خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود، عکس

به گزارش وبلاگ شیرین، شاید بخش M اسپرت بی ام و، شاسی بلند بزرگ و بحث برانگیز XM را به عنوان پرچمدار نهایی خود انتخاب کرده باشد، اما چند سال پیش، یک خودروی اسپرت قرار بود این لقب را یدک بکشد. این پروژه در حالی که به طرز وسوسه برانگیزی به نتیجه نزدیک می شد، اما در نهایت به حالت تعلیق درآمد که احتمالاً قربانی همه گیری کووید-19 شده است.

خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود، عکس

امیرمسعود عابدین: بی ام و I16 که از طریق مدیر طراحی این شرکت به عنوان جانشین i8 شناخته می شود، بعد از چند سال به عنوان پروژه ای شکست خورده در رسانه های اجتماعی رونمایی شد.

طراح این شرکت مجموعه ای از طرح ها و رندرهای واقعی از این خودروی اسپرت را منتشر کرده که به نظر می رسد نسبت های بی ام و i8 را با نشانه های ظاهری الهام گرفته شده از کانسپت بی ام و ویژن M Next 2019، ترکیب می کند.

به طور کلی، I16 به عنوان یک تفسیر مدرن از بی ام و M1 کلاسیک در نظر گرفته شد. در جلو، چراغ های تهاجمی به طور قابل توجهی در مقایسه با کانسپت ویژن M Next بزرگ تر هستند، در حالی که جلوپنجره کلیوی آن با ورودی های اضافی احاطه شده است. به نظر می رسد که درهای پروانه ای شکل از مدل i8 به این خودرو منتقل شده اند.

قسمت عقب خودرو از کانسپت ویژن M Next الهام گرفته است. چراغ های عقب باریک، نشان های BMW الهام گرفته از مدل M1 و پوشش موتور همگی یادآور این کانسپت هستند.

به گفته طراح این شرکت، توسعه I16 در کمتر از 12 ماه تکمیل شد که نمای بیرونی و داخلی را در بر می گرفت. جزئیاتی در مورد پیشرانه مدل لغو شده منتشر نشده است. با این حال، طبق گزارش های سال 2020، I16 ماهیت پلاگین هیبریدی مدل قبلی خود را حفظ کرده بود، البته با بهبودهای قابل توجهی در قدرت و برد.

شایعه شده بود که این سیستم پلاگین هیبریدی، خروجی ترکیبی حدود 600 اسب بخار قدرت را از طریق یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ و موتورهای الکتریکی ارائه می دهد.

در نهایت، BMW i8 در سال 2020 بدون هیچ جایگزینی از تولید خارج شد، چرا که این خودروساز تصمیم گرفت تا پروژه I16 را لغو کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در وبلاگ شیرین مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید