نقشه تازه یحیی برای سروش رفیعی

به گزارش وبلاگ شیرین، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس برنامه آماده سازی ویژه ای را برای تیمش در ایام تعطیلات فیفادی تدارک دید تا سرخ پوشان مرکز در اوج آمادگی بتوانند مهیای برگزاری مسابقه دربی شوند. انجام 5 بازی محبت آمیز و میدان دادن به تمامی بازیکنان، از بازیکنان باتجربه و ثابت ترکیب پرسپولیس تا نیمکت نشین های با انگیزه و البته بازیکنان جوانی که امیدوار به جلب نظر گل محمدی بودند تا بلکه در ادامه لیگ بیست ودوم فرصت بازی بیشتری در ترکیب پرسپولیس به دست بیاورند.

نقشه تازه یحیی برای سروش رفیعی

پرسپولیس در این 5 مسابقه توانست 2 پیروزی مقابل پیکان تهران و فجرسپاسی شیراز به دست بیاورد، 2 ملاقات با شمس آذر قزوین و سپاهان اصفهان با تساوی 2-2 به انتها رسید و مصاف با مس کرمان هم با شکست شاگردان یحیی گل محمدی انتها یافت تا با تجربیاتی متفاوت، دوره آماده سازی سرخ پپوشان مرکز در تعطیلات فیفادی ماه نوامبر انتها پیدا کند.

گل محمدی با توجه به در پیش بودن مسابقه دربی، کوشش کرد تا با محک زدن تیمش با سیستم های بازی متفاوت به سیستم بازی ایده آل برای رویارویی با استقلال دست پیدا کند و به نظر می رسد اصلی ترین سیستم مدنظر یحیی گل محمدی، در مسابقه تدارکاتی با سپاهان در استادیوم آزادی پیاده سازی شد، مسابقه محبت آمیز ای که سرمربی پرسپولیس به عنوان یک پیش عایدی دربی به آن توجه داشت و سعی کرد تا بازیکنانش را در یک مسابقه محبت آمیز با فشار بالا بیازماید.

نیمکت نشینی سروش، میدان دادن به زوج هافبک دفاعی

سرمربی پرسپولیس برای چینش ترکیب اولیه تیمش دست به تغییری جالب توجه زد و به سراغ استفاده از آرایش 2-2-2-4 یا همان 2-4-4 خطی رفت. سیستمی که بیشتر در دوره برانکو ایوانکوویچ از سوی این سرمربی کروات به اجرا در می آمد. در این سیستم گل محمدی تصمیم گرفت تا سروش رفیعی را نیمکت نشین کند و به سراغ استفاده از زوج میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا در میانه میدان رفت و مهدی ترابی و سعید صادقی هم به عنوان 2 وینگر در این ترکیب جای گرفتند.

یحیی گل محمدی با ریسک بالا تصمیم گرفت تا به 2 مهاجم خارجی تیمش به صورت همزمان میدان بدهد و یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را در ترکیب یازده نفره سرخ پوشان برای مصاف با سپاهان جای داد تا به نوعی برای کادرفنی استقلال هشدار بازی با 2 مهاجم را در روز مسابقه دربی ارسال کند. البته که این ترکیب پرسپولیس پیروز عمل نکرد و با درخشش حامد پاکدل و سیامک نعمتی به عنوان 2 یار جانشین، سرخ پوشان مرکز از شکست در بازی محبت آمیز مقابل سپاهان گریختند!

سیستم تهاجمی، انتخاب نهایی یحیی برای دربی؟

سرمربی سرخ پوشان مرکز با ترکیب تهاجمی پرسپولیس را در بازی محبت آمیز مقابل سپاهان به میدان فرستاد، اما آن ها ناکام در گلزنی بودند و بازیکنان جانشین توانستند نتیجه بازی را تغییر بدهند و پرسپولیس را شکست نجات بدهند. همین مسئله باعث شده تا یحیی گل محمدی در اجرای آرایش 2-4-4 خطی در دربی مرکز مردد گردد و شاید ناکامی در بازی محبت آمیز مقابل سپاهان، گل محمدی را در وادار به پیاده سازی یک ترکیب تازه در دربی کند.

پرسپولیس در آخرین مسابقه خود در لیگ برتر مقابل مس کرمان، در نیمه نخست با آرایش 1-3-2-4 به میدان رفت، اما در شروع نیمه دوم، شیخ دیاباته جانشین کمال کامیابی نیا شد و سیستم پرسپولیس بعد از ورود دیاباته به 2-4-4 خطی تغییر کرد و سروش رفیعی به جای کمال کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی در کنار میلاد سرلک به میدان رفت.

یحیی گل محمدی با توجه به تجربه ناپیروز نیمکت نشینی سروش رفیعی در مسابقه مقابل سپاهان، احتمالاً در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد نمود و در صورت اجرایی کردن سیستم 2 مهاجمه در روز مسابقه دربی، به نظر می رسد سروش رفیعی در میانه میدان شانس بیشتری نسبت به کمال کامیابی نیا داشته باشد و رفیعی که سابقه گلزنی به استقلال را در دربی دارد، احتمالاً در میانه میدان به عنوان زوج میلاد سرلک انتخاب خواهد شد.

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "نقشه تازه یحیی برای سروش رفیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه تازه یحیی برای سروش رفیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید