باورتان می شود در دنیا موزه بیماری و ناهنجاری های عجیب وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ شیرین، موزه ماتر | Mutter

در دنیایی زندگی می کنیم که در هر گوشه آن به صورت پیدا و پنهان، مکان های عجیب و غریب مختلف بسیاری وجود دارد. برخی از این مکان ها ترسناک و رعب آور و برخی حتی علمی و مستند هستند اما در هر صورت همه در یک نکته با هم تفاهم دارند، عجیب هستند! امروز می خواهیم موزه بیماری های عجیب در فیلادلفیا را به همراه تصاویرش برای شما معرفی و تفسیر نماییم. در ابتدا گفتن این نکته ضروری است که شاید دیدن بخی از این صحنه ها برای شما مناسب نباشد اما نمی توان از این نکته چشم پوشی کرد که این بیماری ها بر سر قربانیان خود چنین بلایی را آورده اند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

باورتان می شود در دنیا موزه بیماری و ناهنجاری های عجیب وجود دارد؟

موزه ای که ناقل بیماری های عجیب است!!

چرا فکر می کنید که همه موزه ای جهان باید آثار هنری و آثار تاریخی را به شما نمایش بدهند؟ موزه هایی در جهان هست که به جای ارائه آثار هنری و باستانی زیبا و متحیر نماینده، به نمایش مواردی می پردازند که همگان آن ها را دوست ندارند و چه بسا با دیدن آن ها پشیمان از تصمیم خود برای بازدید نیز شوند.

به راستی که این موزه ها باب طبع همگان نبوده و چه بسی ترسناک و نا خوشایند نیز هستند. موزه مورد نظر عجیب ما، موزه ماتر (Mutter) است.

اگر روزی علاقه مند شدید تا به پنسیلوانیا و مرکز شهر فیلادلفیا بروید و به بازدید از این شهر بپردازید و اگر هم علاقه مند به هیجان و وحشت هستید، به موزه ماتر حتما سر بزنید.

در این موزه ترس از ناهنجاری های علمی و پزشکی را با دلیل موجه و موثق و مستندات محکم تجربه خواهید کرد.

موزه ماتر، موزه ای است که در سال 1863 در فیلادلفیا تأسیس شد. ایده و جرقه اولیه تاسیس این موزه زمانی به وجود آمد که دکتر توماس دنت ماتر (Thomas Dent Mutter) مجموعه ای بسیار شگفت انگیز و کمیاب از یافته ها و دیده های پزشکی خود را به کالج طبی منطقه فیلادلفیا اهدا نمود.

این مجموعه کمیاب و عجیب، شامل انواع ناهنجاری های جسمانی، مومی، نمونه هایی از بیماری های مختلف و بعضا حتی کم تر دیده شده می باشد.

البته ناگفته نماند که البته تجهیزات پزشکی آن زمان نیز در این بین وسایل اهدایی از طرف دکتر ماتر در این وسایل اهدایی می باشد.

شاید گفتن این نکات به زبان آسان باشد اما چیزهایی در بین این وسایل دیده می گردد که شاید هیچ وقت باورتان نمی شده است که تا چه میزان قدرت ترساندن شما و دیگر مردم را دارند.

شاید تصورش برایتان سخت باشد اما امروزه کادر مدیریتی این موزه امروزه به این خاطر که چنین مجموعه ای را دارند و از آن بهره مند هستند به خود می بالند.

این مجموعه دارای 20 هزار نمونه مختلف است. اغلب کسانی که از این موزه بازدید می نمایند، افرادی هستند که نماینده جامعه پزشکی هستند اما در کنار پزشکان و محققانی که از این موزه بازدید می نمایند، این موزه سالانه پذیرای 15 درصد بازدیدنمایندگان عادی از این موزه است.

شاید کمی این نکته برای شما عجیب باشد که باور کنید این دسته 15 درصدی با بازدید از این موزه عجیب و وحشتناک به گفته و اذعان خودشان، به میزان کافی برای خود کابوس و فکر و خیال فراهم نموده اند.

و اما در واقع هدف اصلی از تأسیس این موزه علمی و عجیب این بوده است که به آموزش و تحقیقات پزشکی در فیلادلفیا کمک گردد نه این این که باعث رعب و وحشت کسی گردد.

در این موزه مواردی به نمایش گذاشته می شوند که شاید اصلا به فکرتان خطور نکند. از برش هایی از مغز یکی از معروف ترین نابغه های جهان یعنی آلبرت انیشتین در این موزه هست تا بخشی از تکه های حنجره یکی از مشاهیر جهان. نمونه هایی نادر از اختلالات ژنتیکی را بگیرید تا وجود ناهنجاری های جسمانی دیگر.

در واقع این موزه نمونه ای از رعب آورترین و علمی ترین ناهنجاری های پزشکی می باشند.

در این موزه ترسناک شما می توانید به دیدنی تعدادی از نسخ خطی از کتاب های قدیمی بنشینید که به پیدایش و تکامل چگونگی بشریت اختصاص دارند.

. فرصت بازدید از کتاب های متفاوتی این موزه را نباید از دست داد زیرا کتاب های این بخش با پوست انسان روکش شده اند؛ مجددا تکرار می کنیم: کتاب هایی که با پوست انسان روکش شده اند! در واقع 3 کتاب در این مجموعه وجود دارند که با پوست زنی به نام ماری لینچ (Mary Lynch) جلد شده اند!

زنی که به دلیل ابتلا به بیماری موسوم به باتریشین (Trichinosis) جان خود را از دست داد. این بیماری به دلیل انتقال انگل خوک به انسان به وجود می آید.

در طول عملیات کالبدشکافی این زن، تکه بزرگی از پوست ران او جدا و برای سال ها نگهداری شد و بعدها 3 کتاب با موضوع تولد کودک و تشکیل جنین، با این پوست روکش شدند.

جکسون در واقع یک Otolaryngologist بود و درواقع این واژه به طبیبی اطلاق می گردد که به مطالعه ناهنجاری های ایجاد شده در ناحیه گوش، بینی، حلق، سر و گردن انسان می پرداخت. این متخصص در دهه 1900 میلادی در کالج پزشکی فیلادلفیا مشغول به کار بوده است.

اما به نظر شما معروفیت او به چه سبب بوده است؟ او بیش از هر چیزی در عالم طبابت به دلیل توسعه روش های مخصوص برای خارج کردن اشیای خارجی از بدن بیماران خود به معروفیت رسیده بوده است،. به عنوان مثال چیزهایی که به اَشکال مختلف باعث انسداد جهت تنفسی بیماران می شدند.

یکی دیگر از مواردی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است، چَنگ و اینگ بانکر (Chang & Eng Bunker) دو برادر دو قلوی به هم چسبیده تایلندی و آمریکایی بودند که در سال 1811 متولد شده و در سال 1874 هم فوت کردند.

آن ها از ناحیه استخوان جناغ سینه به هم چسبیده بودند و دارای یک کبد مشترک بودند. از طرف دیگر، جدا از این به هم پیوستگی، آنها هر کدام از نظر ساختار بدنی، یک مرد بالغ و مستقل بودند. این دوقلوها هر کدام زندگی جداگانه داشته و در نهایت هم با 2 خواهر ازدواج کردند. چنگ صاحب 11 فرزند شد و اینگ 10 فرزند داشت.

از دیگر آثاری که در این موزه حضور دارد می توان از آثاری همچون: کودک دو سر، ستون فقرات جان ویلکس بوث، بانوی صابونی، اسکلت هری ایستلک،چشم ها، پای مبتلا به دیابت، تکه هایی از روده انسان، کودکی بدون جمجمه،… و بسکمک از موارد عجیب و غریب دیگر نام برد.

منبع: الی گشت

به "باورتان می شود در دنیا موزه بیماری و ناهنجاری های عجیب وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورتان می شود در دنیا موزه بیماری و ناهنجاری های عجیب وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید