کوشش برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات کشور

به گزارش وبلاگ شیرین، خبرنگاران/گیلان مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: کوشش ها بر این است که افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری کشور را تا سرانجام سالجاری داشته باشیم.

کوشش برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات کشور

محمدرضا کریم زاده پس از خاتمه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان در بندر مرزی آستارا که با حضور مسئولانی کشوری و استانی به مدت سه ساعت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، در جمع وبلاگ شیرین، اظهار کرد: هدف گذاری صادراتی از مهمترین اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسایل، مسائل و ظرفیت های مرزهای سه گانه آستارا آنالیز شد، ادامه داد: روان سازی فعالیت ها در این مرزها از مهمترین اهداف بود که تدابیر لازم برای آن در این جلسه اندیشیده شد.

کریم زاده با تأکید بر اینکه برای پشتیبانی توسعه صادرات کشور باید از راستا آستارا بهره مند شویم، اظهار داشت: به همین دلیل از گمرک زمینی، منطقه ویژه مالی بندر و مجتمع بندری آستارا بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرا شده برای توسعه زیرساخت مالی آستارا خوب است، اضافه نمود: جا دارد که روان سازی بیشتری انجام گردد.

وی اضافه نمود: در جاهایی که احتیاج به مصوبات دولت و یا هماهنگی بیشتر برای اجرای رویه های مختلف بین وزارت صمت با سایر وزارتخانه از قبیل وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه است، به جمع بندی رسیدیم.

مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت وزارت صمت با تأکید بر اینکه مسائل مطرح شده در این جلسه نیز به وسیله مسئولان ذیربط مطرح شد، توضیح داد: برنامه ریزی شده است تا خاتمه سالجاری در حوزه صادرات کشور 5 میلیارد دلار افزایش را داشته باشیم.

وی اضافه نمود: به طور یقین هر میزان در این راستا تسهیل رویه های را داشته باشیم، این هدف زودتر محقق خواهد شد.

به گزارش وبلاگ شیرین، مسئولان استانی و کشوری حاضر، پیش از برگزاری این جلسه از زیرساخت های مالی شهرستان در منطقه ویژه مالی بندر و گمرک زمینی بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید