همه چیز در خصوص نسخه ریمیک بازی Demons Souls

به گزارش وبلاگ شیرین، بیش از یک دهه قبل در سال 2009 بازی Demons Souls برای پلی استیشن 3 عرضه شد و این بازی، به عنوان اولین نسخه از سری سولز بورن مسیری که تا همین حالا نیز بر روی صنعت تاثیر گذار است را آغاز کرد. حال با ورود به نسل جدید، تیم بلوپوینت گیمز (که بازسازی Shadow of Colossus را در سال 2018 عرضه کرد) میخواهد تا همراه با Japan Studios، بازگشت باشکوهی را برای هواداران این بازی کلاسیک PS3 رقم بزند.

همه چیز در خصوص نسخه ریمیک بازی Demons Souls

ریمیک Demons Souls در تاریخ 12 نوامبر همراه با کنسول پلی استیشن 5 عرضه می شود و در این بخش قصد داریم اطلاعات مهم منتشر شده بازی (از پیشرفت های گرافیکی گرفته تا تغییرات و بهبودهای گیمپلی) را با هم مرور کنیم.

فرایند توسعه Demons Souls

به گفته کارگردان خلاق بازی یعنی آقای Gavin Moore، مراحل ساخت بازسازی دیمنز سولز از سه سال پیش شروع شده است. دیمنز سولز یک بازی محبوب به شمار می رود که هواداران برای مدت ها درخواست بازسازی شدن آن را داشتند. انتظارات بسیار بالای مخاطبان باعث شده که Bluepoint Games کار آسانی را در پیش رو نداشته باشد، اما پروژه ریمیک Shadow of the Colossus این اعتماد به نفس را به تیم سازنده داد که پس از سال ها با پذیرفتن چالشی سخت، ساخت بازسازی این عنوان را استارت بزند. مراحل ساخت بازی در سال 2017 با رضایت خالق اصلی آن یعنی From Software شروع و در ژوئن سال جاری به عنوان یکی از لانچ تایتل های PS5 معرفی گردید.

ریمیک دیمنز سولز سعی دارد با حفظ تمام آنچه که هواداران نسخه اصلی را عاشق خود نموده بود، بخش هایی از آن را همراه با چند تغییر کوچک اما سورپرایز نماینده، بهبود دهد. رویکردی که تیم سازنده از ابتدا در نظر گرفته، این است که هسته اصلی بازی را دست نخورده نگه دارد. در خصوص دیمنز سولز، هسته اصلی بازی گیمپلی، منطق بازی و هوش مصنوعی آن است و سایر المان ها پوست اندازی می نمایند. پس از آن سازندگان با استفاده از قدرت PS5 همه چیز را از پایه بازسازی کردند.

البته که بلوپوینت گیمز با حفظ هسته نسخه اصلی و وفادار ماندن به آن، چیزهای جدیدی را نیز به بازی اضافه می نماید. اما توسعه دهندگان تک تک المان هایی که قرار است افزوده شوند را با دقت موشکافی می نمایند تا از وفادار بودن به نسخه اصلی مطمئن شوند.

تغییرات بازسازی نسبت به نسخه اصلی

نمی توان در خصوص یک بازی لانچ برای کنسول PS5 صحبت کرد و حرفی از ویژگی های نسل بعدی آن به میان نیاورد. در دیمنز سولز نیز همانند بسیاری از عناوین نسل بعدی دیگر، با بهره گیری از SSD مدت با لودینگ های کوتاهی سر و کار داریم. بر خلاف نسخه اوریجینال بر روی PS3، حال پس از کشته شدن در مبارزه به سرعت به بازی باز می گشت و نیازی نیست دقایق طولانی را در صفحات بارگذاری منتظر بمانید. علاوه بر آن، تجربه بازی با استفاده از قابلیت هپتیک فیدبک دسته DualSence نیز تفاوت های عظیمی را رقم می زند. مبارزات به لطف کنترلر جدید تاریک تر و دلیرانه تر هستند. اصابت فلز به فلزی دیگر را در دستان خود حس می کنید و به هنگام پری کردن ضربات، در کسری از ثانیه و کمی زودتر از اینکه در تصویر ببینید، متوجه لرزش آن خواهید شد. اگر از هواداران سری سولز بورن باشید، حتما می دانید که این لحظات کوتاه تا چه حد می توانند در سرنوشت مبارزات تأثیرگذار جلوه نمایند. سازندگان حتی اعلام نموده اند که هپتیک فیدبک کنترلر تا حد کمی می تواند باعث آسان تر شدن پری کردن شود، چرا که به لطف این قابلیت آنچه که در جهان بازی وجود دارد را بهتر از همواره حس می کنید.

نسخه ریمیک بهبودهای فنی بسیاری را به خود دیده که در نمایش های بازی کاملا مشهود است. برای مثال، Boletaria Palace و مناطق دیگر بازی حالا پر جزئیات تر از همواره هستند. بازیکنان می توانند دو ستینگ متفاوت گرافیکی را انتخاب نمایند: Cinematic mode که بازی را به صورت 4K نیتیو و 30 فریم بر ثانیه اجرا می نماید، و Performance mode که تجربه 4K داینامیک و 60 فریم بر ثانیه را همراه با انیمیشن های روان تر ارائه می دهد. البته شایان ذکر است که سازندگان عنوان نموده اند به منظور بهره گیری از سایر قابلیت ها، ریمیک دیمنز سولز از ری-تریسینگ پشتیبانی نمی نماید.

می دانیم که نسخه دیلاکس ادیشن بازی با قیمت 20 دلار گران تر از نسخه عادی (90 دلار) معرفی گردیده و متأسفانه این نسخه، شامل چند آیتم جدید انحصاری مثل آرمور جدید Red-Eye Knight و همچنین سلاح جدید Ritual Blade می شود. علاوه بر آن، سلاح Repears Scythe نیز تنها برای افرادی در دسترس خواهد بود که بازی را پیش خرید نمایند. با فاکتور دریافت از این سلاح که به عنوان جایزه پیش خرید در نظر گرفته شده، تمام محتوای نسخه PS3 در نسخه استاندارد ریمیک بر روی PS5 قرار گرفته است. در طول بازی با آیتم های جدید زیادی برخورد خواهید کرد که البته سازندگان قصد اسپویل کردن همه آن ها را ندارند. اما برای مثال، آیتم جدیدی به نام Grains به طور موقت مقاومت شما را در برابر آتش، سم و خون ریزی افزایش می دهد. همچنین گفته شده که نرخ دراپ آیتم ها در ریمیک بهبود یافته و بازیکنان برای دریافت بعضی از تروفی ها به اندازه نسخه اوریجینال به دردسر نخواهند افتاد. البته تأکید شده که سختی کشیدن برای پیشرفت و لول آپ شدن کارکتر در طول بازی همچنان همانند نسخه اصلی پابرجا می ماند.

بر خلاف سری دارک سولز، برداشتن و حمل آیتم ها در دیمنز سولز با محدودیت هایی همراه است و بازیکنان باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. تغییر مهمی که بر روی این جنبه از بازی تأثیر می گذارد، این است که در طول تجربه ریمیک نسبت به نسخه اصلی، آیتم های هیلینگ قدرتمند تری در بازی یافت می شوند. با توجه به محدودتر بودن آیتم های قابل حمل، این نوع از آیتم های هیلینگ قوی به بالانس سختی بازی و همچنین مبارزات PvP یاری می نمایند. البته که آیتم های هیلینگ قوی، وزن بیشتری نیز دارند.

همانند Shadow of the Colossus، فوتو مود نیز همراه با تنظیمات و گزینه های دقیق و عمیق در بازی گنجاده شده تا بازیکنان بتوانند لحظات حماسی و به یادماندنی خود را ثبت نمایند و با دیگران به اشتراک بگذارند. نکته جالبی که وجود دارد این است که برای اولین بار در دیمنز سولز، بازیکنان می توانند از فوتو مود به عنوان کلید Pause استفاده و بازی را متوقف نمایند. البته در صورت بازی کردن در حالت آنلاین و هجوم سایر بازیکنان، بازی با اعلام یک هشدار شما را از فوتو مود خارج می نماید.

اعمال فیلترهای رنگی به فوتو مود خلاصه نمی شود و می توانید در صورت تمایل، از ابتدا تا انتهای بازی را با فیلترهای مختلفی که سازندگان در نظر گرفته اند (چیزی مشابه حالت کوروساوا مود عنوان Ghost of Tsushima) تجربه کنید. اگر فضای مرده و خشن نسخه PS3 را دوست دارید، فیلتر کلاسیک برای شما در دسترس است. علاوه بر آن، امکان تجربه بازی با دوربین کلاسیک نسخه اصلی نیز به عنوان آپشن اضافه در بازی گنجانده شده که اگر به تغییرات ایجاد شده در دوربین جدید بازی علاقه ای ندارید، می توانید با دوربین اصلی که کارکتر را درست در مرکز تصویر قرار می دهد، به تجربه بازی بپردازید.

یکی از تغییراتی که هواداران قدیمی در تریلرهای منتشر شده متوجه آن شده بودند، موسیقی های بازی است. موسیقی نسخه ریمیک همانند جلوه های بصری آن به سطح جدیدی رسیده و بر خلاف موسیقی نسخه اوریجینال که به صورت دیجیتالی ضبط شده بود، حالا یک ارکسترای کامل 120 نفره آثار Shunsuke Kida (آهنگساز نسخه اصلی) را با سازهای جدید فراوری نموده اند. علاوه بر آن، دیالوگ های بازی نیز به طور کامل از ابتدا ضبط شده است. بلوپوینت و سونی بیشتر افرادی که بیش از یک دهه پیش با صدا و اجرای خود به شخصیت های دیمنز سولز جان بخشیده بودند را باری دیگر برای پروژه ریمیک بازگردانده اند. بعضی از صداپیشگان نسخه اصلی به دلیل تغییر صدا یا فاصله دریافت از حرفه خود در نسخه ریمیک نقشی ندارند، اما کارگردان بازی عنوان نموده که سازندگان پیروز شده اند تا حد ممکن صداپیشگان نسخه اصلی را به اجرای نقش خود در ریمیک دعوت نمایند. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد تا برای بعضی از شخصیت ها صداهای تازه ای را بشنویم.

آنچه که (تقریبا) دست نخورده باقی می ماند

در دهه اخیر هواداران خیال پردازی های مختلفی را برای ریمیک احتمالی Demons Souls انجام داده اند. بعضی از هواداران در طول این مدت (به خصوص پس از معرفی بازی در ماه June) خواسته های بعضا عظیم و کمی عجیب را مطرح نموده بودند که البته در ریمیک برآورده نشده است. یکی از این خواسته ها، امکان قدم گذاشتن در محیط و قلمروهای جدید بود. نسخه اصلی بازی به طور کلی 5 منطقه را شامل می شد که بازیکنان به وسیله 5 سنگ عظیم در هاب اصلی بازی (Nexus) به آن ها دسترسی داشتند. اما یک سنگ ششم شکسته مرموز نیز وجود داشت که بعضی باور داشتند به منطقه ششم بازی مربوط است. در آن موقع شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که این منطقه ششم Northern Limit یا Land of the Giants نام داشته اما در طول فرایند توسعه از بازی حذف شده است.

پس از معرفی ریمیک عده ای از هواداران امیدوار بودند تا منطقه ششم را در نسخه بازسازی ببیند، اما آقای مور، کارگردان بازی تأیید نموده که تعداد سنگ های سالم در نکسوس همانند نسخه اصلی 5 تاست و جهان و قلمروی جدیدی برای کاوش وجود ندارد.

موضوع دیگری که پس از معرفی ریمیک برای هواداران سوال برانگیز بود، به سیستم World Tendency بازی برمی شود. در نسخه اصلی دیمنز سولز، اعمال شما بر روی شرایط جهانی بازی تأثیر می گذارد. با تغییر شرایط روشنایی یا تاریکی جهانی بازی، اتفاقات معین و از قبل مشخص شده ای در طول بازی رخ می دهند. در حالت آنلاین نیز اقدامات بازیکنان حاضر بر روی این موضوع تأثیرگذار است که می تواند بازی را غیرقابل پیشبینی کند.

طبق صحبت های کارگردان بازی، سیستم World Tendency و کارکرد آن بجز یک تغییر کوچک، در ریمیک دست نخورده باقی مانده است. این تغییر کوچک، به رابط کاربری بازی مربوط می شود که شرایط فعلی جهانی بازی را به طور دقیق تر به بازیکنان نشان می دهد.

مبارزه Old Monk نیز که در آن یک بازیکن به عنوان باس در بازی بازیکنی دیگر احضار می شود، به همان شکلی که هواداران نسخه اوریجینال به یاد دارند خواهد بود. همچنین تأیید شده که ریمیک Demons Souls شامل انتخاب درجه سختی نخواهد بود. کارگردان بازی به وفاداری به نسخه اوریجینال تأکید دارد و چالش دیمنز سولز را چالشی منصفانه می داند. او در این مورد می گوید: همه چیز به یادگیری پترن دشمنان و محیط ها باز می شود، اینکه در مبارزات بدانید چه زمانی خود را با سیستم ریسک و پاداش بازی به چالش بکشید و چه زمانی حمله و چه زمانی عقب نشینی و دفاع کنید.

طبیعتا یکی از مشکلاتی که در نسخه ریمیک برطرف می شود باگ های فنی بازی است. در نسخه اوریجینال بازیکنان قادر بودند تا در جاهای خاصی از بازی مانند پشت درب مه آلود باس فایت ها یا پشت حصارها، به دشمنان ضربه وارد نمایند. با اینکه این باگ ها در ریمیک قابل اجرا نخواهند بود، اما جالب است بدانید که بلوپوینت عنوان نموده تعدادی از باگ های کم اهمیت خنده دار بازی و بعضی از تناقضات در دیزاین گیمپلی به شکل درستی نگه داشته می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "همه چیز در خصوص نسخه ریمیک بازی Demons Souls" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص نسخه ریمیک بازی Demons Souls"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید