5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا

به گزارش وبلاگ شیرین، سالاد لبو یکی ازا نواع سالادهای سرد است که سرشار از مواد مغذی است و برای پذیرایی در شب یلدا بسیار مناسب است.

5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا

وبلاگ شیرین | سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر دنیا هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به علت ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب لیمو، آب غوره و... تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه گردد که در این صورت ارزش غذایی شان بیش تر می گردد و می توان آن ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

به گزارش وبلاگ شیرین ، سالاد لبو یکی از انواع سالاد های خوشمزه و رنگارنگ پاییزی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی در شب یلدا یک انتخاب مناسب است.

این سالاد به علت داشتن مرغ، گردو، هویج، تخم مرغ و... بسیار مغذی، پرخاصیت و لذیذ است و می تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو گردد. در این مطلب طرز تهیه سالاد لبو همراه با ارائه پنج نکته مهم برای تهیه این سالاد خوشمزه تقدیم به شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو

سینه مرغ پخته: 1 عدد

لبوی پخته: 3 عدد

هویج پخته: 3 عدد

تخم مرغ آبپز: 2 عدد

پیاز داغ: 1 لیوان

انار دانه شده: 1 لیوان

گردوی خرد شده: نصف لیوان

سس مایونز: 1 لیوان

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لبو

مرحله اول: ابتدا یک قالب کمربندی را روی ظرف اصلی سرو بگذارید. برای لایه اول سینه مرغ پخته و ریش شده را با دو قاشق مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و داخل قالب بریزید. با پشت قاشق سطح کار را کاملا صاف کنید.

مرحله دوم: در این مرحله پیاز داغ را روی لایه مرغ بریزید و با قاشق صاف کنید؛ سپس گردوی خرد شده را روی لایه پیاز داغ بریزید.

مرحله سوم: حالا هویج پخته و رنده شده را با کمی سس مایونز مخلوط کنید و روی لایه گردو بریزید و با پشت قاشق صاف کنید؛ سپس تخم مرغ آبپز رنده شده را با سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی لایه هویج بریزید.

مرحله چهارم: در مرحله آخر لبوی پخته و رنده شده را با دو قاشق سس مایونز ترکیب کنید و روی لایه تخم مرغ بریزید و در آخر دانه انار را روی لایه لبو بریزید و دانه ها را منظم کنید. ظرف را همراه با قالب به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت و خنک گردد؛ سپس قالب کمربندی را به آرامی بالا بیاورید و از دور سالاد جدا کنید.

5 نکته مهم برای تهیه سالاد لبو

1- هنگام خرید لبو توجه داشته باشید که لبوی مرغوب باید کوچک و سفت و رنگ آن نارنجی پر رنگ باشد. اگر لبو خیلی بزرگ همراه با ریشه های پشمی زیاد بود، هرگز آن را خریداری نکنید؛ زیرا نشان دهنده یک لبوی پیر است. لبوی خیلی بزرگ معمولا وسطش سفت است و مغزپخت نمی گردد. به طور کلی همواره سعی کنید لبو های کوچک یا میانه را بخرید که پخت شان هم راحت تر است.

2- اگر منع مصرف سس مایونز دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما باید بدانید که ماست معمولاً آب می اندازد؛ بنابراین توصیه می گردد برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید و از سس مایونز کم چرب بهره ببرید.

3- اگر قالب کمربندی در دسترس ندارید، می توانید این سالاد را داخل ظرف پیرکس دیواره دار و به صورت لایه به لایه درست کنید.

4- برای پخت سینه مرغ حتما از پیاز، سیر و چند عدد چوب دارچین بهره ببرید تا مرغ شما مزه دار گردد و داخل سالاد بوی زحم ندهد.

5- تخم مرغ آب پز طعم خوبی به این سالاد می دهد؛ اما در صورتی که تمایلی به استفاده از تخم مرغ آبپز ندارید، می توانید آن را از مواد اولیه حذف کنید.

منبع: فرادید

به "5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای تهیه سالاد لبو؛ یک سالاد مجلسی مخصوص شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید