گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ شیرین، شرکت چینی موتورولا به طور رسمی تأیید کرد که قرار است از گوشی هوشمند نوش با دوربین 200 مگاپیکسلی اواخر تیر ماه امسال (ماه جولای) رونمایی کند. این خبر احتمالاً مربوط به گوشی هوشمند موتورولا Frontier است که مدت هاست شایعات و حدس های زیادی در خصوص آن در فضای مجازی دست به دست می گردد. به همین دلیل، تصویر تبلیغاتی منتشر شده مربوط به این گوشی از دوربین 200 مگاپیکسلی آن به عنوان معیاری برای تجربه نو عکاسی یاد می نماید.

گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می گردد

موتورولا یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه به مقدار شرکت های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان رده، مالی و حتی پرچم دار، توجه عده زیادی را به خود جلب کند. در ادامه این فرایند، موتورولا میخواهد به زودی از گوشی هوشمند نو خود با دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این گوشی احتمالاً از سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ بهره خواهد برد. بعلاوه این سنسور سامسونگ مقدار بسیار بزرگی دارد و بخش قابل توجهی از ماژول دوربین این گوشی را پوشش خواهد داد. باید خاطر نشان کنیم که مقدار این سنسور به 1/1.22 اینچ می رسد و از پیکسل های 0/64 میکرومتری بهره می برد.

در کنار این سنسور 200 مگاپیکسلی احتمالاً ما شاهد به کارگیری یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی نیز خواهیم بود. اما این تمام ماجرا نیست چرا که یک دوربین تله فوتو با سنسوری به بزرگی 12 مگاپیکسل و قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال هم در این گوشی حضور خواهد داشت تا سیستم عکاسی بسیار خوبی را در این گوشی هوشمند قدرتمند ببینیم. بعلاوه دوربین این گوشی قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز دارد. باید خاطر نشان کنیم که در محیط هایی که نور بسیار کمی وجود دارد، شمار پیکسل هایی که ادغام می شوند به 16 عدد می رسد و این به این معنی است که با عکس های 12/5 مگاپیکسلی سروکار خواهیم داشت.

موتورولا بعلاوه اخیراً تأیید کرد که روی گوشی هوشمندی با پردازنده ی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کار می نماید که انتظار می رود این گوشی موتورولا Frontier با دوربین 200 مگاپیکسلی باشد. کوالکام که به تازگی از این تراشه قدرتمند رونمایی کرد، ادعا می نماید این تراشه 10 درصد سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد اما مسأله مهم تر اینجاست که از لحاظ توان مصرفی، 15 الی 30 درصد هم کم مصرف تر شده است.

تراشه مدل پلاس از سه نوع هسته بهره می برد؛ Cortex-X2 به عنوان تک هسته قدرتمند با فرکانس کاری 3/2 گیگاهرتز، Cortex-A710 به عنوان سه هسته نسبتاً قدرتمند با فرکانس کاری 2/75 گیگاهرتز و Cortex-A510 به عنوان چهار هسته کم مصرف که فرکانس کاری 2/0 گیگاهرتز را ارائه می دهد. در کنار این تراشه احتمالاً از 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده خواهد شد تا نماینده موتورولا یک پرچم دار قدرتمند لقب بگیرد.

در خصوص مشخصات ظاهری موتورولا Frontier باید بگوییم که طبق رندرهای منتسب به این گوشی هوشمند، موتورولا Frontier از یک نمایشگر خمیده در اطراف با حفره ای کوچک در مرکز-بالای نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. پنل پشتی این گوشی هم مانند نمایشگر در طرفین خمیده است که ظاهری منحصر بفرد دارد. روی این پنل یک ماژول دوربین هم تعبیه شده که میزبان سه دوربین است. بعلاوه گفته می گردد که کاربران می توانند از سنسور 60 مگاپیکسلی سلفی این گوشی برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

شنیده ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند از یک نمایشگر خمیده 6.67 اینچی pOLED بهره می برد که رفرش ریت 144 هرتزی را به کاربرانش ارائه می دهد. گفته می گردد که منبع تغذیه این گوشی هوشمند باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی است که با شارژر سیمی 125 واتی و شارژر بی سیم با سرعت 30 تا 50 واتی انرژی مجدد خود را بدست می آورد. از سایر مشخصات احتمالی موتورولا Frontier می توان به بلندگوهای استریو، حسگر اثرانگشت درون صفحه و چینش سه گانه میکروفون ها اشاره نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا اواخر تیر معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید