20 ترفند حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

به گزارش وبلاگ شیرین، یکی از ترفندهای تمیز کاری خانه در دسترس بودن شوینده های مناسب و ایمن برای هر سطح است. استفاده از مواد تمیز کننده مناسب به ما یاری می نماید تا در مدت زمان کوتاه تر به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. از طرف دیگر همواره دسترسی به برترین و قوی ترین تمیز کننده ها نشان دهنده این نیست که شما نیز ظاهر تمیزتری خواهد داشت. آشنایی با نحوه استفاده درست از این مواد شوینده و به کار بردن هر یک از آن ها در مکان مناسب می تواند به ما یاری کند تا به شیوه ای کارآمد و مؤثر بخش های مختلف خانه را تمیز و کنیم. در ادامه این مقاله از مجله خبرنگاران می توانید با برترین ترفندهای تمیزکاری خانه با مواد شوینده مناسب و کاربردی برای هر سطح آشنا شوید.

20 ترفند حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

ترفندهای تمیز کردن لکه های سطوح اتاق ها، حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

تمیز کردن سطوح مختلف اتاق خواب

شاید هیچ کاری در جهان بیشتر از خوابیدن روی یک تخت خواب تمیز و یک اتاق خواب مرتب لذت بخش نباشد. اتاق خواب مهم ترین بخش خانه است که همه ما ساعات زیادی از شبانه روز را به خوابیدن و استراحت کردن در آن اختصاص می دهیم. از همین رو آشنایی با ترفندهای تمیزکاری اتاق های خواب خانه اهمیت زیادی برای همه ما دارد.

برای این کار باید ملحفه های اتاق خوابتان را هر هفته در ماشین لباسشویی بیندازید. برای از بین بردن لکه هایی که روی روتختی یا روبالشتی ایجاد شده، می توانید از مایع سفید نماینده بهره ببرید.

برای از بین بردن لکه های لباس ها و ملحفه ها و سایر منسوجات توصیه می گردد 20 میلی لیتر مایع سفید نماینده غلیظ را با 5 لیتر آب مخلوط نموده و لباس ها، ملحفه و سایر منسوجات را برای مدت 45 دقیقه در آن خیسانده و سپس آبکشی کنید.

پاک کردن لکه های روی سرامیک اتاق ها و شیرآلات و سرویس بهداشتی

نباید فراموش کنید که یک قسمت مهم دیگر چه در اتاق خواب و چه در سایر نقاط منزل از بین بردن لکه های روی سرامیک ها است. برای این کار نیز بهتر است از اسپری سفید نماینده برندهای مختلف بهره ببرید.

خبر خوب این است که اسپری سفیدنماینده کاربردهای فراوانی برای تمیز کردن و شستشوی آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، لباسشویی و سایر سطوح دارد. بعلاوه برای براق شدن کاشی ها و سنگ توالت بسیار کاربردی است. برای تمیز کردن کاشی ها می توانید اندازهی سفید نماینده غلیظ را روی کاشی ها بریزید و ببینید که چطور لکه های و آلودگی ها در عرض مدت کوتاهی تمیز می شوند.

اگر می خواهید سطوح آشپزخانه را با مایع سفید نماینده تمیز کنید برای این کار اندازهی از سفید نماینده را روی سطح سینک یا یا سایر سطوح آشپزخانه بریزید و با یک برس بسابید تا کف کنید. برای شستن سینک آشپزخانه کافی است اندازه مناسبی از این مایع را روی سینک یا دیگر سطوح آشپزخانه بریزید و سپس در صورت لزوم با یک برس آن را به صورت کف درآورید.

لازم است که بعد از 5 دقیقه سطح را با آب کاملا بشورید. شوینده های مخصوص برای سرامیک یکی از برترین پاک نماینده های سطوح به شمار میرود.

تمیز کردن سطوح توالت فرنگی و شیرآلات مختلف با سفید نماینده غلیظ

یکی از برترین ترفندهای تمیزکاری خانه استفاده از سفید نماینده غلیظ برای از بین بردن لکه های روی توالت فرنگی و تمیز کردن بخش های مختلف از سرویس بهداشتی و حمام است. برای تمیز کردن شیرآلات، کف زمین، دیوارها و وان حمام هم می توانید از مایع سفید نماینده غلیظ برندهای مختلف و استاندارد بهره ببرید.

برای این کار کافی است محلول را به طور مستقیم روی این سطوح بریزید و بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید. برای تمیز کردن و سفید کردن ظروف هم از این روش بهره ببرید و سپس ظروف را آبکشی کنید. علاوه بر این برای تمیز کردن و میکروب زدایی از راه آب حمام و آشپزخانه می توانید این مایع را بدون حل کردن در آب در چاهک راه آب بریزید. بعد از 5 دقیقه در چاهک آب بریزید تا مایع شسته گردد.

بهتر است از سفید نماینده به صورت مستقیم روی سطوح مرمر، لعابی، آلومینیوم، چوب های رنگ شده و فلز آبکاری شده استفاده نکنید. اما علاوه بر اسپری سفید نماینده، از پاک نماینده های دیگری هم می توانید برای و دیگر سطوح خانه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

برترین روش های تمیز کردن انواع مبلمان و فرش سفید

برترین روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

ترفندهای تمیز کردن سطوح حمام و دستشویی و ضدعفونی کردن آن ها

حمام مکانی است که ممکن است به علت رطوبت بالایی که دارد، بیشتر از هر فضای دیگری در معرض ایجاد کپک و قارچ باشد. مهم نیست برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم، تنها باید با نکات تمیزی خانه و ترفندهای تمیز نگه داشتن خانه آشنا باشیم.

برای تمیز کردن لکه های بین کاشی ها و ضد عفونی کردن محیط حمام تنها به یک اسپری پاک نماینده چند منظوره سطوح نیاز دارید. انواع اسپری فوری و قوی برای از بین بردن رسوبات آهکی و درخشان کردن سطوح در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها نیز بسیار راحت است.

استفاده از این اسپری های چند منظوره یکی از برترین ترفندهای تمیزکاری خانه است که کار شما را تا حد زیادی راحت می نماید. این اسپری های پاک نماینده برای تمیز کردن سطوح دستشویی هم کاربردی هستند. برای تمیز کردن سطوح حمام و دستشویی کافی است اندازهی از اسپری سطوح حمام و دستشویی را روی سطوح اسپری کنید و سطح مورد نظر را با یک پارچه نمدار بدون نیاز به آبکشی پاک کنید.

برای از بین بردن لکه های سرسخت، قبل از پاک کردن یک دقیقه بیشتر صبر کنید. اگر می خواهید سطوح حمام و دستشویی ظاهر براق تری پیدا نمایند توصیه می گردد از انواع کرمی این اسپری ها برای سرامیک بهره ببرید. سپس از یک پارچه خشک و نخی برای تمیز کردن سطح بعد از اسپری بهره ببرید.

بهتر است از این اسپری ها برای تمیز کردن روی سنگ مرمر (و سایر سنگ های طبیعی و سطوح رنگ شده) استفاده نکنید یا مدت زمان اسپری کوتاه باشد و سریع با پارچه پاک کنید تا این سطوح آسیب نبینند.

ترفندهای تمیز کردن چربی های سطوح مختلف آشپزخانه

معمولاً به علت اینکه روزانه چند وعده در آشپزخانه غذا درست می کنید، روی کابینت و کاشی های آشپزخانه نسبت به فضاهای دیگر چرب تر است. برترین ترفندهای تمیزی خانه برای از بین بردن این چربی ها این است که از پاک نماینده چند منظوره سطوح بهره ببرید.

انواع مختلف این پاک نماینده های چند منظوره از بین برنده لکه های چربی، غذای سوخته و جرم سطوح هستند. ذکر این نکته لازم است که از به کار بردن این پاک نماینده های چند منظوره روی کفپوش های لینولئوم، ، چرم، و پارچه و البسه خودداری کنید.

روش استفاده به این ترتیب است که مایع کرمی پاک نماینده را بر روی اسفنج یا پارچه مرطوب و یا مستقیم بر روی سطح بریزید و سپس سطح مورد نظر را پاک کنید. هنگام استفاده از پاک نماینده، سطح مورد نظر را نسابید. بهتر است چند دقیقه صبر کنید و سپس سطح مورد نظر را آبکشی کنید. بهتر است این پاک نماینده های کرمی را با آب رقیق نکنید.

پیشنهاد می کنیم برای و گاز هم اندازهی اسپری سفید نماینده را روی پارچه اسپری کنید. این اسپری ها برای ضد عفونی و تمیز کردن انواع سطوح آشپزخانه کاربرد دارد و لکه های سخت، روغنی و باکتری ها و قارچ های روی سطوح را در کوتاه ترین زمان از بین می برند.

ترفندهای تمیز کردن سطوح مختلف هال و پذیرایی

سالن پذیرایی، جلوه و زیبایی هر خانه است که تمیز کردن آن برای خیلی از افراد بیشتر از سایر بخش های خانه اهمیت دارد. اما چگونه خانه را تمیز کنیم که آسیبی به لوازم و دیوارها و سرامیک های کف سالن پذیرایی وارد نگردد؟

انواع اسپری چند منظوره سطوح حاوی سفید نماینده یکی از برترین گزینه ها برای تمیز کردن و ضدعفونی سرامیک های پذیرایی است که باید به عنوان برترین ترفندهای تمیزی خانه استفاده از آن ها را برای یک بار هم که شده تجربه کنید.

با استفاده از این اسپری های سفید نماینده می توانید کلیه آلودگی ها و لکه های سخت را از روی سرامیک ها پاک کنید. از این اسپری ها می توانید علاوه بر تمیزکردن سرامیک و برای درخشان کردن ظروف و لوازم تزئینی استیل، چینی و حتی پلاستیکی نیز بهره ببرید (حتما دستورالعمل روی اسپری را قبل از استفاده برای این وسایل مطالعه کنید).

در زمان برای مرتب شدن سالن پذیرایی بهتر است کلیه لوازم اضافی را بردارید و تنها لوازمی که موجب جلوه بخشیدن به این فضا می شوند در چیدمان دکوراسیون پذیرایی خود به کار ببرید. بهتر است شستن روکش کوسن ها و پذیرایی را نیز در فهرست کارهای مربوط به این بخش از خانه قرار دهید.

نکاتی که باید درباره ترفندهای تمیزکاری خانه بدانید

*نباید فراموش کنید که پیش از هر اقدامی در زمینه تمیز کردن سطوح و سرامیک ها، نکات بهداشتی را رعایت کنید. شوینده ها و پاک نماینده های شیمیایی و اسیدی به راحتی موجب ایجاد حساسیت یا مسائل تنفسی می شوند. یا اینکه ممکن است به علت تماس با پوست دست، باعث ایجاد حساسیت پوستی شوند. بنابراین استفاده از دستکش و حتی الامکان ماسک را جدی بگیرید.

*یکی از مهم ترین ترفندهای تمیزکاری خانه، برای اینکه فضای خانه شما تمیز و مرتب به نظر برسد، باید همه لوازم اضافی را خارج کنید و هر چیزی را که به آن نیاز ندارید دور از دید قرار دهید.

*به عنوان اصول تمیزکاری منزل باید بدانید که قبل از تمیز کردن هر یک از سطوح از طریق اسپری تمیز نماینده، ابتدا روی اسپری را مطالعه کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

*قبل از اینکه از اسپری تمیز نماینده بهره ببرید، ابتدا خاک و آلودگی های روی سطوح را تمیز کنید. سپس ماده تمیز نماینده را به اندازه کم و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

*یکی از برترین ترفندهای تمیزی خانه برای خوشبو شدن فضا این است که بعد از تمیز کردن منزل، از عود یا شمع های معطر بهره ببرید.

*برای تمیز کردن منزل حتما برنامه منظم و مشخصی داشته باشد و اجازه ندهید که فضای منزل شما به هم ریخته و نامرتب به نظر برسد. بهتر است برای هر بخش از خانه یک روز را در نظر بگیرید تا همه بخش ها در طول هفته تمیز شوند.

*برای از بین بردن لکه ها، بهتر است آن ها را بعد از اینکه ایجاد شدند، به سرعت رفع کنید. به طور کلی هر چقدر دیرتر اقدام به تمیز کردن لکه های روی پارچه، کاشی، گاز و هود کنید، این لکه های دیرتر و سخت تر تمیز می شوند.

*از دیگر ترفندهای تمیزی خانه این است که قبل از تی کشیدن سرامیک های کف آشپزخانه و پذیرایی، ابتدا با یاری یک اسپری تمیز نماینده سطوح لکه ها را از بین ببرید و سپس همه جا را تی بزنید.

*یک ترفند تمیزکاری آشپزخانه این است که اگر سطل آشغال شما بوی بدی پیدا نموده است، برترین ترفند برای از بین بردن بوی بد سطل زباله این است که ابتدا آن را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید. سپس چند برش لیمو ترش داخل سطل قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

*یکی از ترفندهای کاربردی در تمیزکاری خانه آن است که برای از بین بردن لکه های بین کاشی و سرامیک از یک برس کوچک یا مسواک استفاده نمایید.

*اگر روی شیرآلات لکه های آب ایجاد شده می توانید برای تمیز کردن آن از ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی بهره ببرید.

*برای تمیزکاری خانه تازه یک روش ساده برای از بین بردن رسوب دوش حمام این است که در یک ظرف اندازهی سرکه و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید سپس با استفاده از یک مسواک دوش حمام را با این ترکیب تمیز نمایید.

خلاصه کلام اینکه ترفندهای تمیزکاری خانه یکی و دو تا نیستند. اگر طبق یک برنامه هفتگی نظافت منزل اقدام به تمیز کاری بخش های مختلف خانه کنید، مطمئن باشید آن قدرها هم که به نظر می رسد، سخت نخواهد بود. سعی کنید حین تمیزکاری حتما به نکات تمیزی خانه و حتی تمیز نگه داشتن خانه توجه کنید.

زمانی که از تمیز نماینده ها و شوینده های مناسبی برای تمیز کردن هر بخش بهره ببرید، می توانید در سریع ترین زمان ممکن به برترین نتیجه دست پیدا کنید.

سوالات متداول

برترین پاک نماینده برای از بین بردن لکه های چربی و غذای سوخته و جرم سطوح چیست؟

انواع پاک نماینده چند منظوره غلیظ کرمی از بین برنده لکه های چربی، غذای سوخته و جرم سطوح هستند. بعلاوه انواع اسپری سفید نماینده هم برای ضد عفونی و تمیز کردن انواع سطوح آشپزخانه کاربرد دارند و لکه های سخت، روغنی و باکتری ها و قارچ های روی سطوح را در کوتاه ترین زمان از بین می برند.

منبع: افق کوروش

به "20 ترفند حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ترفند حرفه ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید