عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد

به گزارش وبلاگ شیرین، منشأ بیماری آلزایمر بیش از یک قرن است که دانشمندان را گیج نموده است، اما تحقیقات نو ادعا می نماید که عامل آن را پیدا نموده اند.

عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ شیرین به نقل از دیلی میل، تحقیقات نو نشان می دهد، کند شدن توانایی سلول ها برای تمیز کردن خود ممکن است منجر به آلزایمر گردد.

دانشمندان می گویند، این همان چیزی است که احتمالاً باعث ایجاد مغز ناسالم می گردد؛ کندی در افراد حدوداً 65 سال نیز آغاز می گردد، یعنی زمانی که بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر تشخیص داده می شوند.

منشأ بیماری آلزایمر بیش از یک قرن است که دانشمندان را گیج نموده است، اما تحقیقات نو ادعا می نماید که عامل آن را پیدا نموده اند؛ بروز این بیماری براساس یافته های به دست آمده از نوترین مطالعات می تواند ناشی از کند شدن توانایی سلول ها برای تمیز کردن خود باشد.

بیماری آلزایمر یک بیماری تخریب نماینده سیستم عصبی وابسته به سن است که باعث ناتوانی های پیشرونده در توانایی های شناختی می گردد. نقش عواملی همانند استرس اکسیداتیو، تجمع پروتئین های فاقد عملکرد طبیعی و اختلال در فرایند اتوفاژی در نوروپاتولوژی این بیماری اخیرا به اثبات رسیده است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید (UCR) دریافتند، کندی در افراد بالای 65 سال - سن اولیه تشخیص - دیده می گردد و احتمالاً همان چیزی است که باعث بروز این بیماری تخریب نماینده سیستم عصبی می گردد. کندی به عنوان اتوفاژی شناخته می گردد.

رایان جولیان، پروفسور شیمی UCR که این مطالعه را سرپرستی کرد، می گوید داروهایی برای بهبود اتوفاژی در حال آزمایش هستند و اگر این علت آلزایمر باشد، می توانیم در آینده نزدیک شاهد یک داروی پیشگیرانه بالقوه باشیم.

حدود 6.2 میلیون آمریکایی تا این سال با بیماری آلزایمر زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید