رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، جهت گیری هدف است

به گزارش وبلاگ شیرین، یک دکترای روانشناسی تربیتی گفت: معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.

رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، جهت گیری هدف است

دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ شیرین، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرایندی است که برای تغییر و تبدیل رفتار دانش آموزان با توجه به اهداف معینی طرح ریزی گردیده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای بسیار کاربردی و مهم در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، رویکرد جهت گیری هدف است.

ویسکرمی افزود: منظور از جهت گیری هدف، قصد یا انگیزه ای است که فراگیر ورای کوشش در موقعیت پیشرفت دنبال می نماید.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: اهمیت این سازه به دلیل پیامدهای مختلف انگیزشی، شناختی، رفتاری و هیجانی آن بر عملکرد یا پیشرفت تحصیلی است.

وی گفت: معلمان می توانند با به کارگیری شیوه های آموزشی صحیح در برخورد با یادگیرندگان، به خودتنظیم گرسازی آنها در فرایند یادگیری بپردازند.

ویسکرمی اضافه نمود: همچنین معلمان می توانند یادگیرندگان را در فرایند یادگیری راهبردی بارور سازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، جهت گیری هدف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد کاربردی در درک و فهم انگیزش دانش آموزان، جهت گیری هدف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید