همه چیز درباره بازراه اندازی مجموعه بلید در دنیای سینمایی مارول

به گزارش وبلاگ شیرین، مجموعه سینمایی بلید در دنیای مارول با بازی ماهرشالا علی بازراه اندازی می گردد. این فیلم نسبت به آثار اصلی مجموعه به شدت متفاوت خواهد بود اما نمی تواند آن ها را به طور کامل نادیده بگیرد.

همه چیز درباره بازراه اندازی مجموعه بلید در دنیای سینمایی مارول

اولین فیلم از سه گانه بلید اولین بار سال 1998 به نمایش عایدی و اولین اثر مبتنی بر دنیا سینمایی مارول بود که پیروزیت بزرگی در سینما کسب کرد. در ادامه دو دنباله به نام های بلید 2 و بلید: ترینیتی اکران شدند که کیفیت پایین سومین فیلم منجر به خاتمه این سری شد.

کاراکتر بلید با سریال تلویزیونی کوتاه شبکه اسپایک با بازی کرک جونز به دنیای سینما و تلویزیون بازگشت. این سریال تک فصلی آخرین تصویری است که مخاطبان از این شخصیت دیده اند. خاتمه استودیوی مارول در کامیک کان سن دیگو سال 2019 اظهار داشت که میخواهد بلید را در دنیای سینمایی مارول بازراه اندازی کند. ماهرشالا علی در این اثر نقش اصلی را بر عهده دارد و صدای او حتی در صحنه پس از تیتراژ خاتمهی فیلم جاودانگان نیز شنیده می گردد.

فیلم بلید به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول، وظیفه معرفی مجدد این شخصیت را به مخاطبان مدرن بر عهده خواهد داشت. با این حال، حتی با وجود این، تاثیری که فیلم های بلید (به ویژه بلید اصلی) روی فیلم های ابرقهرمانی داشتند را نمی توان در هیچ اثر تازهی درباره این شخصیت نادیده گرفت. بلید با ایجاد چنین تاثیر غیرقابل انکاری، کاری نموده تا بازراه اندازی تازه مارول هم چنان از فیلم های اسنایپس تاثیر بگیرد.

فیلم بلید موقعیتی مهم برای خود شخصیت و فیلم های ابرقهرمانی بود

هنگامی که بلید سال 1998 برای اولین بار به نمایش عایدی، منظره فیلم های ابرقهرمانی کاملا با وضع امروز متفاوت بود. ماجراهای کمیک بوکی در سینما کم تر مورد توجه قرار می گرفت و در آن موقع چندان نظر مثبت مخاطبان را جلب نمی کرد. مارول به طور خاص عملا هیچ پیروزیتی در زمینه لایواکشن به جز مجموعه تلویزیونی هالک شگفت انگیز را تجربه ننموده بود. بلید بر مداخلات استودیوهای سازنده غلبه کرد و به یک اثر پیروز و بزرگ تبدیل شد و طولی نکشید که همه چیز از آن جا تغییر کرد.

مردان ایکس دو سال پس از پیروزیت بلید توانست به پیروزیت بزرگی برسد. با پیروزیت مرد عنکبوتی در سال 2002، درها باز و رونق فیلم های ابرقهرمانی شروع شد. مسلما فیلم های کمیک بوکی در طول این مدت فرازونشیب های بسیاری داشتند، مانند خود فرانچایز بلید و فیلم های بلید 2 و بلید: ترینیتی که با شکست روبرو شدند. معمولا از سال 2008 به عنوان نقطه عطفی یاد می گردد که در آن فیلم های کمیک بوکی به طور کامل سینماها را با آثار مارول و دی سی و هم چنین شوالیه تاریکی تسخیر کردند. با این حال، بلید پیروزیتش را خودش به دست آورد، و مهم تر از آن، در زمانی خاص پیروز شد و در پیشبرد فیلم های ابرقهرمانی به جایی که به آن رسیده اند، موثر بود. بلید: ترینیتی این سری را از دور خارج کرد اما بلید اصلی ایده اتفاقات بسیار بزرگ تر را در فکر سازندگان کاشت.

بلید اصلی و بلید دنیای سینمایی مارول به شکلی بسیار متفاوت عرضه می شوند

بلید قبل از اکران اثر اصلی، چیزی جز یک شخصیت مارول بود. بلید در چند قسمت از سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی ظاهر شده بود اما هنوز از یک شخصیت کاملا آشنا برای عموم فاصله داشت. بازاریابی استودیوی سازنده برای بلید به وضوح حاکی از این بود که فیلم های ابرقهرمانی در آن موقع جایگاه مستحکمی نداشتند. بلید از نظر کمیک بوکی بسیار کم مورد توجه نهاده شد، تا جایی که بسیاری از مخاطبان به راحتی بلیت آن را بدون این که بدانند بلید، شکارچی خون آشام یکی از شخصیت های مارول است تهیه می کردند و به تماشای فیلم می نشستند. بلید به عنوان معادل هالیوودی یک فیلم اکشن هنگ کنگی با وسلی اسنایپس که در نبرد با خون آشامان بود به بازار عرضه شد. واضح است که پیروزیت بلید نشان می دهد که این استراتژی نتیجه داد اما این قضیه برای بازراه اندازی بلید در دنیای سینمایی مارول صادق نخواهد بود.

با توجه به این که ژانر ابرقهرمانی از همواره گسترده تر شده و دنیای سینمایی مارول تا به امروز بیش از 30 فیلم منتشر نموده است (همراه با سریال های متعدد)، بلید مارول باید هر کاری انجام دهد تا یک فیلم غیر کمیک به نظر برسد. بازراه اندازی بلید نیز در دنیایی پر از ابرقهرمانان اتفاق می افتد که تضاد بزرگی با فیلم های اسنایپس دارد. بلید که به خاطر داشتن دوستانی مانند ویسلر (با بازی کریس کریستوفرسون در فیلم های اسنایپس) شناخته شده، شاید این بار به تنهایی فعالیت کند. حتی ارتباط بلید با دین ویتمن (کیت هرینگتون) که در خاتمه جاودانگان به آن اشاره شد، علت محکمی نیست و معلوم نیست که بلید یک بازیکن تیمی در سطح انتقام جویان است یا متحدی گهگاهی برای قهرمانان دیگر. فیلم بلید مارول با وجود تفاوت های متعددی که در بازاریابی خود خواهد داشت، هنوز نمی تواند به طور کامل تاثیر فیلم های اسنایپس را از بین ببرد.

چرا بلید دنیای سینمایی مارول همچنان تحت تاثیر فیلم اصلی خواهد بود؟

با توجه به این که بلید در زمان اولین فیلم، یک شخصیت حاشیه ای در مارول بود، فیلم بلید نمونه نادری از اقتباسات کمیک بوکی محسوب می شد که تاثیر بیشتری از منبع خود داشت. آن فیلم با معرفی او به عنوان یک انسان هایبریدی و خون آشام، باعث شد که داستان کمیک او برای هماهنگی با فیلم به روز گردد. بلید به عموم مردم معرفی گردید و کاراکتر او از یک شخصیت بریتانیایی به آمریکایی تغییر کرد و بازراه اندازی مارول بدون شک داستان خون آشام بودن او با مصونیت در برابر ضعف های خون آشامان را حفظ می نماید. تاثیر بلید بر بازراه اندازی دنیای سینمایی مارول به همین جا ختم نمی گردد.

بلید نمونه اولیه یک فیلم کمیک مناسب رده سنی بالای 17 سال بود که به یک پیروزیت بزرگ در گیشه رسید. ددپول و لوگان سال ها بعد به این جایگاه رسیدند اما دنیای سینمایی مارول هنوز وارد این حوزه نشده است. پخش سریال هایی مانند شوالیه ماه و بازگشت مت مرداک (چارلی کاکس) به دنیای سینمایی مارول نشان می دهد که این استودیو میخواهد در آن جهت حرکت کند. اولین اثر واقعی مناسب بالای 17 سال دنیای سینمایی مارول، ددپول 3 خواهد بود. بلید با توجه به سه گانه اصلی، دارای پتانسیل فیلمی با رده سنی بالای 17 سال به نظر می رسد و استودیوی مارول مطمئنا در حال آنالیز مزایا و معایب این عنوان است و باید ببینیم که آیا این استودیو به فرایند قبلی خود ادامه می دهد یا تغییری در آن ایجاد خواهد نمود.

بلید استودیوی مارول مطمئنا کوشش خواهد نمود تا برداشتی تازه از شکارچی خون آشام ارائه دهد اما به هیچ وجه نمی تواند به طور کامل آن چه را که فیلم های اصلی بلید ساخته بودند نادیده بگیرد. معمولا یک بازراه اندازی، برای ارجاع به آن چه که برنامه ریزی نموده، تا حد قابل توجهی از نسخه قبلی خود چشم پوشی می نماید اما بلید مارول که قرار بود برای هالووین اکران گردد و لغو شد اولین تجربه این استودیو در این زمینه خواهد بود. بلید مارول به افتخار فیلم های اصلی بلید و تاثیر آن ها برای همه فیلم های ابرقهرمانی، در اصل نوعی ناهنجاری در این حوزه خواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "همه چیز درباره بازراه اندازی مجموعه بلید در دنیای سینمایی مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره بازراه اندازی مجموعه بلید در دنیای سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید