سد های تهران 19 درصد آب دارند

به گزارش وبلاگ شیرین، آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد، با سپری شدن 30 روز از سال آبی (1402-1401) اندازه حجم آب در مخازن سد های کشور حدود 18.12 میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش 14 درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.

سد های تهران 19 درصد آب دارند

به گزارش ایسنا، کشور در سال آبی 99 - 1400 رتبه سوم خشکسالی را در طول 50 سال گذشته و سال آبی 1400 - 1401 که شهریورماه به خاتمه رسید، رتبه یازدهم خشکسالی را داشته است. این درحالی است که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی های سال جاری نسبت به شرایط نرمال 70 درصد کاهش داشته و اندازه بارش های پاییز 50 درصد کمتر از شرایط نرمال خواهد بود؛ شرایط بارندگی مهرماه نشان می دهد که پیش بینی ها تقریبا درست بوده است.

آمار ها نشان می دهد که از ابتدای سال آبی نو تا 24 مهرماه اندازه بارندگی در کشور ایران به طور میانگین در حدود 0.8 میلی متر بوده، این در حالی است که اندازه بارندگی بلندمدت در همین تاریخ در حدود 4.8 میلی متر بوده است.

علاوه بر کاهش بارندگی طی سال های اخیر و سال آبی جاری اطلاعات آب و هوایی نشان می دهد که میانگین دما در مهرماه جاری در بیشتر استان های کشور از میانگین بلندمدت بیشتر بود و در کل کشور در حدود 2 درجه سانتی گراد دمای میانگین در روز 24 مهرماه از میانگین بلندمدت مشابه بیشتر بوده است.

آنالیز شرایط ورودی سد های کشور نشان می دهد ورودی به مخازن در سال آبی جاری به 830 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 14 درصد کاهش دارد. بعلاوه اندازه پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سد های استان تهران، سد های استان خوزستان و سد های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود 11 درصد، 19 درصد، 43 درصد و 29 درصد است.

ذخایر مخازن سد های تهران نیز در حدود 361 میلیون مترمکعب است درحالی که در سال گذشته در همین تاریخ حجم ذخایر سد های تهران در حدود 441 میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده کاهش حدود 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

منبع: فرارو

به "سد های تهران 19 درصد آب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد های تهران 19 درصد آب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید