کی روش یک ایده نوین برای دفاع دارد

به گزارش وبلاگ شیرین، کی روش ایده نوینی برای خط دفاعی در ذهن دارد و می خواهد آن را در بازی های بعدی مورد استفاده قرار دهد.

کی روش یک ایده نوین برای دفاع دارد

جلال چراغپور - مربی و کارشناس فوتبال ، تیم ملی ایران مقابل پاس بلند و فرارهای طولانی، نقطه ضعفی ندارد. شاید گاهی یک نفر از دست مدافعان در برود، اما در بازی با عمان در مجموع از 30 - 35 پاس بلند، فقط یک فرار آن هم در دقیقه یک موفقیت آمیز بود. در نتیجه مدافعان ما روی پاس های بلند بسیار خوب عمل می نمایند و مسئله ای وجود ندارد.

در خصوص فرارهای مستقیم هم مدافعان ایران سرعت خوبی دارند و از این بابت نیز مسئله ای ما را تهدید نمی کند. در نتیجه مقابل چین هم مسئله ای نخواهیم داشت، چون این تیم هم می خواهد از فاصله زیاد و با پاس های بلند به سمت دروازه حمله کند، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن این نقطه ضعف ما دیده خواهد شد. شاید هم تا آن موقع این نقطه ضعف با تدابیر کادرفنی پوشش داده گردد.

کی روش ایده نوینی برای خط دفاعی در ذهن دارد و می خواهد آن را در بازی های بعدی مورد استفاده قرار دهد. اگرچه سیستم بازی ما بازی با 4 مدافع است اما کی روش می خواهد یک هسته مرکزی در خط دفاع ایجاد کند و مقابل عمان با میدان دادن به روزبه چشمی این موضوع را تمرین کرد. به عبارت بهتر تیم ملی در بازی های بعدی احتمالا با 3 مدافع مرکزی بازی کند به طوری که چشمی را به عنوان هافبک عقب گیر بازی دهد و یک هسته مرکزی را با پورعلی گنجی، حسینی و چشمی درست کند. در این صورت دو دفاع چپ و راست تبدیل به مدافع - هافبک خواهند شد و احساسم این است کادرفنی تیم ملی به دنبال سیستم 1-4-5 برای مرحله نیمه نهایی است.

تغییرات زیادی که در خط دفاعی انجام می گردد، نشان از این دارد که این پست فکر سرمربی را مشغول نموده است. خط دفاع ما تاکنون هشت رویکرد مختلف را در این مسابقات امتحان نموده و این عجیب است.

3

منبع: ایران ورزشی

به "کی روش یک ایده نوین برای دفاع دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش یک ایده نوین برای دفاع دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید