رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، جهت گیری هدف است
به گزارش وبلاگ شیرین، یک دکترای روانشناسی تربیتی گفت: معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.

دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ شیرین، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرایندی است که برای تغییر و تبدیل رفتار دانش آموزان با توجه به اهداف معینی طرح ریزی گردیده است.
وی ادامه داد: یکی از رویکردهای بسیار کاربردی و مهم در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، رویکرد جهت گیری هدف است.
ویسکرمی افزود: منظور از جهت گیری هدف، قصد یا انگیزه ای است که فراگیر ورای کوشش در موقعیت پیشرفت دنبال می نماید.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: اهمیت این سازه به دلیل پیامدهای مختلف انگیزشی، شناختی، رفتاری و هیجانی آن بر عملکرد یا پیشرفت تحصیلی است.
وی گفت: معلمان می توانند با به کارگیری شیوه های آموزشی صحیح در برخورد با یادگیرندگان، به خودتنظیم گرسازی آنها در فرایند یادگیری بپردازند.
ویسکرمی اضافه نمود: همچنین معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.
منبع: خبرگزاری ایسنا