بروزترین روندهای صنعت چاپ در آینده که شما حتما باید آن را بدانید!

به گزارش وبلاگ شیرین، طی ده سال اخیر، تعبیر و دگرگونی های دنیای چاپ با سرعت بیشتری در حال اجرا بوده است. فرآیندهای چاپی با انقلاب های متعدد رو به رو شده اند که نتیجه آن، آسانتر شدن کل فرایند چاپ برای کاربر و مصرف کننده بوده است. در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های پیش روی چاپخونه داران، به کار گرفتن روش ها و ماشین آلات ارزان ای است که در عین حال بالاترین کیفیت چاپی را هم به دست بدهند.

بروزترین روندهای صنعت چاپ در آینده که شما حتما باید آن را بدانید!

صنعت چاپ از پویاترین صنایع جهان به تعداد می آید که لحظه ای از تغییر و تحول باز نمی ایستد، کوشش برای هرچه بیشتر کردن امکانات و ابداعات چاپی، کیفیت بالا و ارزان بودن، مهمترین فاکتورهای تحولات صنعت چاپ را تشکیل می دهند. در این مقاله، قصد داریم به چند تا از مهمترین روندهای صنعت چاپ در سال های آینده بپردازیم.

چاپ سه بعدی قلمرو خود را توسعه می دهد

چاپ سه بعدی، یکی از دستاوردهای بسیار مهم چاپ دیجیتال در دهه گذشته محسوب می گردد که همچنان با سرعت و شتاب، به موفقیت خود در بخش های مختلف ادامه می دهد.

در حال حاضر فراورینماینده ها در صنایع مختلف می توانند با خرید و نصب یکی از سیستم های چاپ سه بعدی، به فراوری اشیا و قطعات سه بعدی می پردازند.

بیشتر بخوانید : برترین چاپگر 3 بعدی 2020 {راهنمای خرید پرینتر سه بعدی ارزان}

می توان گفت که چاپ سه بعدی همین حالا و در آینده ای نزدیک بانفوذ بسیار بیشتر، نقشی اساسی در فراوری محصولات مختلف ایفا خواهد نمود.

بسیاری از فرآیندهای داخلی و جزئی در صنایع مختلف، که قبلا با چاپ دو بعدی با سختی ها و چالش های مختلف رو به رو بود، حالا با سیستم های چاپ سه بعدی، آسان و بدون دردسر شده است. البته هنوز نمی توان نفوذ چاپ سه بعدی را در تمام صنایع جهان تایید کرد، اما این اتفاقی است که به زودی زود، شاهد آن خواهیم بود.

آی تی، کلید موفقیت آینده

متخصصان آی تی از مهمترین منابع انسانی در هر شرکت فراوری نماینده عظیم در جهان محسوب می شوند، اما با دیجیتالی شدن هرچه بیشتر فرآیندهای فراوری، احتیاج به این تخصص بیشتر از گذشته نمایان می گردد. به گزارش مطالعات مختلف در صنعت چاپ، تا سال 2025، بیشتر سرویس های چاپ در سرتاسر جهان، از حالت سنتی به حالت دیجیتال تغییر می نمایند که برای نگهداری از سیستم های اتوماسیون خود، بیشتر از همواره به تامین نماینده ها و متخصصان آی تی احتیاجمند خواهند بود.

ماشین چاپ دیجیتال دو ورقی

چاپ دیجیتال دو ورقی، مفهومی تقریبا تازه در صنعت چاپ محسوب می گردد و تاحالا سیستم ها و ماشین آلات زیادی هم برای این فرآیند، طراحی نشده است. در حال حاضر چند شرکت مطرح در جهان مثل اچ پی، اسکرین، مینولتا و فوجی فیلم، در حال کار بر روی ماشین چاپ دیجیتال دو ورقی هستند.

در چاپ با این سیستم های می توان از ورق های B2 (میزان 707 در 500 میلی متر) استفاده کرد که همین قابلیت، باعث می گردد که چاپخانه های زیادی از این سیستم های دیجیتال ورقی استقبال نمایند. البته باید اشاره نمود که هزینه های مربوط به استفاده از این سیستم ها در حال کاهش، و قابلیت چاپ بر روی میزان ها و فرمت های مختلف کاغذ هم، در حال افزایش است.

چالش امنیت چاپ با اینترنت اشیا

آسیب پذیری امنیتی مربوط به اینترنت اشیا، ممکن است برای چاپخانه ها خطرناک باشد، زیرا با اتصال به اینترنت، احتمال حمله های سایبری بیشتر از گذشته می گردد. حفظ امنیت سیستم های چاپخانه، همواره یکی از چالش های مهم برای چاپخانه داران بوده است.

البته مقررات مربوط به حفاظت داده (GDPR) بهبودهایی را در امنیت چاپخانه ها ایجاد نموده است، اما بسیاری از چاپخانه ها هنوز از خطراتی که سیستم های چاپ چندکاره (MPS) چاپخانه برایشان ایجاد می نمایند مطلع نیستند. اطلاعات ذخیره شده در سیستم های چاپی متصل به اینترنت، می تواند هدف حمله های سایبری قرار بگیرد.

بیشتر سیستم های MPS برای ذخیره و جابه جایی اطلاعات از فضاهای ابری استفاده می نمایند که دارای ابزاری برای حفظ امنیت هستند، اما با این حال چاپخانه ها برای نگهداری و حفاظت از اطلاعات کسب و کار خود، به سرویس های نظارتی پیشرفته احتیاجمند هستند و این احتیاج، با پیشرفت امکانات آی تی و دسترسی گسترده تر به اینترنت، هرروز یشتر هم می گردد

افزایش تقاضا برای پرینترهای ارزان

با امکانات گسترده ای که امروزه پرینترهای پیشرفته در اختیار کاربران می گذارند، پرینترها دیگر ابزارهای مخصوص محیط های کاری محسوب نمی شوند بلکه بسیاری از کاربران خانگی هم از این سیستم ها استفاده می نمایند. با افزایش تقاضا از طرف کاربران خانگی، فراوری نمایندگان به فکر فراوری پرینترهای ارزان هستند که در تمام جنبه ها، هزینه های کمتری را به کاربر تحمیل کند.

فناوری چاپ پاک شدنی

کمپانی ژاپنی توشیبا، اولین نمونه از تکنولوژی چاپ پاک شدنی را به نمایش می گذارد. همه محتوای چاپ شده با این فناوری می تواند در صورت احتیاج، به طور اتوماتیک از روی کاغذ پاک گردد. ایده این فناوری، از شرکت Pilot Pen در ژاپن گرفته شده است. نحوه کار با این تکنولوژی به این شکل است که در هنگام چاپ محتوا، در صورت بروز هرگونه خطا در حین چاپ می توان کاغذ را دوباره داخل پرینتر گذاشت، قسمت های مورد احتیاج را از روی آن پاک کرد و دوباره عمل چاپ را انجام داد.

چاپ امنیتی

چاپ امنیتی یکی از ضروری ترین احتیاجها در هر شرکت و سازمانی محسوب می گردد. بدون وجود تمهیدات امنیتی کارآمد، هیچ کسب و کاری نمی تواند به کار خود ادامه دهد. در سالهای اخیر در این بخش هم، تغییر و تحولات فراوانی اجرا شده است. با افزایش تعداد و انواع تهدیدات بیرونی، احتیاج به چاپ امنیتی هم بیشتر از گذشته خودش را نشان میدهد. تمهیدات امنیتی مثل بسترهای چاپی امن، بارکدهای دوبعدی، مرکب های ویژه امنیتی و فرآیندهای مخصوص چاپ امنیتی، دارای تنوع بیتعداد هستند که احتیاج مشتری را به طور کامل برآورده نمایند.

چاپ ابری

فناوری چاپ ابری هر روز کاربران بیشتری را به سمت خود می کشد. به وسیله این فناوری ، کاربران می توانند از راه دور و تنها به وسیله اتصال به گوشی، لپ تاپ و تبلت خود، کارهای چاپی خود را انجام دهند. این فناوری به تمام سیستم هایی که با فضاهای ابری سازگار هستند، متصل می گردد. یکی از مزیت های این فناوری این است که نسبت به سرویس های گران قیمت، بسیار ارزان است.

منبع: مجله چاپخونه

به "بروزترین روندهای صنعت چاپ در آینده که شما حتما باید آن را بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروزترین روندهای صنعت چاپ در آینده که شما حتما باید آن را بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید