سئول ارسال واکسن کرونا را راهی برای احیای مذاکرات آمریکا با کره شمالی می داند

به گزارش وبلاگ شیرین، رئیس اطلاعات کره جنوبی امروز (دوشنبه) تاکید نمود، پیشنهاد احتمالی واشنگتن برای تامین واکسن کرونا برای پیونگ یانگ می تواند به عنوان تکانه ای برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات اتمی تعلیق شده عمل کند.

سئول ارسال واکسن کرونا را راهی برای احیای مذاکرات آمریکا با کره شمالی می داند

به گزارش وبلاگ شیرین، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک جی-وون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفت: در بحبوحه اقدامات سختگیرانه پیونگ یانگ برای کنترل مرزی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری یک نشست با مقامات کره شمالی امری سخت است چه برسد به گفت وگو با آنها، اما به هر حال کره شمالی نمی تواند برای مدت نامحدود مرزهای خود را بسته نگه دارد.

وی در جریان نشستی در سئول گفت: باور دارم که اگر آمریکا با جسارت بیشتری پیشنهادات خود را برای تامین واکسن کرونا مطرح کند، می تواند تکانه و نیروی حرکتی برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات اتمی را ایجاد کند.

کره شمالی از سال گذشته مرز خود را با سختگیری بسیار بسته است و ادعا میکند هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است.

کواکس، پلتفورم توزیع جهانی واکسن کرونا حدود 6.7 میلیون دوز واکسن کرونا به کره شمالی اختصاص داده است اما پیونگ یانگ هنوز هیچ پاسخی به این یاری پیشنهاد شده برای تامین واکسن کووید 19 نداده است.

کره جنوبی و آمریکا یاری های بشردوستانه به کره شمالی را هماهنگ می نمایند اما پیونگ یانگ از شروع مذاکرات اجتناب نموده و از واشنگتن خواسته که ابتدا از استانداردهای دوگانه و سیاست خصمانه اش علیه این کشور دست بردارد.

پارک جی-وون گفت: کره شمالی ممکن است به خاطر عدم دریافت امتیاز بابت تعلیق خودخواسته آزمایشات اتمی و موشک دور بردش در چهار سال گذشته ناراحت و ناراضی باشد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا به نوعی علاقه خود را نسبت به لغو تحریم های مربوط به معیشت مردم کره شمالی از جمله واردات نفت تصفیه شده، صادرات زغال سنگ و مواد معدنی و واردات مایحتاج روزانه ابراز کند، این مساله می تواند سرنخی برای از سرگیری مذاکرات به منظور برقراری صلح در شبه جزیره کره باشد.

پارک جی-وون بار دیگر از پیونگ یانگ خواست تا به درخواست ها برای گفت وگو درباره مسائل مربوط به منافع مشترک از جمله کوشش سئول برای اعلام سرانجام رسمی جنگ کره بین سال های 1950 تا 1953 میلادی پاسخ دهد و گفت: این سیاست خصمانه و استانداردهای دوگانه می توانند جزو موضوعات بحث باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سئول ارسال واکسن کرونا را راهی برای احیای مذاکرات آمریکا با کره شمالی می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول ارسال واکسن کرونا را راهی برای احیای مذاکرات آمریکا با کره شمالی می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید