فرزند آتامبایف: ائتلاف پارلمانی جدید بر علیه دولت تاسیس می کنیم

به گزارش وبلاگ شیرین، پسر رئیس جمهور سابق قرقیزستان با اشاره به غیر قانونی بودن بازداشت پدر خود از ایجاد ائتلاف جدید برای حضور در انتخابات 2020 پارلمانی این کشور اطلاع داد.

فرزند آتامبایف: ائتلاف پارلمانی جدید بر علیه دولت تاسیس می کنیم

به گزارش خبرنگار وبلاگ شیرین در بیشکک، قادر آتامبایف فرزند الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق قرقیزستان در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی خواهان تأسیس ائتلاف جنبش های اپوزیسیونی برای مقابله با دولت فعلی شد.

وی گفت: در حال حاضر مجلس اختیارات جدی را دارد بنابر این جنبش های اپوزیسیونی باید ائتلافی را ایجاد نموده و در انتخابات مجلسی سال 2020 حضور پیدا نمایند.

قادر آتامبایف توضیح داد: من اطمینان دارم که تمام جنبش های اپوزیسیونی شانسی برای رأی آوردن در انتخابات دارند و برای موفقیت کشور در آینده ما نباید در انتخابات آینده شکست بخوریم.

فرزند رئیس جمهور سابق با اشاره به بازداشت پدر خود گفت: تحولات اخیر فتنه انگیزی توسط دولت بود و استفاده از مقامات واحد نظامی ضدتروریستی در این عملیات یک اقدام غیرقانونی است.

وی ادامه داد: حذف مصونیت سیاسی پدرم نیز به طور غیرقانونی انجام شد و این مدت آتامبایف تنها منتظر تصمیم دادگاه قانون اساسی مربوط به این مسئله بود، اما دولت به اقامتگاه وی حمله کرد.

قادر آتامبایف اضافه کرد: نهادهای دولتی از پدرم خواستند تا برای بازپرسی در خصوص پرونده عزیز باتوکایف (رئیس یکی از گروه های جنایی که چندی پیش از زندان فرار کرد) در دادگاه حاضر گردد، اما آنان حق دعوت از رئیس جمهور سابق به دلیل داشتن مصونیت سیاسی را نداشتند.

فرزند رئیس جمهور سابق گفت: پدرم آماده ارائه اطلاعات درباره آزاد شدن باتوکایف به طور کتبی به نهادهای امنیتی بود اما دولت این پیشنهاد را قبول نکرد،چون بازداشت رئیس جمهور سابق هدف اصلی آنان بود.

در سال 2014 باتوکایف یک از رهبران گروه های جنایی قرقیزستان به بهانه درمان و بیماری سرطان از زندان آزاد و به روسیه رفت اما بعدا معین شد که تمام اسناد مربوط به بیماری باتوکایف تقلبی بوده است و در این مورد فساد اقتصادی وجود داشته است.

پس از آن دولت قرقیزستان از پرونده باتوکایف به عنوان ابزار فشاری نسبت به آتامبایف استفاده کرد و تاکنون چند پزشک، وکیل، مقام دولتی و غیره در قالب این پرونده بازداشت شده اند.

الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق قرقیزستان داری 6 فرزند است که در زمان ریاست جمهوری وی هیچ یک از این فرزندان وارد عرضه سیاسی نشدند اما قادر آتامبایف با اشاره به تحولات اخیر از احتمال ورود به سیاست اطلاع داد.

قادر آتامبایف جوان بیست و شش ساله و تحصیل نموده در ترکیه است. همچنین وی چهار سال پیش کتاب بیداری ملت: توسعه اقتصاد را نوشت.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرزند آتامبایف: ائتلاف پارلمانی جدید بر علیه دولت تاسیس می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزند آتامبایف: ائتلاف پارلمانی جدید بر علیه دولت تاسیس می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید