ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

به گزارش وبلاگ شیرین، ولی ا.. مؤمنی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که تازه ترین ایفای نقش او در سریال معمای شاه این روزها از تلویزیون به نمایش در می آید درگذشت.

ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

به گزارش دنیای سینما ولی الله مومنی کهدر سریال معمای شاه در نقش آژان و مأمور سفارت شوروی را برعهده داشت، قرار بود روزچهارشنبه نهم دی ماه در شهرک سینمایی غزالی مقابل دوربین برود که متاسفانه پیش ازآن دار فانی را وداع گفت.

ولی الله مومنی زاده 1322 اردبیل بود واز سال 1347 وارد دوبله شد و معاصر گویندگانی چون ژرژ پطرسی، جواد پزشکیان، مرحومخسرو شکیبایی و فریبرز صالح بود. او علاوه بر هنر هفتم در هنر خوشنویسی نیز دارایذوق و مهارت بود.

مومنی بازیگر نقش اصلی میرزاکوچک خان جنگلی در فیلمی به همین نام ساخته امیر قویدل بود و در گفتگوییدرباره چگونگی انتخاب شدنش برای ایفای نقش میرزاکوچک خان گفته بود: آن موقع حدودهشت سال از ورود من به عرصه دوبله می گذشت. سازندگان فیلم به دنبال فردی بودند کهاز نظر ظاهری شبیه میرزا باشد. زمانی که مرا برای ایفای این نقش در نظر گرفتند پیشنهادکردند که موها و ریش هایم را بلند کنم. پس از مدتی مرا نزد شادروان ابراهیم فخرایی(وزیر فرهنگ میرزا کوچک خان و نویسنده کتاب سردار جنگل) بردند. مرحوم فخرایی زمانیکه مرا دید، جاخورد، گریه کرد و من را بوسید و گفت که کپی میرزا کوچک خان شده ام.افعی، دمرل، دل و دشنه و عروس حلبچهاز جمله فیلم هایی بودند که مومنی در آنها ایفای نقش نموده بود.

آخرین کار سینمایی او بشارتمنجی ساخته نادر طالب زاده بود و همچنبن سربداران، پهلواناننمی میرند، ولایت عشق و مختارنامه از جمله کارهایمومنی در تلویزیون بودند.

منبع: setare.com

به "ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولی الله مومنی بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید