیک ماشین که روی آن نهاده شد ثبت تخلف و جریمه صورت بگیرد. هوشمندی یعنی اینکه پلیس نباید بر سر جریمه کردن با مردم دچار چالش گردد باید دوربین هوشمند بوده تا خودش ثبت تخلف، تحلیل، جریمه و ارسال پیامک را انجام دهد.

هادیان فر یکی از مسائل جدی را مربوط به حوزه فرهنگ مردم دانست و اضافه نمود: ما باید به دنبال تغییر رفتارهای غلط و فرهنگ سازی باشیم، نقش رسانه در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. تغییر رفتار نیز به عنوان مهمترین موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، 92 درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است و تا زمانی که تغییر رفتار صورت نگیرد تعداد کشته ها کاهش نمی یابد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، وی رویکرد راهور ناجا با شهرداری ها را کاملا تعاملی ذکر و عنوان نمود باید تمام 33 دستگاه متولی و مسوول در حوزه ترافیک بر روی رفتار و فرهنگ سازی متمرکز شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاثیر آزادشدن ورود خودروهای خارجی به کشور در کاهش تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر آزادشدن ورود خودروهای خارجی به کشور در کاهش تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید