رایزنی تلفنی پوتین و بایدن با تمرکز بر بحران سوریه و حملات سایبری

به گزارش وبلاگ شیرین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی آدینه شب در تماسی تلفنی تأکید کردند که از هماهنگی بین دو کشور در موضوع انتقال یاری به سوریه استقبال می نمایند.

رایزنی تلفنی پوتین و بایدن با تمرکز بر بحران سوریه و حملات سایبری

به نقل از روسیا الیوم، کرملین در بیانیه ای گفت که پوتین و بایدن در جریان این تماس درخصوص آخرین تحولات در سوریه بر ابعاد انسانی این پرونده تمرکز کردند.

دو طرف از هماهنگی کوشش های روسیه و ایالات متحده در خصوص این موضوع، از جمله در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل استقبال کردند.

طبق بیانیه کرملین، پوتین و بایدن گفتگوی روسیه و آمریکا را که در جریان نشست ژنو در 16 ژوئن در خصوص مسائل امنیت اطلاعات و مبارزه با جرایم اینترنتی شروع شده، ادامه دادند.

پوتین درمورد گزارش های اخیر در خصوص حملات سایبری ادعا شده از خاک روسیه، گفت که علیرغم آمادگی طرف روسی برای همکاری مشترک در خنثی کردن چنین عملیات هایی در فضای مجازی طی ماه گذشته هیچ درخواستی در خصوص چنین موضوعاتی به وسیله کانال های مقامات مربوطه در ایالات متحده دریافت نشده است.

به گفته کرملین، دو رهبر بر لزوم همکاری اساسی و کارآمد در زمینه امنیت سایبری و ادامه ارتباطات مناسب تأکید کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم بر لزوم اقدام روسیه برای جلوگیری از حملات سایبری از خاک روسیه تأکید کرد و گفت که وی به ادامه مبارزه با تهدیدهای گسترده ناشی از باج افزارها متعهد است.

بایدن بعلاوه به تبعات حملات سایبری اشاره و تأکید کرد که ایالات متحده تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم و زیرساخت های مهم خود در برابر این چالش ادامه خواهد داد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که تماس تلفنی بین بایدن و پوتین حدود یک ساعت به طول انجامید.

بایدن بعدا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره تماسش با پوتین گفت: این کار خوب انجام شد و من خوش بین هستم.

وی گفت که پوتین را تحت فشار گذاشته تا در مقابل گروه هایی که از خاک این کشور حملات باج افزاری صورت می دهند، اقدام کند.

رئیس جمهور آمریکا اسم داشت: من به پوتین گفتم که وقتی یک عملیات اخاذی سایبری از خاک شما انجام می گردد، حتی اگر دولت شما پشت آن نباشد، ما انتظار داریم که با داشتن اطلاعات کافی که در اختیارتان می گذاریم علیه آنان اقدام کنید.

تماس بین رهبران دو کشور در حالی برقرار شده که وقوع یک حمله باج افزاری گسترده، باعث اختلال در کار صدها شرکت در ده ها کشور دنیا شده است. در این حمله، که تصور می رود گروه روسی REvil عامل آن باشد، اطلاعات صدها شرکت کوچک و میانه گروگان گرفته شده و اخاذان سایبری برای آزاد کردن اطلاعات تقاضای 70 میلیون دلار باج نموده اند.

در حملات سایبری با استفاده از باج افزار دستگاه های رایانه ای قربانیان رمزگذاری شده و در قبال تحویل کلمه عبور برای رمزگشایی، مبلغی پول تقاضا می گردد.

جو بایدن ماه گذشته در جریان برگزاری یک نشست در ژنو سوئیس به ولادیمیر پوتین در خصوص حملات سایبری هشدار داده و به همتای روسی خود گفته بود که نفوذ اخلال گرانه به زیرساخت های حساس باید خط قرمز تلقی گردد.

جرائم سایبری روابط ایالات متحده و روسیه را در دهه های اخیر تحت تاثیر قرار داده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رایزنی تلفنی پوتین و بایدن با تمرکز بر بحران سوریه و حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی پوتین و بایدن با تمرکز بر بحران سوریه و حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید