اخبار مجلس

مسئولیت اهل قبور، تضمین آخرتِ مرحوم!

شرق نوشت: در روز های اخیر خبری مبنی بر اخذ عوارض هزینه نگهداشت سالانه قبور به وسیله شهرداری تهران در رسانه ها منتشر شد که بازتاب منفی و گسترده ای در بین عموم مردم داشت. موضوع از این قرار است که شهرداری تهران تصمیم دارد به منظور نگهداشت سالانه قبور مبالغی...

20 بهمن 1401

تصویب لایحه رتبه بندی معلمان نشان دهنده توجه دولت به شرایط فرهنگیان بود

تهران (پانا) - معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت لایحه رتبه بندی معلمان بار اقتصادی سنگینی برای دولت داشت اما از آنجایی که دولت سیزدهم به شرایط فرهنگیان توجه ویژه ای داشت، این لایحه را تصویب کرد و اکنون اجرایی شده است.

6 شهریور 1401

کو: اپل فراوری سری آیفون 14 را به طور هم زمان در هند و چین شروع می نماید

شرکت فاکسان به عنوان شریک اصلی اپل، گوشی های این شرکت را در کشورهایی نظیر برزیل و هند فراوری می نماید. با این حال مهم ترین خط فراوری این شرکت برای گوشی های آیفون در چین قرار گرفته است. اما این بار به نظر می رسد اپل فراوری گوشی های سری آیفون 14 را به طور هم...

16 مرداد 1401

چرا مجمع تشخیص در واردات پیاز و سیب زمینی هم دخالت کند؟

کیومرث اشتریان استاد دانشگاه تهران در شرق نوشت: مجمع تشخیص مصلحت از دو سرچشمه نظری بهره برده است؛ ابتدا، نظریه مصلحت در فقه شیعه و سپس مدل برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر ضرورت های اجرائی.

20 خرداد 1401

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در طرح های دارای تامین کننده اقتصادی خارجی

خبرگزاری خبرنگاران-نمایندگان مردم در خانه ملت، به دولت اجازه دادند تا از منابع صندوق توسعه ملی در طرح های دارای تامین کننده اقتصادی خارجی استفاده کند.

1 اردیبهشت 1401

دانش آموزان دارای علائم کرونا به مدرسه نروند؛ فعالیت مدارس حضوری است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس به صورت حضوری فعالیت می نمایند مگر اینکه به اقتضای امر در منطقه یا شهرستانی به تشخیص ستاد کرونای استان با مسؤولیت استاندار، تصمیم دیگری گرفته گردد.

24 فروردین 1401

جزئیات اندازه افزایش حقوق در سال 1400

یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط گرانی و تورم گفت که اندازه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه براساس توان پرداخت دولت در نظر گرفته شده است.

2 بهمن 1400

مقدار افزایش حقوق در بودجه 1401

به گزارش خبرنگاران، مسعود میرکاظمی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر افزایش حقوق ها به صورت پلکانی در سال آینده اضافه نمود: این موضوع و اعداد صحت ندارد و لایحه بودجه سال 1401 در دولت همچنان در حال آنالیز و تغییر است.

30 دی 1400

گام مجلس برای تحقق عایدی پایدار در شهرداری ها

لایحه عایدی پایدار شهرداری ها و دهیاری های کشور برای نهایی شدن به مجلس ارسال شده است.

16 دی 1400

کوشش برای افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات کشور

خبرنگاران/گیلان مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: کوشش ها بر این است که افزایش صادرات 5 میلیارد دلاری کشور را تا سرانجام سالجاری داشته باشیم.

21 آبان 1400

4 میلیارد تومان بودجه برای حوزه پژوهشی وزارت میراث فرهنگی مشخص شد

بودجه پژوهشی حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در سال 1400، چهار میلیارد تومان و موضوعات پژوهشی و مطالعاتی حوزه های تخصصی تعیین شد.

4 شهریور 1400

گورهای دسته جمعی کانادا؛ از خشم افکار عمومی تا خونسردی پاپ

خبرنگاران، گروه بین الملل: مساله تبعیض های قومیتی و رژیم آپارتاید در غرب موضوع جدیدی نیست. تاریخ سراسر گواه رفتارهای غیر مدنی مدعیان امروزی حقوق بشر و منادیان صلح غربی برای جهانیان است. اما روز هشتم خرداد ماه، خبری منتشر شد که بیش از گذشته این ماهیت را...

11 مرداد 1400

18؛ ساعت سرانجام کار پاساژها تا سرانجام مرداد

سخنگوی صنعت برق گفت: با پایدار شدن شرایط تولید برق حرارتی، مقدار تولید برق نیروگاه های حرارتی از 50 هزار مگاوات گذشت ولی کماکان واحدهای برق آبی دچار محدودیت هستند. به گفته وی ساعت پایان کار مراکز تفریحی و تجاری تا پایان مرداد ماه ساعت 18 تعیین شده است.

28 تیر 1400

زمان ترخیص کالا از گمرکات کاهش می یابد

رئیس کل گمرک ایران گفت: با مصوبات امروز هیئت مقررات زدایی، فرایند ترخیص کالا ها از گمرکات تسریع می گردد.

19 اردیبهشت 1400

نهاوند وارد موج چهارم کرونا شد

خبرنگاران/همدان فرماندار نهاوند و رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان نهاوند گفت: با اعلام شرایط قرمز کرونایی توسط وزارت بهداشت، نهاوند وارد موج چهارم این بیماری شده است.

28 فروردین 1400

خبرنگاران بریستول، کانون اعتراض ها به لایحه افزایش قدرت پلیس انگلیس

لندن- خبرنگاران- صدها نفر از معترضان به لایحه افزایش قدرت و اختیارات سرکوبگرانه پلیس انگلیس که با ماجرای قتل یک زن جوان به دست افسر پلیس همزمان شده، برای سومین بار در هفته جاری در شهر بریستول دست به تظاهرات زدند.

23 فروردین 1400

پرواز از مبدا و مقصد 32 کشور به ایران ممنوع شد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز از مبدا ایران به 32 کشور و بالعکس خبر داد.

9 فروردین 1400

اتمام بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف، امروز فرایند بررسی و تصویب مواد این لایحه را به خاتمه رساندند.

13 اسفند 1399

تصویب لایحه ضد چینی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه ضدچینی که می تواند موجب قطع دسترسی شرکت های چینی به بازار آمریکا گردد را تصویب کرد.

16 دی 1399

ترامپ: بسته کمک مالی کرونا بعد از انتخابات نهایی خواهد شد

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده است که توافق بر سر بسته کمک مالی ویروس کرونا تا روز انتخابات قابل دستیابی نخواهد بود.

8 آذر 1399
تعداد: (42)