خبرنگاران البرز به قطب پرورش صنعتی اسب تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ شیرین، کرج - خبرنگاران - مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز با اشاره به حضور سرمایه گذاران در بخش پرورش اسب استان گفت : این استان به قطب پرورش اسب در کشور تبدیل شده است.

خبرنگاران البرز به قطب پرورش صنعتی اسب تبدیل شده است

مهرداد عبدالملکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ شیرین اضافه نمود: اکنون حدود 75 واحد پرورش اسب صنعتی و غیر صنعتی با 2 هزار و900 راس اسب در این استان وجود دارد که البته ظرفیت این واحدها بیشتر از تعداد اسب های کنونی است.

وی گفت: بیشترین واحدهای پرورش اسب در منطقه کوهپایه ای استان یعنی شهرستان ساوجبلاغ با حدود 46 واحد فعال هستند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: وجود واحدهای پرورش اسب نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری استان دارد.

عبدالملکی بیان داشت: در این واحدها نژادهای مختلف اسب از جمله عرب ، ترکمن، تروبرد، کرد، دوخون، اسبچه های خزر پرورش داده می گردد و در مسابقات مختلف زیبایی و پرش دارای مقام های برتر هستند.

وی اضافه نمود: این مراکز پرورش در استان از بهترین ها در نوع خود از نظر امکانات، فضاهای پرورش و نوع اسب در سطح کشور و خاورمیانه می باشند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: آب و هوای مناسب استان البرز به خصوص در نقاط کوهپایه ای منجر به رونق و سرمایه گذاری در این صنعت در استان شده است.

وی گفت: پرورش اسب به عنوان مراکز تفریحی توریستی و گردشگری و مسابقات برای خانواده ها و جوانان استان باعث نشاط و یک ورزش اصیل اسلامی است که بخش اشتغالزایی آن نیز حایز اهمیت است.

وی اضافه نمود: سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی استان با تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب و تامین نهاده های مورد احتیاج برای گسترش این صنعت اقدام نموده است.

عبدالملکی یادآور شد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی با تاسیس مراکز علمی کاربردی معتبر در کنار مراکز پرورش اسب به منظور ارتقای سطح علمی متولیان این مراکز گام موثری برداشته است.

وی گفت: همچنین برای ساماندهی این مراکز اقدام به هویت گذاری اسب ها و شناسایی واحدهای فاقد پروانه بهره برداری و صدور کارت شناسایی برای این واحدها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران البرز به قطب پرورش صنعتی اسب تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرز به قطب پرورش صنعتی اسب تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید