عکس مجذوب کننده دنباله دار لئونارد مقام اول عکاسی نجومی 2022 را کسب کرد

به گزارش وبلاگ شیرین، عکسی دیدنی از دنباله دار لئونارد با به چالش کشیدن رقبا، جایزه برتر مسابقه عکاس نجومی سال 2022 رصدخانه سلطنتی گرینویچ را به دست آورد.

عکس مجذوب کننده دنباله دار لئونارد مقام اول عکاسی نجومی 2022 را کسب کرد

این عکس تماشایی دنباله دار لئونارد (Leonard Comet) به وسیله عکاس نجومی جرالد رمن (Gerald Rhemann) در روز کریسمس سال 2021 گرفته شده است و جزئیات بی نظیری را به نمایش می گذارد.

موزه سلطنتی گرینویچ برندگان این مسابقه را در 15 سپتامبر (24 شهریور) طی مراسمی مجازی اظهار داشت و بدین ترتیب عکاس دنباله دار لئونارد به همراه برندگان 10 دسته دیگر تعیین شدند.

به گفته رمن این عکس نقطه عطفی در حرفه او به عنوان یک عکاس نجومی است. این اثر بعلاوه یکی از آخرین عکس هایی محسوب می گردد که پیش از تکه تکه شدن دنباله دار لئونارد در سال 2022، از آن گرفته شده است.

ثبت چنین عکس جذابی از دنباله دار لئونارد تنها چند ماه پیش از مرگ آن، به خودی خود یک دستاورد جالب توجه محسوب می گردد اما این تنها ویژگی این عکس نیست. عکس رمن در رقابت با بعضی از بهترین موضوعات دنیای عکاسی نجومی شامل کهکشان ها، خورشید و دیگر اجرام ستاره ای نهاده شد.

اما، در نهایت عکس رمن بود که بیش از همه درخشید. در این تصویر تماشایی از لئونارد، دم بلند این دنباله دار کاملا تعیین است و با رنگ های آبی دیده می گردد.

عکس رمن از دنباله دار لئونارد جزو شرکت کنندگان برتر در موزه ملی دریایی در گرینویچ نمایش داده می گردد. این نمایشگاه در 17 سپتامبر (26 شهریور) افتتاح شد و شامل تصاویر منتخبی دیگر هم می گردد.

اکنون که دنباله دار لئونارد دیگر وجود ندارد، این عکس یکی از آخرین فرصت هایی است که برای نگاه به این رویداد تماشای آسمانی در اختیار خواهیم داشت. این دنباله دار در سال 2021 کشف شد و بدین ترتیب تماشا دنباله داری مشابه در بازه زمانی کوتاه، به ویژه با توجه به دوره تناوب دنباله دارهایی مانند هالی، بعید است.

عکس: دنباله دار لئونارد

Credit: Gerald Rhemann

منبع: BGR

منبع: دیجیکالا مگ

به "عکس مجذوب کننده دنباله دار لئونارد مقام اول عکاسی نجومی 2022 را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس مجذوب کننده دنباله دار لئونارد مقام اول عکاسی نجومی 2022 را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید