منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم

به گزارش وبلاگ شیرین، معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در این دانشگاه واکسیناسیون 1200 نفر اجرا شده ،گفت: اسامی تمام دانشجویان به وزارت عتف ارسال شده و زمانی که سهمیه واکسن را به ما تحویل دهند، واکسیناسیون دانشجویان شروع میشود.

منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم

دکتر شهلا بختیاری در گفت وگو با وبلاگ شیرین با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون در دانشگاه الزهرا از 17 مرداد ماه شروع شد، اظهار کرد: در فاز اول واکسیناسیون، ،اعضای هیات علمی، اساتید مدعو و پسادکتری واکسینه شدند و در فاز بعدی فرایند واکسیناسیون کارکنان در دستور کار نهاده شد و اعضای دانشگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت و بنا به برنامه ریزی و زمانبندی، به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، دوز اول واکسن کووید-19 خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: محل واکسیناسیون این افراد در دانشگاه الزهرا بود و در این فرآیند، 1200 نفر شامل کلیه اعضاء هیات علمی و کارمندان و بعضی از محققین پسادکتری دانشگاه الزهرا واکسینه شدند.

دکتر بختیاری با بیان اینکه تزریق دوز اول واکسن اساتید این دانشگاه روز دوشنبه 8 شهریور به سرانجام رسید، اضافه نمود: تزریق دوز دوم از اواسط شهریور ماه شروع می شود و بر اساس تاریخ مندرج بر روی کارت های واکسن انجام می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر برنامه ریزی ها در مورد واکسیناسیون دانشجویان اجرا شده و اسامی تمام دانشجویان ایرانی و حتی بین الملل به وزارت عتف ارسال شده است. دانشگاه در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است لذا با اعلام مجوز و معین شدن سهمیه از سوی وزارت بهداشت، نسبت به انجام آن اقدامات کافی صورت می گیرد.

وی با اشاره به نوع واکسن های تزریقی در این دانشگاه بیان کرد: در دانشگاه الزهرا، واکسن های آسترازنکا، سینوفارم و کوایران برکت بنا به انتخاب خود افراد تزریق شد.

دکتر بختیاری در مورد واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی و ساکن شهرستان توضیح داد:امیدواریم طبق اعلام قبلی از سوی وزارت بهداشت در شهریور ماه مجوز و سهیمه واکسن دانشجویانمان را دریافت کنیم و بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را هم داشته باشیم. البته برای این منظور برنامه ریزی و زمان بندی اجرا شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی شرط حضور دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه در ترم تازه را تزریق دو دوز واکسن بیان کرد و یادآور شد: از شروع شیوع این پاندمی ستاد پیشگیری از کرونا در دانشگاه الزهرا تشکیل شد و بخش ها و واحدهایی برای اجرا و انجام تمامی تمهیدات و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ابلاغی از سوی مراجع ذی ربط معین شدند؛ بعلاوه کارشناسان اچ اس ای دانشگاه الزهرا موظف به نظارت، کنترل و ارائه گزارش شدند.

دکتر بختیاری در رابطه با اقدامات اجرا شده در دانشگاه الزهرا در دوران کرونا اسم کرد: در این دوران، گروه هایی متشکل از معاونت فرهنگی ، انجمن های دانشجویی و روابط عمومی برای آگاهی رسانی و آموزش معین شدند. بعلاوه اقداماتی چون ساخت و تجهیز تونل های ضدعفونی ، خرید دستگاه های ضدعفونی دست ، حذف کلاس ها، نشست ها ، همایش های حضوری و ایجاد و ارتقاء زیر ساختهای لازم برای برگزاری تمامی آنها به شکل مجازی صورت گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا اضافه نمود: در دوران کرونا برگزاری تمامی اقدامات و فعالیت های فرهنگی دانشگاه الزهرا در بستر فضای مجازی صورت گرفت. بعلاوه حضور کارکنان و اساتید طبق پروتکل های اعلامی کاهش یافت و خدمات رایگان پزشکی و مشاوره ای برای دانشجویان خوابگاهی مبتلا به کرونا ارائه شد.

دکتر بختیاری در سرانجام، از ایجاد بیش از 300 پیشخوان خدمت (دانشجویی ، استادی و کارمندی) در دوران کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: در این دوران خدمات مشاوره ای از راه دور هم به صورت تلفنی و اینترنتی به دانشجویان ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید