کو: اپل فراوری سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع می نماید

به گزارش وبلاگ شیرین، شرکت فاکسان به عنوان شریک اصلی اپل، گوشی های این شرکت را در کشورهایی نظیر برزیل و هند فراوری می نماید. با این حال مهم ترین خط فراوری این شرکت برای گوشی های آیفون در چین قرار گرفته است. اما این بار به نظر می رسد اپل فراوری گوشی های سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع کند.

کو: اپل فراوری سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع می نماید

این گزارش تازه از سوی تحلیلگر معتبر و با سابقه محصولات اپل یعنی مینگ-چی کو منتشر شده است و بر همین اساس، حداقل یکی از مدل های تازه سری آیفون 14 هم زمان در چین و هند فراوری خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این اولین باری است که فراوری سری تازه گوشی های آیفون هم زمان با چین در کشور دیگری نیز آغاز می گردد.

همانطور که آقای کو در توییت تازه خود اشاره نموده، در شرایط عادی آغاز فراوری سری آیفون تازه در خارج از چین معمولا چند ماه طول می کشد. به عنوان مثال، فاکسان مونتاژ آیفون 13 را در آوریل سال جاری در هند آغاز کرد، در حالی که فراوری آن در برزیل چند هفته بعد آغاز شد. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که فراوری آیفون در کشورهای دیگر با هدف تأمین تقاضای جهانی این گوشی های هوشمند نیست، بلکه صرفا برای تأمین احتیاج بازارهای داخلی است.

طبق گزارش این تحلیلگر مطرح حوزه فناوری، فراوری آیفون 14 در هند حداقل در کوتاه مدت باعث نخواهد شد تا مسائل فراوری در چین کاهش پیدا کند، اما همچنان نقطه عطف مهمی برای غول فناوری آمریکایی در زمینه توسعه فراوری آیفون به کشورهای دیگر به شمار می آید. آقای کو تاکید می نماید که تصمیم اپل برای تسریع فراوری آیفون 14 در هند به علت تاثیرات ژئوپلیتیکی حاکم بر زنجیره تأمین این شرکت است.

تازهترین خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که اپل پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تأمین نمایندگان خود در خصوص انتقام احتمالی دولت چین از ایالات متحده آمریکا هشدار داده است. پلوسی با بعضی از تأمین نمایندگان اپل نظیر شرکت تراشه سازی TSMC و شرکت تایوانی مونتاژنماینده آیفون یعنی پگاترون جلساتی داشت. از آن موقع، شایعاتی مبنی بر مسدود کردن محموله های این شرکت ها به وسیله چین مطرح شده است.

در این میان، گفته می گردد که فراوری سری آیفون 14 نیز به علت کمبود قطعات و بعضی مسائل جزئی کیفیت با تاخیر روبرو شده است. پیش تر آقای کو در گزارشی اعلام نمود که اپل با مسائل کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون 14 دست و پنجه نرم می نماید که باعث ترک خوردن بعضی از لنزهای این گوشی هوشمند شده است. این موضوع باعث شد که اپل سفارشات دوربین آیفون 14 را به یک تأمین نماینده دیگر واگذار کند تا این موضوع نتواند به برنامه های عرضه این محصولات در اواخر پاییز سال جاری لطمه بزند.

با افزایش فراوری آیفون در هند و احتمالاً در برزیل، اپل ممکن است بتواند به آرامی اتکای خود به چین را کاهش دهد؛ اگرچه دستیابی به این امر بسیار سخت خواهد بود. انتظارات فروش از اپل برای سری آیفون 14، مطابق با چیزی است که تحلیلگران بازار در این مورد پیش بینی می نمایند. در همین زمینه، بیشتر تحلیلگران فعال در حوزه فناوری معتقدند که اگر اقتصادهای بزرگ وارد رکود مالی شوند، نسل بعدی آیفون های اپل می توانند در سطح جهانی صنعت گوشی های هوشمند برترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارند.

با وجود اینکه بازار گوشی های هوشمند با کاهش تقاضای نسبی روبرو شده، اما اپل نتایج درخشانی را در مقوله فروش گوشی های هوشمندش به دست آورده و این موضوع را می توان از افزایش تقاضا برای سری آیفون 13 نسبت به ماه های قبلی به خوبی درک کرد. بعلاوه خبرهای متعددی در خصوص افزایش قیمت سری آیفون 14 در شبکه های اجتماعی مطرح شده که ظاهراً مدل های این سری به جز مدل آیفون 14 با افزایش قیمت 100 دلاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. باید دید در آینده چه اخبار دیگری در خصوص گوشی های تازه اپل منتشر خواهد شد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "کو: اپل فراوری سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: اپل فراوری سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید