توجه به امنیت غذایی در کشور، صد ها شغل ایجاد می نماید

به گزارش وبلاگ شیرین، طهرانچی گفت: توجه به فراوری بذر و امنیت غذایی در کشور علاوه بر تأمین امنیت غذایی، صد ها شغل ایجاد خواهد نمود.

توجه به امنیت غذایی در کشور، صد ها شغل ایجاد می نماید

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان اوقاف و امور خیریه که صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار گردید، گفت: در این شرایط که دشمن، نهایت دشمنی خود را در جبهه جنگ مالی انجام داده، امضای این تفاهم نامه اتفاق مهمی است که صورت گرفت.

طهرانچی توضیح داد: کشور ما دارای فرهنگ عمیق در زمینه کسب و کار و فرهنگ اجتماعی است و مردم ما سابقه چندهزار ساله در این خصوص دارند. سنت وقف یکی از فرهنگ هاست که چندصد سال است از آن به خوبی نگهداری شده و موقوفات به طور تعیین در کشور کارکرد خود را دارد.

او ادامه داد: درست است که مفاهیمی همچون پارک های علم و فناوری، صندوق های حامی و... از غرب آمده، اما بازار های ایران از لحاظ تاریخی سابقه چندصدساله دارند و در هر یک از شهر ها بازار ها براساس زیست بوم و فرهنگ آن منطقه وجود دارد.

آموزش عالی و علم و فناوری به یاری کشور نمی آید

طهرانچی بیان نمود: معتقدیم آموزش عالی و علم و فناوری به یاری کشور نمی آید، مگر اینکه ابتدا بومی سازی گردد و مبتنی بر احتیاج جامعه باشد.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد با این نگاه، رویکرد های جدیدی را تعریف و شروع نموده است. برای مثال محققان دانشگاه آزاد در واحد خوراسگان 7 سال کوشش کردند و جهاد مستمر علمی انجام دادند که نتیجه آن امنیت غذایی است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم توجه به امنیت غذایی، توضیح داد: امضای این تفاهم نامه و توجه به فراوری بذر و امنیت غذایی در کشور، یک حرکت استقلالی و مولد است که در کنار آن، علاوه بر تأمین امنیت غذایی، صد ها شغل نیز ایجاد خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری است، با اشاره به رویکرد جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ادبیاتی که در دوره جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایجاد شده، ادبیات نو و خوبی است.

طهرانچی یادآوری کرد: این تفاهم نامه سه جانبه که امروز امضا شد، حامل این پیغام است که ما برای استقلال، امنیت غذایی کشور، نهاد علم و فناوری، نهاد حمایتی و نهاد مردمی را کنار یکدیگر قرار دادیم تا یک زیست بوم جدید بسازیم تا بتواند ثمرات خوب و قابل اتکایی در سال های آینده برای کشور داشته باشد.

او اضافه کرد: دانشگاه آزاد، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان اوقات و امور خیریه با امضای این تفاهم نامه، طرح جدیدی را برای بومی سازی، پیشرفت و امنیت غذایی رقم می زنند. دانشگاه آزاد آمادگی دارد به عنوان دانشگاهی مولد، دانش فنی فراوری کند تا این دانش فنی در کنار مجموعه های فراوریی قرار گیرد.

بومی کردن دستاورد های دانشگاهی مهم است

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت بومی کردن دستاورد های دانشگاهی، تأکید کرد: نکته جالب این است که آموزش عالی ما محققان را تشویق به ثبت پتنت در اروپا و آمریکا می کرد، این در حالی است که ما در زیست بوم مالی غرب قرار نداریم و انجام این تحقیقات و ثبت پتنت ها منفعتی برای کشور ندارد و تنها دستاورد آن، تعداد ثبت پتنت برای محققان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان نمود: محققان در زمینه فراوری بذر صیفی جات که از محوری ترین بحث هاست، متناسب با احتیاج کشور کار کردند که این کوشش ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید قرار گرفته و بذر های خیار، گوجه فرنگی، فلفل و گونه های دیگر مورد اقبال 85 درصدی کشاورزان، جامعه و کشور های همسایه قرار گرفته است.

طهرانچی در سرانجام گفت: دانشگاه آزاد با انعقاد این تفاهم نامه، کوشش دارد میزان فراوری این بذر ها که 20 میلیون بذر در طول سال بوده را به حد احتیاج کشور برساند. امیدواریم این تفاهم نامه بتواند در زمینه های اشتغال، رونق کشاورزی، خوداتکایی کشور و... ثمربخش باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توجه به امنیت غذایی در کشور، صد ها شغل ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به امنیت غذایی در کشور، صد ها شغل ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید