پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ شیرین، معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی خواهد شد و داریم کوشش می کنیم لایروبی اسکله جدید را نیز شروع کنیم.

پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ شیرین، منصور آرامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در بندر خمیر اظهار کرد: چندسالی که پروژه بندرگاه خمیر عقب ماند به این دلیل بود که باید مسائل زیست محیطی آن حل می شد. پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر هم به زودی اجرایی خواهد شد و داریم کوشش می کنیم لایروبی اسکله جدیدی را نیز شروع کنیم.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در بندرخمیر اظهار کرد: در کشور ما تالاب های بسکمک وجود دارد که در استان هرمزگان، که بزرگترین و زیباترین آنها تالاب خور خوران در شهرستان بندرخمیر است. وجود تالاب ها و جنگل های حرا یکی از موهبت های الهی در هرمزگان است که می تواند مایه برکت و اشتغال و ثروت برای مردم این منطقه باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از این محیط خلق ثروت و درآمد داشته باشیم و تالاب ها را به مکانی پرتردد تبدیل کنیم، اضافه کرد: باید امکانات زیرساختی را فراهم کنیم تا گردشگران بسکمک از این تالاب ها بازدید نمایند و آنها به مراکز پرتردد گردشگری تبدیل شوند.

وی گفت: باید برنامه ای از پیش طراحی شده و مناسب با استفاده از توان دانشگاه ها و محققین و پژوهشگران برای برگزاری همایش روز جهانی تالاب ها داشته باشیم.

مسیحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز گفت: تالاب ثبت شده در هرمزگان وجود دارد که بزرگترین آن خور خوران بوده و علاوه بر جاذبه های گردشگری محل زیست بسیار مهمی نیز هست و گردشگران مختلفی را به خود جذب می نماید.

وی اضافه کرد: خور خوران بین شهرستان بندرخمیر و قشم است. تالاب شور و شیرین، تالاب گابریک و تالاب گز و حرا نیز از دیگر تالاب های استان هرمزگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان توضیح داد: این مراسم با همگرایی و همدلی مردم بندرخمیر و تمامی افرادی که ما را در این رویداد عظیم کمک کردند و حمایت های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید