مخابرات برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبرنوری اعلام آمادگی کرد

به گزارش وبلاگ شیرین، مجید سلطانی امروز در مراسم افتتاح پروژه های شرکت مخابرات ایران که با حضور وزیر ارتباطات برگزار گردید، گفت: شرکت مخابرات ایران با داشتن شبکه یکپارچه IP و توسعه معماری این شبکه، آمادگی مشارکت در پیاده سازی پروژه دسترسی 20 میلیون خط فیبرنوری را دارد.

مخابرات برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبرنوری اعلام آمادگی کرد

وی خطاب به وزیر ارتباطات تاکید نمود: شبکه یکپارچه IP مخابرات برای پیاده سازی 20 میلیون پورت FTTX آماده است و هم اکنون در 5 استان معماری و توسعه این شبکه شروع شده و ما می توانیم بخشی از هدف گذاری وزارت ارتباطات را پیاده سازی کنیم.

سلطانی با تاکید بر اینکه پا به رکاب و سرباز وزارت ارتباطات خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد که با حمایت وزیر ارتباطات، این پروژه سرعت گیرد.

وی با اشاره به منظره شرکت مخابرات ایران برای ارائه هوشمند خدمات یکپارچه ICT در اکوسیستم دیجیتال کشور گفت: اهداف راهبردی این شرکت شامل ارتقای بهره وری، توسعه بازار و رشد عایدی و سودآوری است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم افزایی حداکثری در حوزه ارتباطات ثابت و سیار و تعامل مؤثر با نهادهای حاکمیتی در کنار ایجاد تجربه دیجیتال برای مشتری را از برنامه های این شرکت عنوان نمود و گفت: مخابرات بر اساس اهداف راهبردی سیاست های کلان کشور در حوزه فناوری بر بهبود کیفیت، توسعه شبکه با فناوری های روز و نیز استفاده حداکثری از منابع موجود و توجه به توانمندی شرکت های ایرانی تأکید دارد.

وی از رشد 29 درصدی ترافیک مصرف اینترنت در یک سال گذشته و رشد 8 درصدی مشترکان باندپهن مخابرات اطلاع داد و گفت: مخابرات سهم بازار 63 درصدی در حوزه باندپهن دارد و رشد عایدی آن 50 درصد در یک سال بوده است. میانه مصرف پهنای باند مشترکان به 65 گیگ در هفته رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مخابرات برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبرنوری اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخابرات برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبرنوری اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید