اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ شیرین، محمد بارکیندو گفت علی رغم تغییرات اقلیمی و کوشش برای استفاده از انرژی های پاک، اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد.

اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ شیرین، دبیرکل اوپک با اشاره به موفقیت فراوری کنندگان برای حمایت از بازار گفت، اوپک و هم پیمانانش انتظار دارند تا ذخایر نفت در ماه های آینده بیش از پیش کاهش یابد.

به گزارش رویترز، محمد بارکیندو در اجلاس مجازی بین المللی نفت نیجریه گفت ذخایر نفت در کشور های پیشرفته در ماه آوریل 6.9 میلیون بشکه کاهش یافته است و نسبت به مدت مشابه یک سال گذشته 160 میلیون بشکه کمتر شده است. این آمار برای نخستین بار منتشر شده است.

وی اضافه نمود: ما انتظار داریم که شاهد کاهش های بیشتری در ماه های پیش رو باشیم.

اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا در بازه ماه های می تا جولای، روزانه 2.1 میلیون بشکه نفت را به بازار بازگردانند. این فراوریکنندگان در نشست هفته گذشته خود، تصمیم گرفتند این برنامه را ادامه دهند و این امر سبب افزایش قیمت ها شد.

بازار همچنان واکنش مثبتی به تصمیماتی که ما می گیریم دارد، از جمله افزایش فراوری از ابتدای ماه می.

وی با اشاره به واکسیناسیون و محرک های اقتصادی گسترده که به بهبود منظره اقتصادی یاری نموده است، گفت نابرابری در دسترسی به واکسن در سراسر دنیا، تورم بالا و ادامه شیوع کرونا هنوز تقاضا برای نفت را تهدید می نماید.

وی توضیح داد اوپک پلاس در ماه اوریل 114 درصد به توافق کاهش فراوری پایبند بوده اند.

این گروه، سال گذشته با شیوع کرونا روزانه 9.7 میلیون بشکه از فراوری خود کم کرد. این رقم از ماه هنوز به 5.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بارکیندو گفت هرچند اوپک تغییرات اقلیمی را انکار نمی نماید، اما اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد.

وی شرح داد: ما همه کشور های عضو را به سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر تشویق می کنیم، اما در عین حال (از آن ها می خواهیم) همچنان به تامین احتیاج های هیدروکربنی بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد دنیا هنوز به نفت احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید