روانشناسی

از مادران سرپرست خانوار در روز مادر چگونه قدردانی کنیم؟

مادر سرپرست خانوار بودن کار ساده ای نیست. شما هم احتمالا زنان بسیاری را می شناسید که سالها است که خانواده ای را اداره می نمایند. این زنان از یک سو باید وظایف مادری خود را انجام دهند و از سوی دیگر، باید بچه ها خود را در شرایط مختلف حمایت مالی نمایند. همین...

12 دی 1402

خروپف باعث چه بیماری هایی می گردد؟

آپنه انسدادی خواب اختلالی است که بارزترین نشانه آن، خر و پف است. در واقع این موضوع نوعی اختلال تنفسی است که موجب افزایش فشار خون، مسائل قلبی، سکته مغزی، افسردگی و اختلال در تحمل گلوکز و مقاومت به انسولین می گردد.

12 مرداد 1402

10 درمان خانگی سردرد قبل از مصرف قرص

سردرد مشکل نادری نیست و همه ما گاهی دچارش می شویم و احتیاج داریم به روشی آن را تسکین دهیم. خصوصا اگر سردردی باشد که توانایی انجام کار ها را از ما گرفته و در امورمان اختلال ایجاد کند.

6 اردیبهشت 1402

آیا صحبت کردن در خواب یک بیماری است؟

صحبت کردن در خواب که به عنوان خواب گویی نیز شناخته می گردد، یک پدیده نسبتاً رایج در بین بچه ها است. با این حال، تنها حدود 5 درصد از بزرگسالان در خواب به طور منظم صحبت می نمایند.

4 اسفند 1401

باید و نباید های سفر به آمریکای جنوبی برای خانم ها

اگر جزو دایره زنان مستقل ایرانی باشید. به طور حتم برایتان پیش آمده که تصمیم بگیرید به تنهایی سفر کنید. آغاز یک ماجراجویی هیجان انگیز، آن هم به تنهایی آنچنان که باید و شاید برای خانم ها آسان نخواهد بود، به خصوص اگر آمریکای جنوبی را به عنوان مقصد تورمسافرتی...

4 بهمن 1401

خرید بلیط هواپیما ترکیش از خبرنگاران

بسیاری از مسافران در سفرهایی هوایی داخلی به ایرلاین ارائه دهنده بلیط یا امکانات آن توجهی ندارند، اما این موضوع در سفرهای خارجی به علت مسافت طولانی تر و احساس احتیاج به آسایش بیشتر اهمیت زیادی دارد.

5 آذر 1401

این غذاها استرس را کاهش می دهند

نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی غنی از غذاهای پروبیوتیک و تخمیری می تواند به افراد یاری کند استرس کمتری داشته باشند.

20 آبان 1401

منزل پیشکسوت پرسپولیس مورد سرقت نهاده شد

پیشکسوت پرسپولیس شب گذشته با سارقان در منزل خود روبرو شد و اموالش به سرقت برده شد.

22 مهر 1401

من و مرگ ؛ یهویی!

خبرنگاران:وسط رودخانه آب ملخ تخته سنگ بزرگی وجود دارد که گردشگران به علت زیبایی رودخانه برای عکس گرفتن روی آن می فرایند که گاهی به علت سُر بودن سطح سنگ، لیز می خورند و به داخل رودخانهِ مواج می افتند و جان خود را از دست می دهند.

18 شهریور 1401

14 گام دفاعی اولیه هنگام حمله آنفلوآنزا

هنگامی که ویروس آنفلوآنزا حمله خود را آغاز می نماید، ابتدا بعضی علائم آن ظهور و بروز می یابند. و شیوه رفتار و مقابله شما با این علائم، تاثیر فراوانی در شدت و طول عمر لشکر ویروس خواهد داشت. در اینجا به 11 گام دفاعی مهم می پردازیم که طول عمر ویروس را به حداقل...

21 مرداد 1401

9 روش خواباندن بچه های بازیگوش

فرقی نمی کند که کودکتان چند سال دارد، همه بچه ها در هر سنی بهانه می آورند و تا جایی که بتوانند در برابر خواب مقاومت می نمایند و اگر پدر و مادر هستید، می دانید خواباندن آنها چقدر سخت است.

18 مرداد 1401

20 ترفند حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

یکی از ترفندهای تمیز کاری خانه در دسترس بودن شوینده های مناسب و ایمن برای هر سطح است. استفاده از مواد تمیز کننده مناسب به ما یاری می نماید تا در مدت زمان کوتاه تر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. از طرف دیگر همواره دسترسی به برترین و قوی ترین تمیز کننده ها...

12 خرداد 1401

دفاع تیمی استقلال فوق العاده است، شرایط آبیها از پرسپولیس بهتر است

امین منوچهری در مصاحبه با خبرنگاران در مورد پیروزی یک بر صفر استقلال برابر نفت آبادان گفت: آبی پوشان برابر نفت بازی خوبی از خود ارائه کردند و توانستند به یک برد حساس دیگر دست پیدا نموده و همچنان فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس حفظ نمایند.

19 اردیبهشت 1401

آنچه در دانشگاه نمی آموزید، سفر به شما یاد می دهد

سفر کردن و تماشا منطقه ها مختلف جهان شرایطی را فراهم می آورد که ما بتوانیم با مردم، فرهنگ ها، طبیعت و تاریخ کشورهای دیگر آشنا شویم و چیزهایی را یاد بگیریم که در هیچ کلاس درسی آموزش نمی دهند.

8 اسفند 1400

10 توصیه برای درمان گلودرد

علل مختلفی باعث ایجاد گلودرد در افراد می شوند با این وجود، طبق ارزیابی های اجرا شده بین 70 تا 95 درصد موارد گلودرد به دلایل ویروسی بوده اند از ویروس سرمایه خوردگی گرفته تا آنفولانزا، کووید -19، اوریون و آبله مرغان.

7 اسفند 1400

نقد فیلم دیشب در سوهو؛ دختری در آینه

خوره فیلم زیاد داریم اما خوره های فیلمی که بتوانند عشق و علاقه شان را به آفرینش هنری تبدیل نمایند، زیاد نیستند. سال ها قبل گدار در فرانسه و بعد نسل اسپیلبرگ و اسکورسیزی پرچمدار خوره های فیلمساز بودند و در دهه نود تارانتینو این شمایل را مصادره و بازتعریف...

6 اسفند 1400

بازی سنگینی با پرسپولیس داشتیم، برخی در حد خودشان صحبت نمایند!

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر امروز پنجشنبه میزبان تیم طرفدار که این ملاقات با تساوی 2 به 2 انتها یافت تا شاگردان یحیی گل محمدی فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را از دست بدهند.

25 دی 1400

عامل ابتلا به آلزایمر پس از صدسال کشف شد

منشأ بیماری آلزایمر بیش از یک قرن است که دانشمندان را گیج نموده است، اما تحقیقات نو ادعا می نماید که عامل آن را پیدا نموده اند.

21 دی 1400

درمان اختلال خود بیمار انگاری

مبتلایان به اختلال اضطراب بیماری یا همان خود بیمار انگاری پیوسته نگران اند که مبادا به بیماری هولناکی مبتلا باشند یا در آینده به بیماری هولناکی مبتلا شوند. شاید اصلا هیچ علائمی از بیماری در کار نباشد؛ اما فرد حالات طبیعی بدن یا علائمی جزئی را نشانهٔ...

12 آذر 1400

خستگی مزمن، از تشخیص تا تسکین

سندرم خستگی مزمن، (CFS) نوعی اختلال پیچیده ای است که با خستگی شدید مشخص می شود و هیچ علت مشخصی ندارد. سندروم خستگی مزمن با هیچ بیماری پزشکی قابل توضیح نیست. ممکن است خستگی با فعالیت جسمی یا روانی بدتر شود اما با استراحت بهبود نیابد. این بیماری همچنین...

30 آبان 1400
تعداد: (54)