طباطبایی: فدراسیون بسکتبال جانبداری هیچ مربی و تیمی را نمی کند

به گزارش وبلاگ شیرین، مسائل مطرح در رابطه با میزبانی تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر و تغییر محل برگزاری دیدارهای خانگی این تیم از تبریز به آذرشهر در نهایت منجر به کناره گیری از لیگ برتر شد.

طباطبایی: فدراسیون بسکتبال جانبداری هیچ مربی و تیمی را نمی کند

مسئولان توفارقان که از هفته گذشته تصمیم به برگزاری دیدارهای شان در آذر شهر گرفتند به دلیل حاضر نشدن در تبریز و محل برگزاری دیدار با پتروشیمی (هفته بیست و سوم) بازنده این دیدار معرفی شدند. آنها دو روز پیش و در آستانه دیدار با شهرداری گرگان هم کناره گیری خود از لیگ برتر را اعلام کردند.

این در حالی است که مسئولان فدراسیون بسکتبال هیچ واکنشی نسبت به این کناره گیری نداشته اند چراکه اصلا نامه ای رسمی مبنی بر انصراف توفارقان دریافت نکرده اند.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با وبلاگ شیرین گفت: وقتی نامه ای مبنی بر انصراف از لیگ برتر یا هر موضوع دیگر از باشگاه توفارقان آذرشهر نگرفته ایم چه واکنشی باید داشته باشیم. مسئولان توفارقان انصراف خود را به ما نگفته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اگر تیمی به هر دلیل نخواهد در مسابقات حاضر شود فدراسیون چه کاری می تواند انجام دهد؟ تیم ها با میل خود، تصمیم به حضور در مسابقات می گیرند و درست این است که تا پایان کار هم باشند اما اگر تصمیمی غیر از این گرفتند و در میانه راه، تغییر جهت دادند ما چه کاری باید انجام دهیم؟

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: البته که ما دوست داریم تیم ها تا پایان در مسابقات باشند و رقابت های خود را دنبال کنند. کار حرفه ای هم همین است اما اگر به هر دلیلی تیم ها عملکردی غیر از این داشته باشند، نمی توانیم به زور آنها را در مسابقات نگه داریم.

طباطبایی در مورد دیدار امروز دوشنبه شهرداری گرگان که طبق برنامه باید برابر توفارقان آذرشهر برگزار شود نیز گفت: در برنامه مسابقات این دیدار برای امروز پیش بینی شده است. توفارقان باید در گرگان حاضر شود تا این بازی را برگزار کند. حالا که بحث انصراف این تیم مطرح است نمی دانم چه برنامه ای برای این بازی دارند اگرچه بازهم تاکید می کنم نامه ای در مورد انصراف به فدراسیون ارسال نشده است.

وی شرح داد: البته طبق آنچه در آئین نامه کمیته مسابقات مطرح و تصویب شده در صورتیکه تیمی از انجام 2 بازی امتناع کند، خود به خود از لیگ کنار گذاشته می شود. توفارقان هفته گذشته از رقابت با پتروشیمی امتناع کرد و حالا حضور یا عدم حضورش برای دیدار با شهرداری گرگان تعیین کننده می شود.

بخش عمده حواشی اینچنینی در فصل جاری لیگ برتر بسکتبال دررابطه با دیدارهایی ایجاد شده که یک طرف آنها تیم های شهرداری گرگان و پتروشیمی بوده اند. یعنی تیم هایی که اعضای کادر فنی تیم ملی هدایت شان را بر عهده دارند. همین مسئله ای ابهام را ایجاد کرده که فدراسیون بسکتبال نگاه جانبدارانه به اتفاقات دارد.

این موضوعی بود که رامین طباطبایی در واکنش به مطرح شدن آن توسط وبلاگ شیرین گفت: جانبداری؟! لزومی برای این کار نیست وقتی اتفاقات و جریان آنها گویای حق و ناحق است. در مورد همین تیم توفارقان آذرشهر و اتفاقات افتاده پیرامون محل برگزاری این تیم، فدراسیون فقط توجه به قوانین و اجرای آن را دنبال کرد.

وی با یادآوری اینکه دیدارهای تیم توفارقان از ابتدای فصل در تبریز برگزار می شد اما مسئولان این تیم از هفته ها پیش موضوع جابه جایی محل دیدارهای شان به آذرشهر را مطرح کردند، ادامه داد: سه شنبه هفته گذشته در ساعات پایانی اداری بود که آنها به فدراسیون کردند مسئولان استانی استاندارهای سالن آذرشهر را تایید کرده اند. ما هم از مسئله استقبال کردیم اما باید تاییدیه ناظران فدراسیون را هم می گرفتیم. این شد که اعلام کردیم دیدار این هفته (هفته بیست و سوم) هم مانند همیشه در تبریز برگزار شود و از هفته آینده و بعد از بررسی ناظران، جابه جایی لازم صورت بگیرد اما این مسئله با واکنش اینچنینی باشگاه توفارقان و مسئولانش روبرو شد.

طباطبایی تاکید کرد: مسابقات لیگ برتر است نه آموزشگاهی؛ اول باید استاندارهای سالن توسط فدراسیون تایید شود بعد بازی انجام شود. باید اطمینان پیدا می کردیم که مثلا اسکوربورد سالن سالم است و اینگونه نیست که وسط مسابقه مشکل ساز شود. وقتی استاندارد بودن سالن و امکاناتش برای فدراسیون مسجل نشده چرا باید تیمی که چند بازیکن ملی پوش دارد را راهی این سالن کنیم؟

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اصل موضوع این است که یک تیم لیگ برتری باید شرایط مالی لازم را داشته باشد و بتواند امکانات لازم را به موقع مهیا کند. توفارقان از ابتدای فصل در تبریز بازی داشت و مدام موضوع تغییر سالن را مطرح می کرد. وقتی تفکر حرفه ای حاکم نیست اینچنین حرکت های می شود. در هر صورت نمی توانستیم بدون سندیت و یکباره محل برگزاری دیدارهای توفارقان را انجام می دادیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طباطبایی: فدراسیون بسکتبال جانبداری هیچ مربی و تیمی را نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: فدراسیون بسکتبال جانبداری هیچ مربی و تیمی را نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید