نانوذرات پلاستیکی در اعضای بدن انسان هم پیدا شد!

به گزارش وبلاگ شیرین به نقل از ایندپندنت، به نظر می رسد میکروپلاستیک ها به تمام قسمت های دنیا از اقیانوس ها گرفته تا هوا و مواد غذایی وارد شده اند. اکنون تحقیقات نشان داده این ذرات کوچک در بافت ها و اعضای بدن انسان نیز وجود دارند.

نانوذرات پلاستیکی در اعضای بدن انسان هم پیدا شد!

تحقیق جدید توسط 2 فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی آریزونا اجرا شده است آنها با آنالیز 47 نمونه بافت از ریه، کبد، کلیه، طحال، در هر نمونه آلودگی های پلاستیکی پیدا کردند.

در حال حاضر ماده BPA هنوز هم در فراوری ظرف های غذا استفاده می گردد. این ماده در هر 47 نمونه تحقیق مذکور پیدا شده است. ماده مذکور با مسائل سلامتی مانند اختلالات قلبی مرتبط است.

این دو محقق یافته های خود را در نمایشگاه مجازی جامعه شیمی آمریکا ارائه کردند. آنها در این باره می گویند: شواهدی وجود دارد که پلاستیک وارد بدن انسان شده اما تحقیقات اندکی وجود آن در بدن را آنالیز نموده اند. در حال حاضر هنوز نمی دانیم این پلاستیک خطری واقعی برای سلامت به حساب می آید یا خیر.

این نخستین پژوهشی است که وجود میکرو و نانو ذرات پلاستیک در اعضای بدن انسان را آنالیز می نماید.

افرادی که بافت بدن خود را برای این تحقیق اهدا کردند، جزئیاتی از شیوه زندگی، رژیم غذایی و شغل خود را نیز ارائه نموده اند.

با توجه به تاریخچه دقیق شرکت کنندگان، تحقیق مذکور نخستین سرنخ ها درباره قرار دریافت در معرض منابع میکرو ونانو ذرات پلاستیک را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نانوذرات پلاستیکی در اعضای بدن انسان هم پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات پلاستیکی در اعضای بدن انسان هم پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید