همکاری استاد علوم پزشکی مشهد در تالیف یک کتاب بین المللی

به گزارش وبلاگ شیرین، این کتاب بین المللی با همکاری کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، کانادا و ایران تالیف و در یکی از معتبرترین انتشارات پزشکی در آمریکا به چاپ رسیده است.

همکاری استاد علوم پزشکی مشهد در تالیف یک کتاب بین المللی

یکی از فصل های این کتاب با موضوع جراحی دریچه آئورت به روش جدید ویدئویی و کم تهاجمی توسط دکتر محمد حسن نظافتی عضو هیات علمی گروه جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاران ایشان تالیف شده است.

دکتر محمد حسن نظافتی در این زمینه گفت: در این فصل از کتاب آخرین یافته های جراحی دریچه آئورت به روش کم تهاجمی و نکات پیشرفته جراحی همراه با نتایج درمان بیماران و عکس های مرتبط نگارش شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این فصل از کتاب ضمن استفاده از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه جراحی دریچه آئورت و ارائه روش های جدیدی که در مشهد مورد استفاده قرار می گیرد، از منابع به روز، کتاب ها و مجلات مختلف نیز بهره برده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب از ماه گذشته توسط یکی از انتشارات معتبر کشور آمریکا به صورت آنلاین به نشانی https://www.smgebooks.com/aortic-valve-surgery/index.php در دسترس مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفته است.

نظافتی با اشاره به اینکه تجربیات و توانمندی های پزشکان مشهدی در زمینه جراحی قلب به ویژه به صورت کم تهاجمی در جهان کم نظیر است، گفت: تاکنون از این تجربیات در زمینه روشهای نوین جراحی قلب در کتبی که توسط دانشگاه جان هاپکینز و همچنین انتشارات Lippincott Williams & Wilkins در آمریکابه چاپ رسیده استفاده شده است.

وی اضافه نمود: این کتب از کتب مرجع در تحصیل رشته فوق تخصصی جراحی قلب در سطح جهانی هستند و در این کتب نیز آخرین یافته ها و روش های جراحی کم تهاجمی قلب بچه ها تالیف شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روش جراحی قلب به روش کم تهاجمی در مشهد از سال 76 مورد استفاده قرار گرفته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بعضی از زمینه های جراحی قلب به روش کم تهاجمی صاحب نظر هستیم.

وی اضافه نمود: مشهد در زمینه آمار جراحی های کم تهاجمی قلب در بچه ها و بزرگسالان از مراکز پیشرو به شمار می رود.

دکتر محمد حسن نظافتی تا کنون 11 کتاب در زمینه قلب و جراحی قلب تالیف نموده که هشت کتاب توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سه کتاب دیگر توسط انتشارات تهران به چاپ و انتشار رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همکاری استاد علوم پزشکی مشهد در تالیف یک کتاب بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری استاد علوم پزشکی مشهد در تالیف یک کتاب بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید